Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Einde Humax digitale HDTV kabelontvangers

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Einde Humax digitale HDTV kabelontvangers

Ik wist het niet maar als nu de Humax PVR kapot gaat, dan hang je

Helaas zijn er geen nieuwe HUMAX producten meer te koop in Nederland. Uitzondering hierop zijn de originele HUMAX afstandsbedieningen en voedingsadapters. Uiteraard blijven wij (Quantis Electronics) wel de service voor HUMAX verlenen. Informatie over wat te doen als je HUMAX ontvanger defect is vind je op onze servicepagina.

https://myhumax.info/

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Ik wist het niet maar als nu de Humax PVR kapot gaat, dan hang je

Helaas zijn er geen nieuwe HUMAX producten meer te koop in Nederland. Uitzondering hierop zijn de originele HUMAX afstandsbedieningen en voedingsadapters. Uiteraard blijven wij (Quantis Electronics) wel de service voor HUMAX verlenen. Informatie over wat te doen als je HUMAX ontvanger defect is vind je op onze servicepagina.

https://myhumax.info/
    Wel bij koop, ik gok dat Delta in geval van bruikleen er nog voldoende in het magazijn heeft ivm overstappers op glasvezel.
    Maar ik snap de zet wel. Coax-tv is echt eindig. Zelfs Ziggo gaat over op IPTV boxen

Reageer

Bordewolf
      ​​​​​​​Delta levert in Zeeland geen Humax in bruikleen, ik geloof Caiway wel.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Bordewolf
        Delta levert in Zeeland geen Humax in bruikleen, ik geloof Caiway wel.
        Ligt er in de meeste Caiwaygebieden niet al glasvezel?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Ligt er in de meeste Caiwaygebieden niet al glasvezel?
          Zeker, maar hier in Zeeland zijn er best nog veel mensen die niet over willen stappen op glasvezel vanwege de coax tv.

Dit voordeel komt hiermee grotendeels te vervallen op deze manier.

Plus het feit dat de Humax PVR een betere beeldkwaliteit bied en je de reclames wel kunt doorspoelen.
          Laatst bewerkt door driepinter; 28 Jun 2024, 07:23.

Reageer

Er worden nog genoeg gebruikte Humaxen aangeboden, dus niet direct paniek als de jouwe stuk gaat, en wellicht is die dan nog te repareren.
            Laatst bewerkt door renschip; 27 Jun 2024, 22:13.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door renschip Bekijk bericht
              Er worden nog genoeg gebruikte Humaxen aangeboden, dus niet direct paniek als de jouwe stuk gaat, en wellicht is die dan nog te repareren.
              Zeker! Maar het bericht geeft feitelijk ook aan dat de afzetmarkt geringer wordt. Bij Ziggo zijn de mediabox en IPTV box the way to go.
              Delta heeft al de Kamai.

Reageer

PS ik snap overigens wel dat er mensen zijn die aan de Humax vasthouden, al was ik zelf op een gegeven moment blij met de opkomst vam de CI+ modules

Reageer

Het zal nog jaren duren voordat overal in Zeeland (en elders) glasvezel ligt/komt en coax verdwijnt.
                  Feitelijk wordt alleen gemeld dat alleen de Humax kabelontvangers niet nieuw meer verkrijgbaar zijn.

Reageer

Er is nog niet eens aan de buitenkant van Walcheren glasvezel , daar zijn ze nog steeds mee bezig laat staan dat de dorpen daar binnen zoals Grijpskerke, Biggekerke, Serooskerke het aan bod krijgen van Glasvezel en als je het kaartje bekijk staat dat gebied blauw gekleurd dat iedereen het al heeft. Dus we hebben nog jaren coax

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Rienk Bekijk bericht
                      Er is nog niet eens aan de buitenkant van Walcheren glasvezel , daar zijn ze nog steeds mee bezig laat staan dat de dorpen daar binnen zoals Grijpskerke, Biggekerke, Serooskerke het aan bod krijgen van Glasvezel en als je het kaartje bekijk staat dat gebied blauw gekleurd dat iedereen het al heeft. Dus we hebben nog jaren coax
                      Zeker, maar ook via coax is IPTV mogelijk. Daar zie je Ziggo al meer en meer op inzetten.
                      Ik ga niet per se roepen dat coax eindig is, zonder alternatief zit je er aan vast. Maar of de tv-dienst over coax per se moet blijven is de vervolgvraag.
                      Het zijn allemaal extra kosten, terwijl Delta en Caiway IPTV alternatieven hebben en inmiddels ook de apps.
                      Ik heb geen vergelijk meer met coax, maar de beeldkwaliteit op de apps vind ik echt meer dan prima en die streams zijn ook nog eens 1080P/50 wanneer ik in de instellingen kijk van de mobiele apps.

En wanneer men daartoe op moment X een keer gaat besluiten (dat kan nog ver weg zijn, maar wie weet ook niet) dan is in de gebieden waar glasvezel ligt, coax helemaal niet meer nodig.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 28 Jun 2024, 10:38. Reden: Aanvulling

Reageer

Nou, ik heb hier nog 2x de 5500c staan, wie bied

Reageer

Ik ben hogelijk geinteresseerd in de toekomst van coax, heb 2 Humaxen en het gebruik van een TV-ontvanger is me slecht bevallen. Is er meer officiele duidelijkheid te krijgen, dan het commentaar hier van al dan niet deskundige forumleden?

Reageer

Er is nog een artikel verschenen op Totaal TV waarin nog twee alternatieven worden genoemd :

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo...decoders-meer/

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                            X