Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel versus coax met Humax

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Glasvezel versus coax met Humax

Momenteel kijk ik vrijwel uitsluitend naar eerder opgenomen TV-uitzendingen die met meerdere Humaxen zijn opgenomen en opgeslagen. Daardoor kan ik tot wel 4 kanalen tegelijk uitzendingen opnemen en later afkijken. Tevens kan ik opnamen overbrengen van die Humaxen naar mijn PC voor extra opslag of bewerking. Het is denk ik begrijpelijk dat ik nieuwsgierig ben naar soortgelijke mogelijkheden via het glasvezelsysteem. Kortweg: kan ik dan uitgesteld kijken naar keuze, bv. ook de BBC-kanalen, of zelf de ondertiteling aanzetten?

Voor een goed begrip: streamen is niet aan de orde omdat daar geen uitzendingen te vinden zijn die mij interesseren.

Als al mijn huidige mogelijkheden wegvallen is mijn kijkplezier compleet vergald!

Oorspronkelijk gepost door BenZ Bekijk bericht
    Als al mijn huidige mogelijkheden wegvallen is mijn kijkplezier compleet vergald!
    Ik zou, als ik jou was, gewoon blijven kabelen. Glas = RIP Humax.
    Er zal op het gebied van streaming nog meer veranderen, waardoor de kans groter wordt dat je over drie jaar weinig hoeft te gaan missen in vergelijking met je huidige situatie (die daardoor ongetwijfeld gaat veranderen).
    Ik denk maar mee
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 13 Dec 2021, 17:07.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Er zal op het gebied van streaming nog meer veranderen, waardoor de kans groter wordt dat je over drie jaar weinig hoeft te gaan missen in vergelijking met je huidige situatie (die daardoor ongetwijfeld gaat veranderen).
      Ik denk maar mee
      Als het in 2030 met coax eindeverhaal is, zoals hier wordt genoemd, heb ik nog maar kort plezier. 8 Jaar vind ik niet echt veel.
      Er gaat op het gebied van streamen misschien nog veel veranderen, maar tot nu toe zie ik weinig positiefs. Over 3 jaar al mijn huidige mogelijkheden? Ik zie het niet gebeuren.

Reageer

Daar streams beschermd zijn door een codering, kun je het wel vergeten dat je deze kunt overbrengen naar een PC voor verdere bewerking.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Daar streams beschermd zijn door een codering, kun je het wel vergeten dat je deze kunt overbrengen naar een PC voor verdere bewerking.
          Duidelijk. Maar is uitgesteld kijken voor alle normale uitzendingen van het openbaar net in principe wel mogelijk zodat ik ook parallelle uizendingen kan bekijken op een ander tijdstip?

Reageer

Gewoon naar Pijnacker verhuizen😀. Daar kun je bij SKP gewoon je Humax blijven gebruiken.Zowel op het coax- als op het glasvezelnetwerk kun je de coaxkabel van je televisie ( en dus ook van je Humax) rechtstreeks aansluiten op de SKP aansluiting.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door BenZ Bekijk bericht
              Duidelijk. Maar is uitgesteld kijken voor alle normale uitzendingen van het openbaar net in principe wel mogelijk zodat ik ook parallelle uizendingen kan bekijken op een ander tijdstip?
              Opnames van BBC lijkt te lukken dus dit zou geen probleem moeten zijn.
              Bijgevoegde bestanden

Reageer

Ik vind tv kijken over de coax veel beter en stabieler dan met het DIT kastje van Delta of Caiway.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  En daarover zijn dus verschillende lezingen te vinden in recente posts op dit forum. Ofwel zou COAX helemaal afgesloten worden (monteur knipt de kabel door, of de stekker gaat uit de straatkast), ofwel blijft die wél gewoon werken, ofwel blijft die deels werken (enkel met de niet-gecodeerde non-HD zenders).
                  Ik heb ook glasvezel aangevraagd, eigenlijk vooral voor het snelle internet, maar begreep achteraf ook dat ik word opgezadeld met een DIT kastje waar ik helemaal geen behoefte aan heb. Ik ga het zien binnenkort, en zal melden hoe dat is afgelopen.

Reageer

Ik kan me niet voorstellen dat ze de coaxkabel doorknippen. Dat is kapitaal vernietiging.

Reageer

Opnames van BBC lijkt te lukken dus dit zou geen probleem moeten zijn.
                      Mooi dat ik met glasvezel ook BBC kan bekijken (bij alle providers?), maar de issue is of ik zo'n uitzending ook uitgesteld kan bekijken.
                      Het lijkt me dat het er niet in zit dat alle zendgemachtigden al hun content langdurig en willekeurig oproepbaar ter beschikking zullen stellen. Dan is voor mij het enige bruikbare alternatief dat ik zelf meerdere streams kan selecteren en daarvan de gewenste inhoud opsla, zoals nu met de Humax. Ik zou niet weten welk kastje hetzelfde kan bieden als de tuners van Humax. En als de opslag door codering verhinderd wordt schiet ik nog weinig op.

Commercieel gezien is handhaven van de coax weinig aantrekkelijk omdat ze dan zelf een (gedeeltelijke) concurrent van glasvezel bieden, terwijl er reusachtig in geinvesteerd is.
                      Is er enig zicht op de rechten van de consument in deze? Is er enige verplichting of harde toezegging van de zijde van Delta? Ik heb weinig aan beweringen dat het allemaal nog wel enige tijd zal duren.

Reageer

Zelf opnemen lukt dus wel, maar uitzending gemist voor de BBC dus niet.

Reageer

Zelf opnemen lukt dus wel, maar uitzending gemist voor de BBC dus niet.
                          BBC heeft bepaalde zaken afgeschermd voor niet-UK-ingezetenen. Dat geldt nu al.
                          Kan ik ondertiteling inschakelen?

Als ik het zo bezie is het mogelijk opnamen te maken die bij Delta worden opgeslagen (max 200 uur). Geldt dat ook voor meerdere kanalen tegelijk? Dat zou wel een gedeeltelijke oplossing zijn.
                          Laatst bewerkt door BenZ; 14 Dec 2021, 11:32.

Reageer

Die 200 uur is de totaal som van alle zenders.

Ondertiteling op BBC zo te zien niet :

https://www.klacht.nl/engelse-ondertiteling-bbc/

Reageer

Dus Delta doet niks met deze klacht?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X