Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta: Philips 6100 Series / 55 inch & CI+1.3 module (lage kwaliteit)

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta: Philips 6100 Series / 55 inch & CI+1.3 module (lage kwaliteit)

    Goedemorgen,

    Gisteren heb ik een Philips 6100 Series televisie overgenomen, aangesloten op de WIFI en via de kabel op mijn Delta Modem aangesloten. Op een van de volgende aansluitingen, ik weet niet zeker welk van de 2:

    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: aansluiting.jpg
Bekeken: 756
Grootte: 156,7 Kb
ID: 287133


    Na instellen van kanalen via volgende settings:
    • Vul bij frequentie (Mhz) 402.00(0) in.
    • Vul bij netwerk-ID 4000 in .
    • Zet symboolwaarde op 6875.
    Kan ik nu televisie kijken.

    De kwaliteit is alleen zeer slecht te noemen, erg blokkerig en bepaald geen vooruitgang op mijn oude toestel, wat toch al een jaar of 10 oud was.
    Tevens gebruik ik een Smartcard, deze zit aan de zijkant van mijn nieuwe televisie.

    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: 1703667699505.jpg Bekeken: 0 Grootte: 144,3 Kb ID: 287129

    Wat raden jullie mij aan?

    Ik verneem graag.
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door Pietje1988; 27 Dec 2023, 10:21.

  • #2
    Wanneer netwerk-ID 4000 hebt ingesteld zit je op kijken zonder smartcard

    https://www.delta.nl/televisie/digit...der-smartcard/

    Dus kun je net zo goed die CI+ module eruit trekken want die werkt niet met dit netwerk ID.


    Bekijk de handleiding van je televisie om te kijken of deze geschikt is voor Digitale TV met een smartcard. Volg daarna de onderstaande stappen.
    1. Steek de CI+ module met de smartcard in de ingang voor de CI+ Module van je televisie.
    2. Zet je televisie aan.
    3. Ga naar het instellingenmenu en selecteer de optie ‘zenders zoeken’.
    4. Vul bij ‘frequentie (MHz)’ 402.00(0) in.
    5. Vul bij ‘netwerk-ID’ het ID van je regio in.
      Schouwen-Duiveland, Tholen en Noord- en Zuid-Beveland: 1000
      Walcheren: 2000
      Zeeuws-Vlaanderen: 3000
    6. Zet ‘symboolwaarde’ op 6875.
    7. Druk op ‘zoeken’ om het installatieproces te starten. Dit kan even duren.
    8. Je installatie is voltooid! Je kijkt nu direct digitale televisie met je smartcard.



    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Wanneer netwerk-ID 4000 hebt ingesteld zit je op kijken zonder smartcard

      https://www.delta.nl/televisie/digit...der-smartcard/

      Dus kun je net zo goed die CI+ module eruit trekken want die werkt niet met dit netwerk ID.


      Bekijk de handleiding van je televisie om te kijken of deze geschikt is voor Digitale TV met een smartcard. Volg daarna de onderstaande stappen.
      1. Steek de CI+ module met de smartcard in de ingang voor de CI+ Module van je televisie.
      2. Zet je televisie aan.
      3. Ga naar het instellingenmenu en selecteer de optie ‘zenders zoeken’.
      4. Vul bij ‘frequentie (MHz)’ 402.00(0) in.
      5. Vul bij ‘netwerk-ID’ het ID van je regio in.
        Schouwen-Duiveland, Tholen en Noord- en Zuid-Beveland: 1000
        Walcheren: 2000
        Zeeuws-Vlaanderen: 3000
      6. Zet ‘symboolwaarde’ op 6875.
      7. Druk op ‘zoeken’ om het installatieproces te starten. Dit kan even duren.
      8. Je installatie is voltooid! Je kijkt nu direct digitale televisie met je smartcard.


      Thanks.

      Wat is puur qua kwaliteit van kijken beter?

      Via de kabel rechtstreeks in de tv of via de CI+ module?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Pietje1988 Bekijk bericht

        Thanks.

        Wat is puur qua kwaliteit van kijken beter?

        Via de kabel rechtstreeks in de tv of via de CI+ module?
        De kabel moet nog steeds rechtstreeks in de tv, alleen je zult een ander netwerk-id moeten instellen voor de CI+ module naar gelang waar je woont.

        Reageer


        • #5
          Ik heb alle stappen gevolgd en zowel de kabel als de Smartcard zitten in de televisie. Ik merk dat ik alle kanalen via de kaart heb geïnstalleerd, want RTL4 zit bijvoorbeeld ineens op kanaal '804' was eerst '4'.

          De kwaliteit is echter totaal niet verbeterd. Het beeld blijft erg wazig op de commerciële zenders. NPO1, 2, 3 zijn wel haarscherp.

          Ander opvallend dingetje: ik kan via de rode knop 'Ziggo' oproepen, echter weet ik zeker dat ik geen Ziggo afneem en bij installatie 'overig' heb aangeven en geen Ziggo.

          Iemand enig idee? ​​​
          Laatst bewerkt door Pietje1988; 27 Dec 2023, 19:22.

          Reageer


          • #6
            Dan is het belangrijk dat de televisie Ziggo gecertificeerd is. Dit betekent dat de CI+ module van het toestel geschikt is voor een Ziggo smartcard. In dit artikel leggen we uit hoe je dit gemakkelijk controleert

            Met die knop kun je opnemen op een externe schijf op usb

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Pietje1988 Bekijk bericht
              Ik heb alle stappen gevolgd en zowel de kabel als de Smartcard zitten in de televisie. Ik merk dat ik alle kanalen via de kaart heb geïnstalleerd, want RTL4 zit bijvoorbeeld ineens op kanaal '804' was eerst '4'.

              De kwaliteit is echter totaal niet verbeterd. Het beeld blijft erg wazig op de commerciële zenders. NPO1, 2, 3 zijn wel haarscherp.

              Ander opvallend dingetje: ik kan via de rode knop 'Ziggo' oproepen, echter weet ik zeker dat ik geen Ziggo afneem en bij installatie 'overig' heb aangeven en geen Ziggo.

              Iemand enig idee? ​​​
              Als RTL 4 op 804 zit , dan kijk je waarschijnlijk naar SD RTL4 hoort op kanaal 4 te zien zijn.

              Reageer


              • #8
                Allen, het is opgelost. Probleem was dat ik bij zoeken naar zenders 'zoeken naar analoog en digitaal' aangaf. Dit moest 'alleen digitaal' zijn. Nu haarscherp beeld en rtl4 bijvoorbeeld is gewoon op 4 te zien.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X