Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Op COAX meer HD overstap mpeg4

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Op COAX meer HD overstap mpeg4

    Het valt me op dat Ziggo bij veel zenders overstapt van mpeg 2 naar mpeg4 en daarnaast stopt met SD doorgifte.
    Vanaf vandaag hebben ze alle NPO kanalen naar mpeg4 HD gezet en de SD versie verwijderd.

    Gaan Delta en Caiway dit ook doen om zo ook weer meer HD op COAX beschikbaar te maken?

    Ziggo doet dat dus door SD uit te faseren en anderzijds door gebruik van mpeg4, een andere compressietechniek waardoor er meer zenders op 1 frequentie passen, Daarnaast hebben ze ook al jarenlang Qam256 ipb qam64

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    Gaan Delta en Caiway dit ook doen om zo ook weer meer HD op COAX beschikbaar te maken?
    Ik denk zelf van niet. Als DIT de norm is en coax (waarbij HD doorgifte van SD kanalen eigenlijk geen prioriteit heeft) een soort tussenpaus voor glas is, dan vind ik dat Delta ook reeel zou moeten zijn en de verplichting van een kabelTV abonnement icm internet zou moeten losweken. Via DIT alles minimaal HD is veel makkelijker te realiseren dan voor de kabel. Geldt overigens ook voor high end audio/radio.
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 7 Dec 2021, 12:43.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Ik denk zelf van niet. Als DIT de norm is en coax (waarbij HD doorgifte van SD kanalen eigenlijk geen prioriteit heeft) een soort tussenpaus voor glas is, dan vind ik dat Delta ook reeel zou moeten zijn en de verplichting van een kabelTV abonnement icm internet zou moeten losweken. Via DIT alles minimaal HD is veel makkelijker te realiseren dan voor de kabel. Geldt overigens ook voor high end audio/radio.
      Eens hoor, Ziggo kan voorlopig niet zo veel anders. Blijf je COAX onderhouden dan gaat nooit iemand over op glasvezel.
      Maar goed, ik ben dan benieuwd of Delta gaat bijblijven qua HD op glasvezel. Ik kan zo een lijstje maken van zenders die nu toch wel eens HD mogen worden.
      RTL Lounge, Crime en Telekids zijn bij Ziggo en KPN al jaren HD. Alle duitse zenders zou ook een verademing zijn en ook Cartoon Network en Boomerang en CNN.
      Ik noem dan toch de veelbekeken zenders en geen niche zender als Familiy7 ( maar ook daar was de HD toevoeging welkom overigens!)

      Reageer


      • #4
        De digitale coax kabel tv gaat er pas na 2030 uit dus dat duurt nog wel even.

        Ik woon zelf in een dorpje van 2000 man en verwacht niet dat hier eerder glasvezel is dan 2025.
        Laatst bewerkt door driepinter; 7 Dec 2021, 13:42.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          De digitale coax kabel tv gaat er pas na 2030 uit dus dat duurt nog wel even.

          Ik woon zelf in een dorpje van 2000 man en verwacht niet dat hier eerder glasvezel is dan 2025.
          Je verwacht niet dat deze al veel eerder wordt overgedragen aan Ziggo? Hoewel Ziggo ook bezig is om te bezien of ze via glasvezel iets kunnen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            De digitale coax kabel tv gaat er pas na 2030 uit dus dat duurt nog wel even.
            Dat is nieuw voor mij, heb je hier een bronvermelding van?
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Nou, dan kan er nog acht jaar opwaarderingen komen van de coaxkabel. Leve de coax!!

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                Dat is nieuw voor mij, heb je hier een bronvermelding van?
                Ik ben in de war met digitale ethertelevisie dat is 2030.

                Maar het huidige Docsis 3.1 biedt ook ondersteuning voor DVB-C2, dat is 4K op de coax.

                Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit snel zal gebeuren.
                Laatst bewerkt door driepinter; 7 Dec 2021, 16:28.

                Reageer


                • #9
                  Wat gaat er dan gebeuren met de coax? Wordt Caiway en Delta samengevoegd op de coaxkabel?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Basboer Bekijk bericht
                    Wat gaat er dan gebeuren met de coax? Wordt Caiway en Delta samengevoegd op de coaxkabel?
                    Wat is jou bron ?

                    Reageer


                    • #11
                      Ik stel een vraag.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X