Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geluidskwaliteit DIT STB beneden pijl

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geluidskwaliteit DIT STB beneden pijl

    We weten allemaal dat er geen Dolby Digital geluid uit de Amino's komt, maar sinds ik glasvezel heb en dus een amino heb gekregen valt mij op hoe bedroevend het geluid is.

    De amino is aangesloten via de versterker (hdmi) en je hoort duidelijk dat hogere tonen geclipped worden, waardoor bv vrouwenstemmen klinken alsof ze slissen (als je begrijpt wat ik bedoel).

    Het lijkt er op of er boven de 10Khz geclipped wordt tijdens het transcoden. Dit is zowel via de amino als via airplay naar de iPad, met de Humax had ik hier geen last van,

    Zijn er meer mensen die dit ervaren?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
    We weten allemaal dat er geen Dolby Digital geluid uit de Amino's komt, maar sinds ik glasvezel heb en dus een amino heb gekregen valt mij op hoe bedroevend het geluid is.

    De amino is aangesloten via de versterker (hdmi) en je hoort duidelijk dat hogere tonen geclipped worden, waardoor bv vrouwenstemmen klinken alsof ze slissen (als je begrijpt wat ik bedoel).

    Het lijkt er op of er boven de 10Khz geclipped wordt tijdens het transcoden. Dit is zowel via de amino als via airplay naar de iPad, met de Humax had ik hier geen last van,

    Zijn er meer mensen die dit ervaren?
    Het is nog vervelender dat ons Dolby al is toegezegd voor eind 2020. Maar goed de tv gids is nu ook onder elkaar, dus men luistert wel!
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 7 Apr 2021, 23:56.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
      Het is nog vervelender dat ons Dolby al is toegezegd voor eind 2020. Maar goed de tv gids is nu ook onder elkaar, dus men luistert wel!
      Dat is waar, al is dat ding nog supertraag maar goed dat vind ik minder erg.

      Ook vind ik de beeldkwaliteit, vooral bij snellere beelden (of bv bij XX from above op NGC) zie je veel artifacts. Vooral rond de ondertitels zie je vaak "blokjes".
      Oftewel de transcoding bitrate mag best wel wat omhoog

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht

        Dat is waar, al is dat ding nog supertraag maar goed dat vind ik minder erg.

        Ook vind ik de beeldkwaliteit, vooral bij snellere beelden (of bv bij XX from above op NGC) zie je veel artifacts. Vooral rond de ondertitels zie je vaak "blokjes".
        Oftewel de transcoding bitrate mag best wel wat omhoog
        Video bitrate HD is al veel over te doen geweest.

        Op dit moment is 4500 kbps voor 1080p video het maximale met 96 kbps audio.
        Laatst bewerkt door driepinter; 8 Apr 2021, 11:40.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

          Video bitrate HD is al veel over te doen geweest, nu kan er natuurlijk wel gebruik worden gemaakt van H.265 compressie.

          Op dit moment is 4500 kbps voor 1080p video het maximale met 96 kbps audio.
          Dat zijn wel bedroevende bitrates om heel eerlijk te zijn, zeker de 96kbps audio...

          Kijkend naar Netflix zijn de bitrates voor 1080p 15,25Mbit/s voor video en 640kpbs voor audio, komt delta met de 4Mbit/s en 96kpbs...
          Ik hoop echt dat dit verbeterd wordt, op z'n minst de audio want dit is echt een achteruitgang vergeleken met DIT via coax en het vertrouwde humaxje (vooral het clippen van de audio is zeer irritant).

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X