Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen ontvangst RTL7, Veronica, RTL8

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen ontvangst RTL7, Veronica, RTL8

    Geen signaal RTL7 Veronica, RTL8 via coaxkabel. Andere zenders wel goed. Wat kan oorzaak zijn en wat is de oplossing

  • #2
    Heb dit probleem specifiek bij Veronica ook, sinds ongeveer medio/half juli. Opnames op de Humax van deze zender zijn gewoonweg niet te bekijken, constant blokjes, vervormingen etc in beeld. Is in juli begonnen en tot nu toe enkel bij deze zender gezien.
    Aan mijn configuratie is niets gewijzigd. Wel al eens de stekkers nagelopen, maar alles zit prima aangesloten.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Tonny1 Bekijk bericht
      Geen signaal RTL7 Veronica, RTL8 via coaxkabel. Andere zenders wel goed. Wat kan oorzaak zijn en wat is de oplossing
      Dit kan vele oorzaken hebben.
      * Verouderde coaxkabel/splitter => Vervang deze door nieuwe 5G bestendige Hirschmanns
      * Een Chromecast te dicht bij de CI+, dit stoort => koop een HDMI verlenger zodat deze verder van de CI+ hangt
      * Ga na of er (nieuwe) apparatuur is geplaatst bij de tv en of deze mogelijk stoort (denk aan vaste telefoons, andere electrische apparatuur)
      * Kijk of het altijd is of op vaste tijdstippen waarop iemand anders een electrisch apparaat gebruikt.

      Als dat het allemaal niet is dan is de volgende stap een monteur laten komen (Delta bellen) die naar zowel de AOP als de straatkast kijkt. De AOP kan verouderd zijn of brak, maar ook in de straatkast kan er iets aan de hand zijn.

      Reageer


      • #4
        Hier idem. Oost-Souburg (Bomenbuurt/Molenweg)

        Reageer


        • #5
          Wat geeft joew televisie voor signaal sterkte en kwaliteit op, Cybra?

          Reageer


          • #6
            Ik heb al meer dan 2 jaar blokjes beeld op de npo1.. niemand die je helpt als je als oudere het zelf niet kan.

            Reageer


            • #7
              de delta belen heeft helaas geen zin ,daar sta je meer dan een uur in de wacht.. en helaas zoveel beltegoed heb ik niet

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door sofietje Bekijk bericht
                Ik heb al meer dan 2 jaar blokjes beeld op de npo1.. niemand die je helpt als je als oudere het zelf niet kan.
                je hebt geen kinderen, kennissen of kleinkinderen of buren?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                  je hebt geen kinderen, kennissen of kleinkinderen of buren?
                  nee , onvruchtbare vrouwen kunnen geen kinderen krijgen. en hebben dus ook geen kleinknderen.. en de buren?? die zeggen ik heb even geen tijd ,vraag het even aan..

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door sofietje Bekijk bericht

                    nee , onvruchtbare vrouwen kunnen geen kinderen krijgen. en hebben dus ook geen kleinknderen.. en de buren?? die zeggen ik heb even geen tijd ,vraag het even aan..
                    Het spijt me erg voor je,

                    Reageer


                    • #11
                      Wil jij Sofietje niet helpen, Bor?
                      Volgens ons in het Praathuis ben je erg handig.

                      Reageer


                      • #12
                        Het is ook mogelijk dat er in de buurt een steunzender van de telefonie is geplaatst of vernieuwd. Coax kwaliteit RG59, goede stekkers, of wellicht splitters die niet top meer zijn kunnen ook de oorzaak zijn.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X