Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slechte ontvangst ID

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Slechte ontvangst ID


  • #2
    Ik heb dit ook al eens gehad, zie hier https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...-tijdens-regen

    misschien kun je er iets mee

    Reageer


    • #3
      Hi Kirsten , vervelend dat je last hebt van blokjesbeeld. Uit je berichtje maak ik op dat er meerdere toestellen zijn aangesloten en je op alle toestellen het probleem (in ongelijke mate) ervaart. Kun je eens controleren of je het blokjesbeeld ook ervaart wanneer je 1 TV toestel rechtstreeks aansluit op de hoofdaansluiting?

      Op de hoofdaansluiting zit ook het internetmodem aangesloten. Dit op een TV/DATA Filter. Door de coax kabel van het toestel waarmee je test rechtstreeks op de "TV" poort aan te sluiten passeer je de signaalsplitter waar momenteel gebruik van wordt gemaakt.

      Indien er na deze test aansluiting alsnog blokjes worden ervaren gaat er met de aansluiting van DELTA of het binnenkomende signaal iets mis. Is het beeld bij de rechtstreekse aansluiting in orde dan zorgt de signaalsplitter voor de problemen welke je ervaart en kun je deze het beste vervangen.

      Reageer


      • #4
        Beste Kirsten, jou probleem komt mij bekend voor. Ik had het ook met een beperkt aantal kanalen (NET5 HD, MTV HD) en vaak begon het 's-avonds.
        Zijn al jouw CAI kabels wel met kabelkeur? Je kan ze herkennen met een dubbele afscherming. Buitenmantel, folie (teruggevouwen) , isolatie, metalen vlechtwerk (teruggeborsteld, maakt contact met buitenzijde connector), isolatie, centrale ader (maakt contact met centrale pen in connector) . Deze kabels zijn goed afgeschermd tegen het 5G telefoniesignaal. (sommige TV kanalen zitten in het frequentiegebied van 5G, met goede afsherming maak je de kabel immun voor deze verstoring) )
        Uiteindelijk heeft een monteur namens DELTA Fiber de (groene) binnenkomende kabel opnieuw aangesneden en van nieuwe connectoren en splitter voorzien. Sindsdien heb ik geen probelemen meer.

        Reageer


        • #5
          Hartelijk dank voor de reacties. Het liefst laat ik iemand kijken idd. Alles is inmiddels zeker 10 jaar geleden aangelegd en dat kan vast wel een update gebruiken. Delta is daar niet zo makkelijk in, weten jullie misschien een particulier iemand? Of toch delta proberen? Wil er gewoon voor betalen.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X