Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kamai 7x en Oled LG 55G1RLA

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Kamai 7x en Oled LG 55G1RLA

    sinds kort een nieuwe tv, LG OLED 55G1RLA, samen met de nieuwe glasvezel aansluiting van Delta dacht ik een prima setje te hebben. Helaas heb ik voor de bediening nog steeds twee afstandsbedieningen nodig. Met de Delta AB moet ik de zenders kiezen en met de LG AB de rest zoals volume. Heb al veel geprobeerd en op internet gezocht maar helaas nog zonder succes. Misschien is het technisch wel niet mogelijk ?? Op bijgaande schets heb ik aangegeven welke componenten er zijn.
    De vraag is Hoe kan ik het zo maken dat ik maar een AB hoef te gebruiken.
    Bijgevoegde bestanden

  • #2
    Hallo ftrimbos , je kunt de afstandsbediening van de interactieve tv ontvanger met je tv koppelen. Heb je dit al geprobeerd?

    Hier onder staat een manier om de afstandsbediening te koppelen:

    Stap 1 Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

    Stap 2 Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt. (let op dit kan even duren!)

    Stap 3 Zet je TV weer aan met het TV power knopje

    Stap 4 Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

    Stap 5 Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

    Reageer


    • #3
      Zoals ik vermeldde heb ik al een aantal dingen geprobeerd, ook het koppelen van de AB. Echter zoals u kunt zien op de bijgevoegde schets is de LG AB een RF type, dus geen infra rood. Dat houdt ook in dat de tv geen IR signaal kan ontvangen, dus koppeling kan ik vergeten op deze manier.
      Maar evengoed bedankt voor het meedenken.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door ftrimbos Bekijk bericht
        Zoals ik vermeldde heb ik al een aantal dingen geprobeerd, ook het koppelen van de AB. Echter zoals u kunt zien op de bijgevoegde schets is de LG AB een RF type, dus geen infra rood. Dat houdt ook in dat de tv geen IR signaal kan ontvangen, dus koppeling kan ik vergeten op deze manier.
        Maar evengoed bedankt voor het meedenken.
        Dat valt te bezien. De tv kan reageren op het feit dat je decoder aan wordt gezet. Dat is bij mij het geval.

        Reageer


        • #5
          mooi, ik blijf proberen

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
            De tv kan reageren op het feit dat je decoder aan wordt gezet.
            Dat is een HDMI functionalteit.

            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Dat is een HDMI functionalteit.
              HDMI-CEC aanzetten op de TV en duimen dat de Amino dat ook ondersteund

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                HDMI-CEC aanzetten op de TV en duimen dat de Amino dat ook ondersteund
                Dat wordt ondersteund, ook op de decoder aanzetten in de instellingen

                Reageer


                • #9
                  Ik heb de 65G1RLA en daar is het wel mee gelukt. Je moet op de lg in het menu van universele remote de decoder selecteren als zijnde caiway decoder en de tv geeft dan de optie om juiste frequentie erbij te zoeken. Ik gebruik nu enkel de lg remote. Menu voor gids en terugkijken zijn wat verstopt via die remote, maar alles Is te bedienen.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Bersur Bekijk bericht
                    Ik heb de 65G1RLA en daar is het wel mee gelukt. Je moet op de lg in het menu van universele remote de decoder selecteren als zijnde caiway decoder en de tv geeft dan de optie om juiste frequentie erbij te zoeken. Ik gebruik nu enkel de lg remote. Menu voor gids en terugkijken zijn wat verstopt via die remote, maar alles Is te bedienen.
                    Grote vraag nu is, hoe kom ik in het menu van universele remote.
                    Heb alle onderdelen van het lg menu afgelopen en kan dit nergens ontdekken.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                      HDMI-CEC aanzetten op de TV en duimen dat de Amino dat ook ondersteund
                      heb deze HDMI-CEC aangevinkt staaan.
                      kan echter geen instellingen van de Amino decoder tevoorschijn toveren, ook niet op de pc . moet nog eens checken op welk adres deze box zit

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door ftrimbos Bekijk bericht

                        heb deze HDMI-CEC aangevinkt staaan.
                        kan echter geen instellingen van de Amino decoder tevoorschijn toveren, ook niet op de pc . moet nog eens checken op welk adres deze box zit
                        192.168.1.155

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door ftrimbos Bekijk bericht

                          Grote vraag nu is, hoe kom ik in het menu van universele remote.
                          Heb alle onderdelen van het lg menu afgelopen en kan dit nergens ontdekken.
                          Hoera, menu Universele remote gevonden via Home en daarna fluitje van een cent. Het werkt !

                          Bersur en alle andere respondenten hartelijk bedankt voor jullie bijdrage. Probleem opgelost

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht
                            Hallo ftrimbos , je kunt de afstandsbediening van de interactieve tv ontvanger met je tv koppelen. Heb je dit al geprobeerd?

                            Hier onder staat een manier om de afstandsbediening te koppelen:

                            Stap 1 Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

                            Stap 2 Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt. (let op dit kan even duren!)

                            Stap 3 Zet je TV weer aan met het TV power knopje

                            Stap 4 Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

                            Stap 5 Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>
                            Deze stappen gaan goed, tot de stopknop…. Dan blijft het lampje branden van dr afstandbediening… jammer. Ik krijg het dus niet volledig opgeslagen zo lijkt het
                            Ik kan met de afstandbediening van Delta de tv nu wel uitzetten.
                            Eerst met de rode knop de decoder uit zetten, daarna met de blauwe de tv uit.
                            Ik meen te weten dat eerder met 1 knop alles uit kon, maar dat lukt niet meer,
                            Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 Feb 2022, 22:36.

                            Reageer


                            • #15
                              Er lijkt inderdaad wat bijzonders aan de hand met die Amino remote. In mijn Amino remote heb ik mijn Panasonic tv toegevoegd, dat werkt op zich prima. De op de Amino remote voor de tv relevante knoppen werken voor de tv, die voor de Kamai werken voor de Kamai. Prima bruikbaar zo. Tot zover het goede nieuws.

                              Feit is dat ik al jaren een universele remote van "One for All" heb, de URC-7980, waar je 8 apparaten in kunt programmeren. Daar heb ik tot nu toe al diverse apparaten aan toegevoegd de afgelopen jaren, hetzij middels een preset-code, hetzij via de "leermodus" waarbij je de knoppen van elke remote één voor één kunt overzetten naar de URC. Op die manier heb ik tot nu toe altijd maar 1 afstandbediening nodig gehad, die URC, waarin in mijn tv, humax, internet radio en audio-apparatuur in heb zitten.

                              Alle apparaten heb ik tot nu toe zonder probleem in mijn URC kunnen krijgen, behalve... precies, de Amino remote. Wat ik tot nu toe ook probeerde, de Amino Kamai preset-code voor de URC, de "leermodus", ik krijg geen knop van de Amino overgezet naar die URC. In de "leermodus" wordt de knop van de Amini remote wel herkend en geaccepteerd, maar de aan de URC overgezette knop doet helemaal niets richting de Kamai.
                              Ook de customer support van "One for All" kan me hier niet mee helpen en staat voor een raadsel. Het lijkt wel of de Amino IR-codes uitzendt op een ongebruikelijke frequentie ofzo, of dat die op een manier zijn samengesteld dat die niet naar een universele remote overgezet kunnen worden.

                              Ik ben vanaf nu dus aangewezen op 2 remotes. De Amino remote waar mijn Panasonic tv en Kamai mee werken, en mijn URC-7980 waar ik mijn andere apparaten (voornamelijk audio) mee moet bedienen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X