Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Tv kijken via coaxkabel blijft mogelijk ook al laat je glasvezel aanleggen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Tv kijken via coaxkabel blijft mogelijk ook al laat je glasvezel aanleggen

    Ik heb pas van een professional begrepen dat ook al laat je glasvezel aanleggen en neem je een abonnement daarop je nog steeds via de coax kabel tv kunt blijven kijken. De coax kabel wordt vaak doorgeknipt door de monteurs als ze de glasvezel komen aansluiten voor je nieuwe abonnement. Als je daar een stokje voor steekt kun je dus gewoon je humax e.d. blijven gebruiken. Of gewoon via de coax kabel tv kijken. Wel heb je dan internet via glasveel wat natuurlijk veel sneller is.
    Geen gedoe met digitale tv waar ik hier veel klachten over lees en het gemak van je humax of andere hd recorder waar je opnames mee door kunt spoelen en zo reclame blokken kunt vermijden. Ook als je een film al voor een deel hebt bekeken weer makkelijk beginnen op de plaats waar je geƫindigd bent. Tv via coax wordt nog een lange tijd, ik las ergens 2030, doorgegeven en zo kunnen de kinderziektes weggewerkt worden uit de digitale tv. Tegen de tijd dat de coax er dan echt uitgaat zijn alle problemen er hopelijk wel uit.

  • #2
    Maar eventuele aanwezige smartcards worden wel gedeactiveerd, dus hou je het pakket kijken zonder smartcard over.

    Zenderoverzicht zonder smartcard | DELTA
    Laatst bewerkt door driepinter; 12 Dec 2021, 14:18.

    Reageer


    • #3
      Dat is bij Caiway beter geregeld. Het volledige basis pakket is zonder smartcard bij Caiway.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Basboer Bekijk bericht
        Dat is bij Caiway beter geregeld. Het volledige basis pakket is zonder smartcard bij Caiway.
        Nope bij Caiway wordt de stekker uit de straatkast gehaald.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Tipgever Bekijk bericht
          ...zo kunnen de kinderziektes weggewerkt worden uit de digitale tv.
          Het is natuurlijk de vraag wat Delta als "kinderziektes" ziet, of dat ook de tekortkomingen zijn die de gebruikers zien. Ik vermoed zomaar dat men het niet kunnen pauzeren en doorspoelen van een opname niet als kinderziektes ziet, maar als ongewenste functionaliteit (want reclame-aanbieders zullen daar een stokje voor willen steken). Die zaken zijn de sterke punten van de Humax, die je kwijt bent met DIT (begrijp ik ondertussen ook).

          Maar goed, als COAX blijft - al is het maar enkel een beperkte selectie van niet-HD zenders - dan ben je niet al die functionaliteit in Ć©Ć©n keer kwijt bij de overstap naar glasvezel. Die overstap staat bij mij gepland, dus ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.

          Reageer


          • #6
            Stekker uit de straatkast? Mijn moeder heeft een glasvezel pakket van Caiway maar kijkt al jaren over de coax en het iptv kastje staat nog in de doos

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Basboer Bekijk bericht
              Stekker uit de straatkast? Mijn moeder heeft een glasvezel pakket van Caiway maar kijkt al jaren over de coax en het iptv kastje staat nog in de doos
              Twijfel je nou aan Bor?

              Reageer


              • #8
                Ik heb geen keuze dan te constateren dat Bor onzin uitkraamt.
                Ik weet dat omdat mijn moeder probleemloos over de coaxkabel kijkt bij Caiway terwijl ze internet en telefonie over de glasvezel heeft. Er is zelfs geen CI+ module nodig voor het volledige basispakket.
                Het IPTV kastje wat bij dat pakket hoort, is ongebruikt.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Basboer Bekijk bericht
                  Ik heb geen keuze dan te constateren dat Bor onzin uitkraamt.
                  Ik weet dat omdat mijn moeder probleemloos over de coaxkabel kijkt bij Caiway terwijl ze internet en telefonie over de glasvezel heeft. Er is zelfs geen CI+ module nodig voor het volledige basispakket.
                  Het IPTV kastje wat bij dat pakket hoort, is ongebruikt.
                  Ik heb je een trol genoemd, dat neem ik terug!

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                    Ik heb je een trol genoemd, dat neem ik terug!

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                      Ik heb je een trol genoemd, dat neem ik terug!
                      Ik niet. Bij afname van glasvezel Delta gaat bij Caiway de stekker er uit, ook het ongecodeerde deel is niet meer beschikbaar.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                        Ik niet. Bij afname van glasvezel Delta gaat bij Caiway de stekker er uit, ook het ongecodeerde deel is niet meer beschikbaar.
                        Ha, maar dan gaat het dus over twee heel verschillende casussen: Een zit nog bij Caiway, ander is van Caiway naar Delta gegaan.

                        Reageer


                        • #13
                          Ik had het erover dat het bij Caiway beter geregeld
                          Wat er gebeurt met je coaxsignaal van Caiway als je overstapt naar Delta heeft er niets mee te maken .

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X