Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Een repeater instellen voor een beter wifi bereik

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Een repeater instellen voor een beter wifi bereik


  • #2
    Hallo Johnc,

    Volgens de handleidingen van beide apparaten (modem en repeater) zou installatie via "WPS" mogelijk moeten zijn.

    Stop de repeater in een stopcontact dichtbij het modem (zodat je zeker een goede verbinding hebt)
    Druk het ops-knopje 5 - 10 seconden in (Op de foto in de handleiding is de plaats van het knopje niet duidelijk te zien, ik vermoed onderaan) Het ops-lampje gaat knipperen.
    Druk nu achterop het modem het kleine knopje wireless setup in. (nr 8 op blz 21 van de handleiding.

    Voor de zekerheid hierbij een link naar beide handleidingen:
    https://www.gebruikershandleiding.co...ng-464875.html
    http://handleidingkwijt.com/sitecom-...ange-extender/
    (Helaas wel in het Engels)

    Daarna kun je de beste plek zoeken om de repeater een vaste plaats te geven, waar hij nog een goede verbinding met het modem kan maken en vanwaar je met je wifi-apparaten er goed gebruik van kunt maken. Ook dit staat in de handleiding beschreven.

    Hopelijk kom je zo iets verder...

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor je reactie en uitleg Jos, dit heb ik een aantal keren geprobeerd. Het netwerk kent de repeater wel, alleen is het netwerk niet stabiel en dat wil ik zien op te lossen. Alleen is de vraag hoe.
      Moet ik iets veranderen in de instellingen van het modem en/of de reapeter?

      Misschien heb je hier een antwoord op...

      Reageer


      • #4
        Even een toevoeging, de WPS functie staat in de EPC3925 standaard uit. Die zal dus eerst aangezet moeten worden. Daarna kan de repeater worden gekoppeld. Eventueel is het ook mogelijk om de repeater zonder WPS te installeren. Raadpleeg daarvoor de handleiding.

        Reageer


        • #5
          Johnc,

          Kun je inloggen op het modem en WPS op enable zetten?

          Reageer


          • #6
            Ik kan inloggen op het modem, ik ga WPS op enable zetten.

            Reageer


            • #7
              ..en dan nogmaals proberen door de beide knopjes in te drukken (5-10 sec op de repeater).
              Zou zo maar kunnen lukken dan

              Reageer


              • #8
                Gebruik alsjeblieft geen repeater! Is er een internetkabel beschikbaar? Gebruik dan een access point.

                Reageer


                • #9
                  Daarnaast is WPS erg onveilig, dit kan beter worden uitgeschakeld.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Johnc
                    Ik kan inloggen op het modem, ik ga WPS op enable zetten.
                    Heb je nog een oplossing gevonden voor dit probleem of speelt het nog steeds?

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X