Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi verbinding valt weg

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi verbinding valt weg

    Regelmatig valt de Wifi verbinding weg soms om de paar minuten.als ik met mijn tablet werk is het hetzelfde.
    dus ligt het volgens mij niet aan mijn laptop.ook de verbinding met de printer valt dan weg.
    komt dit meer voor?

  • #2
    Welkom, rinbroeke op het Service Forum van ZeelandNet.

    Ja, helaas komt dit wel eens meer voor.
    Het kan verschillende oorzaken hebben.
    Graag even opgeven welk wifi-modem je hebt en of je nog een eigen router hierachter gebruikt.

    Wat is de afstand die je draadloos moet overbruggen tot het wifi--modem?

    Er is een Video-uitleg om de Wifi-ontvangst te verbeteren, heb je die al eens bekeken?

    Als je wifi-verbinding wegvalt, hoe los je het dan op?
    Reset je het modem of herstart je de laptop?

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor uw reactie mijn modem is Epc3925 en ik gebruik geen eigen router

      Reageer


      • #4
        Welke afstand? Heb je dichterbij of vlakbij het modem wel ontvangst?
        Hoe los je het dan op? Reset je het modem of zet je laptop uit en aan?
        Bekijk eens of een ander kanaal, ander, beveiligingstype, positie modem etc.verbetering geeft.
        Zie de video.

        Reageer


        • #5
          Er zijn verschillende factoren die er mee te maken kunnen hebben dat je slechte tot geen verbinding met je Wi-Fi hebt.
          - Ruimte/plaats van het modem
          - Op welke etage je zit met je laptop/tablet
          - Welk besturingssysteem gebruik je op de laptop

          Oplossing meestal op dit soort euvels is het modem te resetten d.m.v. de stroom er 10 seconden er af te halen en daarna opnieuw inschakelen.
          Om dat dit ook op je tablet is, lijkt mij de vraag over de laptop niet geheel relevant.
          Je verhaal lijkt veel op droppings in je signaal wat echt van de router afkomt.

          Hieronder een link van de review van deze router
          http://www.consumentenbond.nl/router...pc3925/reviews

          Zoals in de reviews staat beschreven is het draadloze gedeelte van deze router niet geweldig en hebben meerdere mensen last van dit probleem.

          Mocht je nog steeds problemen hebben met je draadloos, dan kan ik je adviseren om de Wi-Fi van dit modem uit te schakelen en een ander draadloze router er tussen te steken.

          Reageer


          • #6
            Laten we stap voor stap gaan, SevenDust, want als het wifi-modem niet ok, is, wordt dat heus wel vervangen.

            Op dit moment ontbreken nog de antwoorden op een aantal vragen en kan er ook nog getest worden.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
              Welke afstand? Heb je dichterbij of vlakbij het modem wel ontvangst?
              Hoe los je het dan op? Reset je het modem of zet je laptop uit en aan?
              Bekijk eens of een ander kanaal, ander, beveiligingstype, positie modem etc.verbetering geeft.
              Zie de video.
              Afstand maakt niets uit.laptop maakt automatisch verbinding.er blijven wel 4 of 5 streepjes staan ten teken van verbinding maar er komt een kruisje bij te staan of de teks ontvangst beperkt

              Reageer


              • #8
                Afstand kan wel degelijk uitmaken, hoor.
                Zo zou je op 3 m wel verbinding en op 7 m niet kunnen hebben.

                Wat is de eigenlijk de afstand tot het wifi-modem?
                Wil je draadloos op een andere verdieping bijv. Hebben we te maken met dikke muren etc.
                Het draadloze bereik van de epc 3925 is zo'n 7 m.

                Zorg dat je netwerkkaarten over de nieuwste stuurprogramma's beschikken.
                Stel bijv. eens een ander kanaal in.
                Ea wordt allemaal in de video uitgelegd.
                Probeer ook eens een ander beveiligingstype.
                Voorkom storende draadloze apparatuur in de buurt van het modem.

                Reageer


                • #9
                  Ik bedoel dat ik de laptop naast de modem heb gezet en wat wat er allemaal in de video wordt gezegd
                  is voor mij niet zo eenvoudig ik ben geen deskundige

                  Reageer


                  • #10
                    Video is gemaakt voor de klanten.
                    Is er niemand in je omgeving die je hierbij kan helpen?

                    Reageer


                    • #11
                      Bedankt voor de moeite zal wel een computerbedrijf inschakelen

                      Reageer


                      • #12
                        Als ik het zo lees, rinbroeke, blijft je laptop/tablet verbinding houden met de wifi, maar is er op sommige momenten geen internet.

                        Is het modem rechtstreeks aangesloten op de plaats waar de kabel het huis binnenkomt, met de originele zwarte kabel? In dat geval denk ik dat een ZeelandNet medewerker je aansluiting eens zou kunnen nakijken.

                        Reageer


                        • #13
                          Dit lijkt mij het probleem bedankt

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door rinbroeke
                            Regelmatig valt de Wifi verbinding weg soms om de paar minuten.als ik met mijn tablet werk is het hetzelfde.
                            dus ligt het volgens mij niet aan mijn laptop.ook de verbinding met de printer valt dan weg.
                            komt dit meer voor?
                            Hoi Rinbroeke,

                            Ik ben even zo vrij geweest om in te loggen op je modem, en heb een aantal routerinstellingen gewijzigd. Zo stond bijvoorbeeld de SPI firewall nog aan en het kanaal stond ook niet vast. Kijk het de aankomende dagen eens aan of het verbetert.

                            Reageer


                            • #15
                              Bedankt dat is een verrassing ik hoop dat het helpt ,het is echt vervelend steeds onderbrekingen .
                              je hoort ervan of het helpt.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X