Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Een versterker gebruiken voor je draadloos signaal.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Een versterker gebruiken voor je draadloos signaal.

    WiFi versterker: Wireless repeater (Range extender)

    Om het draadloze signaal in huis te vergroten op moeilijk bereikbare plekken (zoals op boven of op zolder), kun je gebruik maken van een zogenaamde wifi versterker, ook wel een range extender genoemd. Om het wireless netwerk te vergroten en/of te repeaten kan het, vaak kleine, apparaatje door middel van het bestaande basis netwerk het signaal over het IEEE 802.11 protocol uitbreiden. Klinkt heel ingewikkeld, maar dat is het niet.

    Om dit uit te leggen noemen we jouw huidige router "A1" en de versterker "A2". A1 zendt altijd een wifi signaal uit over een bepaalde afstand (afhankelijk van de omgeving). Hoe groter de afstand van jouw ontvanger vanaf A1, hoe zwakker de draadloze verbinding is. Nu komt A2 in actie en pikt het signaal van A1 op en versterkt dit door simpelweg hetzelfde signaal uit te zenden. Hierdoor is het wifi-bereik groter waardoor je sneller kunt internetten en tevens stabieler.

    Hieronder een filmpje hoe je deze kunt installeren:
    https://www.youtube.com/watch?v=MGJg65NnSkghttp://www.allesoverdraadloosinterne...fi-versterker/
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

  • #2
    Vorig jaar hadden ze bij de Action een aanbieding en heb ik er eentje gekocht om op zolder wat sneller aan de slag te kunnen.

    Op de eerste verdieping geplaatst, had ik inderdaad stukken beter signaal, maar... heel erg veel won ik er niet mee. Alles moet inderdaad 2 keer verzonden worden, eerst van m'n router naar repeater en daarna nog een keer van repeater naar zolder.

    Toch ben ik heel blij met het ding. Ik weet zo niet of elke repeater er een heeft, die van mij heeft een UTP-aansluiting, die ik zo op m'n router aan kon sluiten. Helaas heb ik toch een kabeltje van m'n router naar de eerste verdieping moeten trekken, dat was ik eigenlijk niet van plan, het resultaat is wel dat ik overal op volle snelheid kan werken.

    Ik heb ze beiden op een verschillend kanaal gezet, wat me nog een voordeel oplevert. Mocht beneden of boven Wifi druk gebruikt worden (backup van een laptop o.i.d.), dan heb ik er aan de andere kant geen last van.

    Reageer


    • #3
      Als je de snelheid in huis wilt controleren en eventuele haperingen opsporen, kun je het gratis programma op www.appspeed.nl gebruiken. Je ziet dan ook wat er gebeurt als je een homeplug of wifi extender verplaatst.

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X