Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

coax kabel splitter

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • coax kabel splitter

    Hallo,

    Ik ben mijn meterkast netjes aan het inrichten en wil nu de inkomende coax kabel beter wegwerken. Nu zit er vanuit Delta een wit kastje op waar je dan je coax kabel op zet. Nu heb ik 2 coax kabels die ik wil aansluiten dus komt er al een splitter op. Ik vind dit allemaal wat fragiel aanvoelen. Is er hier een andere manier voor? Kan ik de groene kabel die uit de grond komt direct op een splitter met schroefdraad doen? (https://www.onlinekabelshop.nl/hirsc...-db-5-1218-mhz)

    Of zijn er andere betere oplossingen?
    Bijgevoegde bestanden

  • #2
    Ik vind de aansluitingen op de foto niet erg duidelijk. Moeilijk te zien welke kabel en schoentjes je nu gebruikt.
    Een opdruk splitter van Braun is het makkelijkst en volstaat prima.
    Ik kan alleen niet zien of je abonnee overname punt ook tot 2000 mhz gaat of dat je nog een oude versie hebt.

    Bij Ziggo wordt als het abonnee overname punt een IEC uitgang is, bijna altijd deze splitter gebruikt.

    Braun Telecom TV splitter POA 1-B met 2 uitgangen - 4 dB / 5-2000 MHz (Horizon Box) (onlinekabelshop.nl)
    Laatst bewerkt door stofdoek; 7 Apr 2022, 11:10.

    Reageer


    • #3
      Dat witte kastje op de groene kabel is het Abonnee Overname Punt oftwel AOP. Tot en met dat kastje is de kabel eigendom van DELTA en zij zijn ervoor verantwoordelijk. Je mag dat zelf dus niet aanpassen.

      In dat kastje zitten filters om het netwerk van DELTA te beschermen tegen storingen (retourverkeer). De splitter die daar weer in gaat, filtert tussen data en tv-signaal. Het ziet er inderdaad wat rommelig uit maar dit is wel de huidige standaard. Je zou hem hooguit kunnen proberen te verplaatsen, maar als er meer werk nodig is kun je daar misschien hulp van een monteur bij krijgen.

      De glasvezelaansluitingen zijn gelukkig een stuk mooier afgewerkt

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
        Dat witte kastje op de groene kabel is het Abonnee Overname Punt oftwel AOP. Tot en met dat kastje is de kabel eigendom van DELTA en zij zijn ervoor verantwoordelijk. Je mag dat zelf dus niet aanpassen.

        In dat kastje zitten filters om het netwerk van DELTA te beschermen tegen storingen (retourverkeer). De splitter die daar weer in gaat, filtert tussen data en tv-signaal. Het ziet er inderdaad wat rommelig uit maar dit is wel de huidige standaard. Je zou hem hooguit kunnen proberen te verplaatsen, maar als er meer werk nodig is kun je daar misschien hulp van een monteur bij krijgen. mapquest driving directions

        De glasvezelaansluitingen zijn gelukkig een stuk mooier afgewerkt
        Dank voor je advies.

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X