Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slechte WiFi verbinding in huis.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Slechte WiFi verbinding in huis.

    hallo,
    Ik heb een slechte wifi verbinding in mijn huis. Tv kijken op de tablet gaat niet boven en muziek streamen met apple tv valt ook vaak weg.
    We hebben net een andere router sitecome x6n900 niet de goedkoopste met een 2.4 en een 5ghz netwerk maar dat maakt geen verschil.
    Verleden week wel gebeld met Zeelandnet, en ze hebben de boel nagekeken en op afstand iets met mijn router gedaan.
    Het heeft niet geholpen helaas.

    Bij deze dus helpppppppp svp:@

  • #2
    Beste 'de liever',

    Welkom op het forum

    Wil je eens inloggen op het ZeelandNet modem (http://192.168.11.1 in je browser) met beheer/zeelandnet of beheer/(geen wachtwoord) en dan onder Beveiliging de SPI firewall instellen op OFF.
    Dit zou de wifi via je eigen router stabieler moeten maken.

    Reageer


    • #3
      Welkom de liever op het ZeelandNet service Forum.

      Deze video " Hoe verbeter ik mijn Wifi-verbinding in huis" al eens doorgenomen?

      Verder is er deze workaround over hoe een router in te stellen achter het wifi-modem.

      Reageer


      • #4
        Als 'de liever' het nu nog niet opgelost krijgt...

        Reageer


        • #5
          Thanks mensen.
          Router staat niet te hoog en te laag op ongeveer 1.5 mtr van de grond, zelfs naast mijn ipad.
          Dus zou de verbinding top moeten zijn zonder onderbrekingen toch?
          Vandaag hebben ze ook nog mijn Zeelandnet router uit gezet of zo iets.
          Heb ze gebeld en dat hebben ze toen netjes geholpen, maaaarrrrrr,
          Simpel radio luisteren zonder onderbreking gaat nog steeds niet.
          Ben totaal niet handig met dit soort dingen.
          Ligt het niet aan de provider? Beter naar ziggo ofzo bv?
          Baal er wel van.
          Dure spullen, ipad, phone apple tv.......en werkt niet goed.
          Ze kunnen van de aarde een wagen laten rijden op mars!!!!
          Pfffff
          Hhahah

          Reageer


          • #6
            Test eens draadloos vlakbij het modem met ZeelandNet's Speedtest .
            Zet het resultaat eens hier neer.
            Dan kunnen de Moderators het zien.

            Reageer


            • #7
              Hoi , zet mijn ipad ernaast maar man geen speedtest doen......

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door de liever
                Verleden week wel gebeld met Zeelandnet, en ze hebben de boel nagekeken en op afstand iets met mijn router gedaan.
                Voor alle duidelijkheid, welk modem heb je precies?
                Toch een Wifi-Router ( EPC3925) met een losse router of alleen een modem met een losse router?.

                Oorspronkelijk gepost door de liever
                Hoi , zet mijn ipad ernaast maar man geen speedtest doen......
                Waarom kan je de test niet uitvoeren?
                Wat is het probleem?

                Laat Ipad eens zoeken naar draadloze netwerken .

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door de liever
                  Hoi , zet mijn ipad ernaast maar man geen speedtest doen......
                  Hoi de liever,

                  Ik ben zo vrij geweest ook even in de modem te kijken, ik heb nog een kleine aanpassing gedaan die ervoor zorgt dat al het internetverkeer ongehinderd naar de Sitecom router wordt gestuurd.

                  Als er dan problemen zijn met de ontvangst (dus echt met het signaal) dan zit er maar 1 ding op, en dat is die router ergens anders plaatsen of een extender aan te schaffen.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
                    Waarom kan je de test niet uitvoeren?
                    Wat is het probleem?
                    Dat zal waarschijnlijk niet lukken omdat een iPad geen Flash ondersteunt.

                    Reageer


                    • #11
                      Thanks Frans. We gaan het zien.
                      Maar kan me niet voorstellen dat er extander bij moet. Net een nieuwe router van sitecom x6 N900
                      Maar als het moet dan moet het maar.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Frans
                        Als er dan problemen zijn met de ontvangst (dus echt met het signaal) dan zit er maar 1 ding op, en dat is die router ergens anders plaatsen of een extender aan te schaffen.
                        Houd er wel rekening mee dat Wifi repeaters/extenders het draadloze signaal van je router of wifi-modem opvangen en dat vervolgens weer uitzenden. Hierdoor wordt de snelheid minstens gehalveerd en heb je boven dus veel minder snel wifi dan beneden. Voordeel van wifi versterkers is dat ze vaak niet duur zijn en makkelijk te installeren.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Frans
                          Dat zal waarschijnlijk niet lukken omdat een iPad geen Flash ondersteunt.
                          Zoek in de Appstore even naar Photon Browser, Puffin, Skyfire Browser en iSwifter Browser. De browsers draaien de achterliggende Flash-code van sites op de eigen servers en sturen vervolgens het resultaat naar jouw iPad.

                          Frans, ik denk dat het goed is om de Flash versie van Speedtest te vervangen door eentje die HTML5 based is, zie voor een voorbeeld op https://sourceforge.net/speedtest/
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Hoi Webkabouter, je reageert op een bericht van bijna twee jaar oud. :?

                            Reageer


                            • #15
                              Ja, ik zie het - zal de volgende keer beter lezen.
                              Misschien goed om het onderwerp te sluiten voor reacties na een bepaalde periode?
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X