Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta TV opnames

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Delta TV opnames

Ik ben een nieuwe klant bij Delta en probeer me te verdiepen in het opnemen van series.
    Ik heb van enkele kanalen series geselecteerd (bijv. BBC First) en daarvoor de opnamen gestart.

Als ik vervolgens na enkele dagen in het Delta menu in de settop box naar "Opnames" ga dan zie ik
    van een bepaalde serie alleen een lijst met opnamen per dag. Wat er ontbreekt is de opgave per opname
    welke serie/seizoen het is en welke aflevering. Nu staat alles door elkaar en is het onduidelijk bij welk seizoen
    de afzonderlijke opnames behoren. Doordat sommige kanalen meerdere seizoenen door elkaar uitzenden is
    het eigenlijk niet te doen om de opnames achteraf te volgen.....

Of is er een andere manier om het overzichtelijk te krijgen zodat je in de juiste volgorde de opgenomen
    programma's kunt bekijken/volgen....

Guido

Delta TV opnames kun je alleen sorteren op :

Datum - aflopend
    Datum - oplopend
    Alfabetisch - A-Z
    Alfabetisch - Z-A

Laatst bewerkt door driepinter; 4 Oct 2024, 07:27.

Reageer

Ja, dat klopt. Alleen sorteren en de gekozen instelling wordt dan vervolgens niet eens bewaard.
      Heel erg magertjes, alleen deze optie.

Nu er verschillende seizoenen van bepaalde zenders door elkaar lopen is het bekijken ervan bij
      opnames niet meer te doen. Op zijn minst zouden de seizoen nummers en aflevering
      nummers in het overzicht direct zichtbaar en sorteerbaar op nummervolgorde moeten zijn.
      Op dit moment zijn die zelfs bij de afleveringen zelf niet eens zichtbaar. Op deze manier is op
      volgorde terugkijken gewoonweg onmogelijk.....

Ook worden bij diverse opnames dezelfde "foto's" getoond die soms niet eens bij die specifieke
      aflevering/seizoen horen.

Erg zwak allemaal... Jammer.

Guido

Reageer

Tsja, zwak, magertjes. Je zit niet bij een premium provider.

Reageer

Bij Ziggo heeft het ook jaren geduurd voordat enkele van de meest basale issues in hun software waren aangepakt.

Ja zwakjes en magertjes. Zowel bijvoorbeeld de mobiele app als de website waar je diverse instellingen voor
          o.a. vaste telefonie kunt configureren werken helaas niet. Foutmeldingen en instellingen worden niet bewaard.
          Bij sommige specifieke tv series (live kijken) valt regelmatig het geluid kort weg...

Vreemd dat ook zulke basis functionaliteiten niet eens stabiel werken.
          Ik hoop maar dat het "opstart mishapjes" zijn....

Reageer

Wat je wil vereist waarschijnlijk een veel grotere aanpassingen. Opgenomen uitzendingen moeten dan voorzien worden van serie en afleveringnummer
            S01E01 oid. Dat moet de techniek dan wel toestaan en het moet ook beschikbaar zijn in de aangeleverde data door de provider van de programmagids.

Reageer

Bij Ziggo zijn die gegevens overal opgenomen. Bij elke aflevering staat overal zowel het seizoensnummer als het afleveringsnummer.
              Dus ga ik er van uit dat deze gegevens in de metadata aanwezig is van elke zender.

Bij Ziggo kan je ook gewoon afleveringen die al uitgezonden zijn makkelijk en overzichtelijk bekijken.
              Als je zoekt naar een serie krijg je een compleet overzicht van alle afleveringen die beschikbaar zijn,
              zowel toekomst als reeds uitgezonden. Van daaruit kan je gemakkelijk een serie doorlopen.
              Beetje extra programmeer werk, maar niet al te complex. Gewoon een kwestie van tijd in steken.

Ik heb hier (Delta/Zeelandnet) nog geen Feature Request onderdeel binnen het forum gezien.
              Komt dat omdat Delta (nog) geen Premium Provider is?
              Of is er geen programmeur beschikbaar die e.e.a. kan bijhouden en uitvoeren?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door beijder Bekijk bericht
                Bij Ziggo zijn die gegevens overal opgenomen. Bij elke aflevering staat overal zowel het seizoensnummer als het afleveringsnummer.
                Dus ga ik er van uit dat deze gegevens in de metadata aanwezig is van elke zender.

Bij Ziggo kan je ook gewoon afleveringen die al uitgezonden zijn makkelijk en overzichtelijk bekijken.
                Als je zoekt naar een serie krijg je een compleet overzicht van alle afleveringen die beschikbaar zijn,
                zowel toekomst als reeds uitgezonden. Van daaruit kan je gemakkelijk een serie doorlopen.
                Beetje extra programmeer werk, maar niet al te complex. Gewoon een kwestie van tijd in steken.

Ik heb hier (Delta/Zeelandnet) nog geen Feature Request onderdeel binnen het forum gezien.
                je stelt het iets te simpel. Zoeken kan overigens al.

Ziggo kan een andere toeleverancier hebben voor de tv gids. Dus aannames dat het beschikbaar is doe ik niet zo maar.

DELTA-TV-team leest mee, dus wees niet bang, goede ideeen en zaken waar je tegen aan loopt worden genoteerd.
                Maar zoals ontwikkeling werkt wordt eerst de zaken die hoge prio hebben opgelost.

Reageer

Klopt helemaal, zoeken kan idd, maar wat dan wordt gepresenteerd is soms dus vrijwel onbruikbaar.

