Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slechte WiFi verbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Slechte WiFi verbinding

    Ook ik heb na ontvangst nieuw wifi modem geen goede wifi verbinding meer in grootste gedeelte van m'n woning. Plaats van wifi modem is in meterkast, voorheen daar enkel het modem en router in woonkamer. Alle frequenties al geprobeerd, mijn wifi signaal wordt gestoord door ontvangst van buren die nog een router gebruiken. Dus tengevolge van upgraden van m'n contract naar hogere snelheid heb ik nu een slechtere verbinding dan mijn buren met een lager contract. Zeelandnet heeft m'n wifi modem al eens vervangen om eventueel een slechte unit uit te sluiten, geen verbetering. Heb wifi extenders geprobeerd maar is niet echt een verbetering. Vooral bij het gebruik van een Citrix verbinding zeer irritant omdat je dan iedere keer door het hele inlog proces moet.
    M'n MacBook aangesloten mbv kabel, daar dus geen probleem. Maar alles wat voorheen draadloos en probleemloos verliep is nu zo goed als onmogelijk; losse laptop, iPad, iPad mini, B&W Zeppelin, Apple TV, iPod allemaal niet overal te gebruiken. Ik begrijp en accepteer best dat er geen ander wifi modem geleverd wordt maar zou graag vernemen hoe ik dmv een kabel -> router verbinding van deze ellende af kom.

  • #2
    Hoi Disappointed, en welkom op het forum.

    Ik heb je bericht even naar een eigen topic verhuisd.

    Verder zou ik je willen vragen of je het accoord vindt dat ik het password van de modem reset zodat ik even een kijkje in de configuratie kan nemen.

    Reageer


    • #3
      Dag Frans, dank voor je reactie. Geen bezwaar, is al eerder geprobeerd om iets met configuratie te doen, maar mocht er inmiddels iets nieuws bedacht zijn ga je gang.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Disappointed
        Dag Frans, dank voor je reactie. Geen bezwaar, is al eerder geprobeerd om iets met configuratie te doen, maar mocht er inmiddels iets nieuws bedacht zijn ga je gang.
        Hoi Disappointed,

        Ik heb in ieder geval het kanaal nog even gewijzigd naar kanaal 6, die lijkt me iets beter qua interferentie. Ik zie geen repeaters of extenders die gekoppeld zijn. Kun je me iets meer vertellen over het signaal? Op hoeveel meter afstand werkt het wel en op hoeveel werkt het niet?

        Reageer


        • #5

          Reageer


          • #6
            Ook ik zit met dit probleem, de wifi modem (EPC3925) hangt in de meterkast, dat is zo'n 6 meter van de woonkamer.
            Destijds alles ingesteld voor alleen de laptop en die werkt prima, maar sinds enige tijd maken we ook gebruik van smartphones en tablet's. Het probleem is nu dat het signaal op de tablet's wegvallen.
            Nu wilde ik het frequentie kanaal veranderen in de setup, alleen blijkt nu als ik wel inloggen in het modem dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet kloppen, terwijl ik deze toch goed heb opgeschreven.

            Iemand een idee wat ik nu nog kan doen?

            Alvast dank voor de reactie.

            Reageer


            • #7
              Johnc,

              Mogelijk zijn inlognaam en wachtwoord terug naar de standaard gezet. Dat gebeurt vaker.
              Probeer eens in te loggen met "beheer" en "zeelandnet" of alleen "beheer" en wachtwoord blanco laten als eerste niet lukt.

              Reageer


              • #8
                Dat heb ik ook geprobeerd Jos, maar dit werkte helaas ook niet en het wachtwoord blanco laten werkte ook niet.

                Bedankt voor je reactie.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Johnc
                  Dat heb ik ook geprobeerd Jos, maar dit werkte helaas ook niet en het wachtwoord blanco laten werkte ook niet.
                  Probeer bij gebruiker "beheer" wachtwoord jouw eigen wachtwoord. Het modem is software matig geprogrammeerd om wijzigingen van de gebruikersnaam na een sync of reboot te resetten naar de standaard gebruikersnaam

                  Als dit ook niet werkt laat dat dan even weten zodat we vanaf hier de inlog gegevens nog eens kunnen resetten. Ook is het beter om voor dit soort vragen even een eigen topic aan te maken.

                  Reageer


                  • #10
                    Wederom bedankt voor je reactie Jacco.

                    Dit probleem doet zich voor bij mijn vader, en momenteel ben ik weer in mijn eigen huis en ik zie mijn vader pas vrijdag weer. Ik heb gisteren alles gedaan wat je hierboven schrijft, maar ook daarna deed hij niks en kon ik niet in de set-up komen. Ik heb nog wel een wifi analyzer op mijn tablet kunnen downloaden en daaruit bleek ook dat de signaal sterkte heel erg zwak was.

                    Is het goed dat je vrijdagmiddag eens kijkt naar de inlog gegevens, dan ben ik bij mijn vader.
                    En ik zal voortaan een eigen topic aan maken.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X