Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ziggo, KPN, T-Mobile en Delta lopen ver achter met beeldkwaliteit: SKV levert meer zender in 25Mbps

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ziggo, KPN, T-Mobile en Delta lopen ver achter met beeldkwaliteit: SKV levert meer zender in 25Mbps

    bron:TotaalTV

    Stichting Kabelnet Veendam levert namelijk de meer dan tienduizend abonnees nu nog meer zenders in zogenaamd HBR. Dit is de afkorting van High Bitrate, of in het Nederlands gezegd hoge bandbreedte. Waar bij KPN de bandbreedte van HD-zenders niet boven de 14,5 Mb/s uitkomt en bij Ziggo, T-Mobile en Delta vaak nog (veel) lager ligt, blijft SKV het HBR-aanbod verder uitbreiden.


    Sportzenders


    SKV bood al enige tijd de HD-sportkanalen van Eurosport en ESPN in HBR met een bandbreedte tussen de 25 en 26 Mb/s per kanaal. Het gaat om de zenders Eurosport 1, Eurosport 2, ESPN 1, ESPN 2, ESPN 3 en ESPN 4. Bij de ESPN-kanalen leverde dit volgens diverse SKV-abonnees een beter beeld op dan het ESPN UHD kanaal dat met 15,5 Mb/s door sommige providers wordt geleverd. Dit ondanks dat ESPN UHD van het betere beeldformaat Full HD 1080p/50 met onder meer beeldverbeteraars als HDR gebruikmaakt. De HD HBR-kanalen maken gebruik van het beeldformaat 1080i.


    Warner Bros. Discovery


    Het HBR-aanbod van SKV is nu uitgebreid met drie kanalen van mediagroep Warner Bros. Discovery. Het gaat om de zenders Discovery, TLC en Investigation Discovery. SKV-klanten hoeven niets te doen om deze drie zenders met betere beeldkwaliteit te bekijken. Er is geen extra abonnement voor toegang tot HBR-zenders nodig. Deze zenders worden gewoon standaard geleverd aan iedere SKV-klant die toegang heeft tot het abonnement waar ieder van de nu negen HBR-zenders toe behoort.


    wanneer wordt Delta/caiway wakker?
    Laatst bewerkt door Roma; 21 Aug 2023, 16:29.

  • #2
    Ik denk dat de bandbreedte die Delta heeft komende vanaf buiten naar hun systemen veels te klein is om ons HBR te geven. Ik vermoed dat de opzet van het netwerk dit soort snelheden simpelweg niet aan kan. Voor Internet kan je wel een 2GB via glas kopen, maar dat is het. Een constante datastroom naar al die abonnee's van 20Mb om naar Loeki de Leeuw of meer reclame te kijken schiet ook niet op en kost natuurlijk veel als je systeem geen cache heeft zodat een datastream maar 1x ingekocht hoeft te worden en onderling netjes verspreid word over je eigen netwerk. Ik had zoiets ergens gelezen over dat het IPTV gebeuren van Delta. Dus iedere abonnee haalt bij bv RTL een eigen stream op. Op coax kan je het signaal simpelweg 1x inkopen en 10.000 verspreiden met versterkertjes, splitters en klaar. Ik heb al vaker aan Delta gevraagd, hoe is jullie netwerk nou precies opgebouwd, laat de mensen eens meekijken in de keuken, wellicht zijn er ideën van ons die het netwerk kunnen verbeteren. Soms staan de beste stuurlui echt aan wal. Maar ik hoop echt dat de kwaliteit snel omhoog gaat, want wat heb je aan een stuk glas van 1000Mb waarover je TV gaat kijken met een miserabele 6Mb, dan kan ik net zo goed terug naar simpel ADSL.

    Reageer


    • #3
      Lekker om berichten zomaar van internet te plukken. En volledig zonder bronvermelding met link te plaatsen.

      Reageer


      • #4
        Lees ik het goed dat Delta nooit kwalitatief hoogwaardige televisie gaat leveren?

        Reageer


        • #5
          Bron: Ziggo, KPN en T-Mobile lopen ver achter met beeldkwaliteit | Totaal TV

          Eens met Jarco, zet de bron er bij.

          Dit bericht van TotaalTV laat eens te meer zien dat de kleinste ***provider het beter voor elkaar heeft dan glasvezelproviders en zelfs Ziggo.
          Toen KPN begon met tv via glasvezel was het eerste dat men zei: nu is de sky the limit, geen bottlenecks meer.
          Wanneer ik naar Delta kijk dan lopen ze qua sportzenders en hogere bitrates ver achter de muziek aan. ESPN is niet om aan te gluren.
          En ik blijf er bij dat ze nu op het verkeerde paard aan het wedden zijn door werkende apps door te ontwikkelen, in plaats waar het echt om gaat: goed beeld, Dolby en UHD/4K.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X