Sortering kan niet worden vastgezet en bij afleveringen die door elkaar lopen (m.n. bij meerdere seizoenen)
                  is het een rommeltje. Dit zou natuurlijk gegroepeerd moeten kunnen worden. Per seizoen en dan
                  automatisch gesorteerd op aflevering nummer. En momenteel kan je maar heel weinig afleveringen terug
                  kijken. (Slechts enkele dagen/weken).

Uiteraard hebben major issues prio.. Duidelijk....
                  Daarom ook die opmerking over een Feature Request lokatie.

Als voormalig IT'er weet ik dat vrijwel alles kan, je moet alleen de juiste kennis bezitten of weten hoe je die
                  kunt "aanspreken"...

Reageer

Klopt helemaal, zoeken kan idd, maar wat dan wordt gepresenteerd is soms dus vrijwel onbruikbaar.

Sortering kan niet worden vastgezet en bij afleveringen die door elkaar lopen (m.n. bij meerdere seizoenen)
                    is het een rommeltje. Dit zou natuurlijk gegroepeerd moeten kunnen worden. Per seizoen en dan
                    automatisch gesorteerd op aflevering nummer. En momenteel kan je maar heel weinig afleveringen terug
                    kijken. (Slechts enkele dagen/weken).

Uiteraard hebben major issues prio.. Duidelijk....
                    Daarom ook die opmerking over een Feature Request lokatie.

Als voormalig IT'er weet ik dat vrijwel alles kan, je moet alleen de juiste kennis bezitten of weten hoe je die
                    kunt "aanspreken"...

Tot 7 dagen terugkijken is niet nieuw

Reageer

Je hebt gelijk, uitzending gemist gaat idd niet verder dan 7 dagen, en bij sommige "start" abo's zelfs maar 2 dagen.
                      Daarom is opnemen wel handig als je je opnames wel langer kunt terugkijken.

Overigens werkt het zoeken niet echt. Ik zoek op enkele series op BBC, maar
                      als ik bijv. naar "The Repair Shop" of alleen "Repair" zoek vindt het systeem helemaal niets.

Komende week is hij wel op de BBC te zien, maar hij wordt dus niet gevonden...
                      Laatst bewerkt door beijder; 8 Oct 2024, 18:05.

Reageer

Voor iemand die 'ex it-er' is vind ik het niet heel aardig om mensen en werkzaamheden waar je geen kennis over hebt in het belachelijke te trekken. Die 'lollige' knipoogjes maken het alleen maar neerbuigender. En een budgetprovider wordt niet zonder fusie/overname premium.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                          Voor iemand die 'ex it-er' is vind ik het niet heel aardig om mensen en werkzaamheden waar je geen kennis over hebt in het belachelijke te trekken. Die 'lollige' knipoogjes maken het alleen maar neerbuigender. En een budgetprovider wordt niet zonder fusie/overname premium.
                          Volgens mij weet je waar je naar toe gaat wanneer je van Ziggo naar Delta gaat en wat je kan verwachten.
                          Neemt niet weg dat Delta de afgelopen drie jaar echt wel kijkt naar wat gebruikers willen en daar ook op inspelen.
                          Ik verwacht eerlijk gezegd wel dat men keuzes maakt tussen de Kamai-software of hoe ze de apps gaan verbeteren en de Android-box.
                          Gaan investeren in iets dat je in twee/drie jaar tijd toch gaat vervangen is zinloos (los van gemakkelijke aanpassingen).
                          Eerlijk gezegd hebben ze nu op de Kamai toch wel weer handige zaken toegevoegd zoals nieuwe teletekst en het kunnen aanzetten van premium abonnementen en de output van de Kamai. Dat zijn zinvolle verbeteringen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Volgens mij weet je waar je naar toe gaat wanneer je van Ziggo naar Delta gaat en wat je kan verwachten.
                            Neemt niet weg dat Delta de afgelopen drie jaar echt wel kijkt naar wat gebruikers willen en daar ook op inspelen.
                            Ik verwacht eerlijk gezegd wel dat men keuzes maakt tussen de Kamai-software of hoe ze de apps gaan verbeteren en de Android-box.
                            Gaan investeren in iets dat je in twee/drie jaar tijd toch gaat vervangen is zinloos (los van gemakkelijke aanpassingen).
                            Eerlijk gezegd hebben ze nu op de Kamai toch wel weer handige zaken toegevoegd zoals nieuwe teletekst en het kunnen aanzetten van premium abonnementen en de output van de Kamai. Dat zijn zinvolle verbeteringen.
                            Credit where credit is due; goeie tekst!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                              Dat Delta geen Premium provider is was niet mijn typering. Gezien het aantal aansluitingen had ik Delta wel als Premium ingeschat.
                              Zeker gezien de inspanningen van Delta Fiber in het midden des lands.. Ziggo is ook ooit in een schuurtje achteraf begonnen...

Niet mijn bedoeling iets of iemand belachelijk te maken of neerbuigend te zijn. Als dat zo overkomgt is dat niet mijn bedoeling geweest,
                              excuses daarvoor.

Toen ik van Ziggo naar Delta ging wist ik uiteraard NIET wat ik kon verwachten, anders dan gebaseerd op de gigantische reklame campagne die in onze
                              regio enkele jaren geleden is gestart en waarbij Delta zich zeker niet als een beginnende partij presenteerde. Op basis van de uitgebreide opsomming
                              van de diensten en paketten neem je als klant aan dat e.e.a. goed in elkaar zit. Daarnaast was de algemene waardering van Delta aanzienlijk positiever
                              dan bijv. Ziggo. Natuurlijk ben ik nog niet op de hoogte van alle issues en termijn plannen van Delta, maar daarvoor kom ik ook op dit forum om van
                              jullie experts te leren hoe e.e.a. in elkaar zit en hoe e.e.a. verbeterd kan worden...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X