Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

"stotterend" geluid bij Discovery HD

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • "stotterend" geluid bij Discovery HD

    Sinds een week of 4 hebben we vaak dat het geluid van Discovery HD (kanaal 23) "stotterend" binnenkomt. Eigenlijk missen er gewoon stukjes geluid.
    Het is alleen bij Discovery HD of andere van dezelfde club.
    Beeld gaat zonder problemen.
    Ik heb contact gehad met Delta hierover...
    Natuurlijk ligt het aan de Coax kabel.... vervangen geen verschil.
    Tip was om de tv de zenders opnieuw te laten zoeken....gedaan geen verschil.....

    Ik krijg een beetje het gevoel dat ze het ook niet weten...

    Discovery is op kanaal 823 prima te volgen.... maar zonder HD dus dan met slecht beeld..

    Hebben meer mensen dit?
    De Philips TV zit rechtstreeks via Coax aangesloten, met CI module... en is amper 6 maanden oud.


  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Mfocke Bekijk bericht
    Sinds een week of 4 hebben we vaak dat het geluid van Discovery HD (kanaal 23) "stotterend" binnenkomt. Eigenlijk missen er gewoon stukjes geluid.
    Het is alleen bij Discovery HD of andere van dezelfde club.
    Beeld gaat zonder problemen.
    Ik heb contact gehad met Delta hierover...
    Natuurlijk ligt het aan de Coax kabel.... vervangen geen verschil.
    Tip was om de tv de zenders opnieuw te laten zoeken....gedaan geen verschil.....

    Ik krijg een beetje het gevoel dat ze het ook niet weten...

    Discovery is op kanaal 823 prima te volgen.... maar zonder HD dus dan met slecht beeld..

    Hebben meer mensen dit?
    De Philips TV zit rechtstreeks via Coax aangesloten, met CI module... en is amper 6 maanden oud.
    Ik heb het net hier voor je gecheckt en ik heb dat probleem niet. Zit ook met coax op een TV met CI module.

    Je kunt eventueel je kaart verversen in Mijn Delta bij zelf regelen beheer mijn smartcards. Of het helpt weet ik niet.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Mfocke Bekijk bericht
      Hebben meer mensen dit?
      Wellicht dat dit je op weg kan helpen:
      - TV uit (220V stekker er ook uit)
      - Haal je decoderkaartje uit het slot
      - Steek de HDMI kabel in een ander TV HDMI-slot
      - Zet je TV weer aan en kijk of het probleem is opgelost (vergeet niet dat je nu een ander HDMI kanaal gebruikt)
      - Steek je decoderkaartje weer in het slot

      - Zet Dolby Digital uit op je TV (ter controle)

      - Coaxkabel aan de TV kant uithalen en opnieuw insteken.
      Is het probleem erger of opgelost, dan lag het daar aan.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Mfocke Bekijk bericht
        Sinds een week of 4 hebben we vaak dat het geluid van Discovery HD (kanaal 23) "stotterend" binnenkomt. Eigenlijk missen er gewoon stukjes geluid.
        Het is alleen bij Discovery HD of andere van dezelfde club.
        Beeld gaat zonder problemen.
        Ik heb contact gehad met Delta hierover...
        Natuurlijk ligt het aan de Coax kabel.... vervangen geen verschil.
        Tip was om de tv de zenders opnieuw te laten zoeken....gedaan geen verschil.....

        Ik krijg een beetje het gevoel dat ze het ook niet weten...

        Discovery is op kanaal 823 prima te volgen.... maar zonder HD dus dan met slecht beeld..

        Hebben meer mensen dit?
        De Philips TV zit rechtstreeks via Coax aangesloten, met CI module... en is amper 6 maanden oud.
        Hi Mfocke, dergelijke problemen kunnen voorkomen in kabels welke niet bestand zijn tegen instraling van mobiele netwerken. Doet het probleem zich alsnog voor met een door DELTA toegezonden gekeurde kabel? En is de aangesloten nieuwe TV aangesloten rechtstreeks op de hoofdaansluiting waarop ook het internetmodem aangesloten is? Mocht dit beide het geval zijn en de problemen zich hiermee voordoen kan door DELTA een monteur worden aangestuurd om dit na te laten zien.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht
          Mocht dit beide het geval zijn en de problemen zich hiermee voordoen kan door DELTA een monteur worden aangestuurd om dit na te laten zien.
          Tim vind je zelf ook niet dat de helpdesk van Delta dit ook had kunnen vertellen? Heb wel eens het idee dat allerlei datastromen bij jullie elkaar in stand zitten te houden (niet persoonlijk bedoeld).
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
            Tim vind je zelf ook niet dat de helpdesk van Delta dit ook had kunnen vertellen? Heb wel eens het idee dat allerlei datastromen bij jullie elkaar in stand zitten te houden (niet persoonlijk bedoeld).
            Hi Webkabouter, dat ben ik met je eens en dit hoort in contact met de klantenservice zeker correct te worden nagezien zodat er zonder "dubbel" / "overbodig" klantcontact een oplossing aangereikt wordt.

            Het komt voor dat er vanuit het Forum door moderators aangestuurd wordt op contact via de klantcontact kanalen van de klantenservice, dit omdat voor het nazien van de ervaren problemen privacygevoelige informatie benodigd is en dit simpelweg een snellere "route" is dan via de e-mailbox welke vanuit het forum wordt gebruikt. Daarnaast kan via Facebook en Whatsapp direct een extra stuk context worden opgevraagd in de vorm van foto's van bijvoorbeeld aansluitingen of bekabeling.

            Ik kan mij voorstellen dat dit in sommige gevallen over kan komen als een nieuwe variatie op het kastje-muur verhaal, dat is uiteraard niet de bedoeling. Voor kastjes en muren verwijzen mijn mede-moderators en ik enkel naar die welbekende meubelzaak



            Reageer


            • #7
              Het heeft even geduurd... druk de laatste dagen.
              Er zit een nieuwe Hirschmann Coax kabel op... maar dit heeft geen verbetering gegeven helaas.
              De aansluiting zit direct op de wandconactdoos. er zit geen splitter tussen of iets dergelijks.

              Reageer


              • #8
                Ze moeten dan buiten in de wijk een monteur een en ander laten testen. Dat was vroeger geen probleem.
                En anders ga naar een andere provider dan wel zeg je tv arbo op.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
                  En anders ga naar een andere provider dan wel zeg je tv arbo op.
                  Stop eens met je negatieve en nogal goedkope, nutteloze ""adviezen"". En aan je arbo zal het wel niet liggen.

                  Reageer


                  • #10
                    Misschien een Delta winkel bezoeken! Kijken of het geluid daar stottert of niet.

                    Reageer


                    • #11
                      Wannneer krijg ik terug E-mail?

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X