Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WiFi verbinding van EPC3940 zeer slecht en eigen router werkt niet goed

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • WiFi verbinding van EPC3940 zeer slecht en eigen router werkt niet goed

    Beste Forumleden,

    Sinds afgelopen week bezitter geworden van een Cisco EPC3940. Verder geen problemen met dit modem, maar de verbinding met WiFi is om te huilen :'-(. Bekabelde verbinding nergens last van maar zodra er via de WiFi gewerkt word is het een drama.
    Gamen en normaal surfen is haast niet te doen (gezien de leuke ms spikes van 600-2000 tijdens gamen of videos kijken)
    Ook via dit forum nog wat kennis opgedaan met het opzetten van een aparte router voor de WiFi achter het modem.
    Voorheen een Cisco 3212 tot mijn beschikking gehad en geen problemen met deze router en met de 3940 werkt het maar half.
    Het probleem komt voor uit dat het modem om een of andere reden geen data doorstuurd naar de router(lampjes knipperen dan ook niet meer). Wat dus resulteerd in "Destination net unreachable".
    De router staat gewoon ingesteld als een AP en niet als actieve router maar toch blijft de verbinding tussen de 2 apparaten wegvallen.
    Kan dit een gevalletje "overlijden" zijn of heeft iemand zoiets al eerder gezien.
    Bellen naar de klantenservice over hoe en wat ben ik klaar mee aangezien ze mijn probleem schijnbaar niet kunnen supporten :-)

    Betreft dus een Cisco EPC3940 i.c.m. een Sitecom 450N X6

  • #2
    Kan het zijn, dat de buren op hetzelfde Wifi kanaal zitten?
    Probeer het eens vast te zetten, op 1, 6, of 11, mogelijk dat het dan beter werkt......

    Reageer


    • #3
      Ik heb de router op elk kanaal getest wat mogelijk is. Het probleem echter is dat de verbinding tussen mijn modem en router wegvalt zodra je een website wilt bezoeken. Ik heb ook al 4 verschillende UTP kabels gebruikt, verschillende afstanden gebruikt voor het plaatsen van de router maar het signaal tussen de 2 apparaten blijven wegvallen.

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5

          Reageer


          • #6
            @fred44nl,

            Ik heb op dit moment een Sitecom 450N X6 router liggen, deze staat als AP ingesteld (UTP kabel zit in de LAN 1 poort van de Cisco door naar de Sitecom op LAN poort 1). Het modem/router deelt ook netjes de IP adressen uit aan de apparaten, de Sitecom staat vast op channel 6 want daar zit bijna niemand op, gechecked met WiFI analyzer, WiFi van het modem is uitgeschakeld.
            Verder staat alles uitgeschakeld kwa router functies op de Sitecom en laat ik dit allemaal regelen door de Cisco, router geeft wel een verbetering van het aantal ms wat ik krijg op mijn laptop.
            Maar het probleem is zodra ik naar een website ga of start nogmaar Chrome op, dan vallen de ethernetpoort lampjes op het modem en router weg en als ik dan op de Sitecom kijk zie ik dat deze geen IP adres meer heeft.
            Hoevaak ik de Sitecom of de Cisco reset maakt niet uit, soms blijft hij voor een uur of 2 stabiel draaien en dan beginnen de problemen weer. Dus ik weet ook niet zeker of het de Sitecom is die kuren begint te vertonen.
            Heb zelf nog met Sitecom zelf aan de telefoon gehangen om dit goed in te stellen, dus daar zou het volgens mij niet aan moeten liggen. Alles draait gewoon maar als je maar iets op het internet wilt doen is de verbinding tussen het modem en de Sitecom verdwenen, deze komt dan daarna weer up maar het blijft een soort knipperlicht relatie tussen de Sitecom en het modem.

            Jacco, deze zal ik je sturen zodra ik weer thuis ben.

            Reageer


            • #7
              Vanavond ineens geen wifi met de Cisco EPC3940, terwijl ik sinds de installatie vorige week niet meer ingelogd had op de modem waren de draadloze instelling voor 2,4 en 5 GHz ineens "disabled" snel opgelost maar vreemd vind ik het wel.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Gijs
                Vanavond ineens geen wifi met de Cisco EPC3940, terwijl ik sinds de installatie vorige week niet meer ingelogd had op de modem waren de draadloze instelling voor 2,4 en 5 GHz ineens "disabled" snel opgelost maar vreemd vind ik het wel.
                Achterop het modem zit een klein knopje waarmee wifi uitgezet kan worden. Misschien per ongeluk ingedrukt..?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Jos
                  Oorspronkelijk gepost door Gijs
                  Vanavond ineens geen wifi met de Cisco EPC3940, terwijl ik sinds de installatie vorige week niet meer ingelogd had op de modem waren de draadloze instelling voor 2,4 en 5 GHz ineens "disabled" snel opgelost maar vreemd vind ik het wel.
                  Achterop het modem zit een klein knopje waarmee wifi uitgezet kan worden. Misschien per ongeluk ingedrukt..?
                  Dit zal het ongetwijfeld dus zijn geweest, bedankt.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X