Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Smartcard geeft gecodeerde zenders

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Smartcard geeft gecodeerde zenders

    Ik heb hier thuis 3 TV's met smartcard in een CI+ module.
    TV beneden heb ik goed kunnen instellen met de juiste gegevens

    frequentie: 402.00
    netwerk-ID: 1000 (Schouwen-Duiveland)
    symboolwaarde: 6875

    2 TV's boven heb ik het ook geprobeerd maar dan weergeeft hij alleen NED 1, 2 en 3. Andere zenders zegt hij dat ze gecodeerd zijn. Als ik de volgende gegevens invoer werkt het wel maar heb ik niet alle zenders.

    frequentie: 402.00
    netwerk-ID: 4000
    symboolwaarde: 6875

    Smartcards zijn gekoppeld met elkaar. Wie weet wat het probleem is.

  • #2
    Goedemiddag jurgen.nathalie. Omdat de instellingen middels de Netwerk ID 4000 momenteel werken vermoed ik dat er op de toestellen boven iets mis gaat met de modules. Je kunt deze eens zonder smartcard plaatsen om te zien of de TV deze herkend en/of verzoekt om een smartcard te plaatsen. Mocht dat niet het geval zijn kun je de modules eens "schoonblazen" om te controleren of stofdeeltjes de "gecodeerd signaal" melding veroorzaken.

    Reageer


    • #3
      Wellicht heeft u nog oude type CL+ module want de nieuwste smart tv's werken daar soms niet op en moet je versie 3 hebben, ik had dit ook een paar weken geleden. Kan ook zijn dat je verouderde coax kabel hebt en de nieuwe tv's zijn daar erg gevoelig voor, anders een versterker er tussen plaatsen want dat helpt zeker wel.

      Reageer


      • #4
        Blijkbaar is het een oud model, als ik de CI+ module van beneden er in doe werkt het wel. Hoe kan ik checken welke versie die modules van boven zijn? Ze lijken alle 3 op elkaar.
        En welke CI+ modules heb ik voor boven dan nodig?

        Reageer


        • #5
          https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...146#post180146

          Reageer


          • #6
            Bovenste werkt wel, onderste werken niet. Kan het dan nog in de kaarten zitten misschien?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht
              Je kunt deze eens zonder smartcard plaatsen om te zien of de TV deze herkend en/of verzoekt om een smartcard te plaatsen.
              Als ik dit doe als de TV ingesteld is met netwerk ID 4000 gaat het beeld gewoon verder. Oftewel ik kan daar TV kijken met alleen een coax kabel.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door jurgen.nathalie Bekijk bericht
                Bovenste werkt wel, onderste werken niet. Kan het dan nog in de kaarten zitten misschien?
                Zo te zien zijn dit precies drie dezelfde dus waarschijnlijk even oud.

                Je kunt nog eens de smartcards proberen te verversen.

                Zelf regelen | DELTA Fiber Nederland BV
                Bijgevoegde bestanden
                Laatst bewerkt door driepinter; 3 Dec 2020, 18:41.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door jurgen.nathalie Bekijk bericht
                  Ik heb hier thuis 3 TV's met smartcard in een CI+ module.
                  TV beneden heb ik goed kunnen instellen met de juiste gegevens

                  frequentie: 402.00
                  netwerk-ID: 1000 (Schouwen-Duiveland)
                  symboolwaarde: 6875

                  2 TV's boven heb ik het ook geprobeerd maar dan weergeeft hij alleen NED 1, 2 en 3. Andere zenders zegt hij dat ze gecodeerd zijn. Als ik de volgende gegevens invoer werkt het wel maar heb ik niet alle zenders.

                  frequentie: 402.00
                  netwerk-ID: 4000
                  symboolwaarde: 6875

                  Smartcards zijn gekoppeld met elkaar. Wie weet wat het probleem is.
                  En als je de wel werkende kaart van de tv beneden wisselt met een niet werkende? Ik probeer ook altijd van alles als iets niet werkt.

                  Je moet wel eerst de zenders zoeken zonder smartcard te plaatsen, de tv vraagt daar zelf om, bij mij dan.
                  Laatst bewerkt door Guest01; 3 Dec 2020, 18:51.

                  Reageer


                  • #10
                    Ik heb op de TV beneden alle 3 de kaarten, in alle 3 de verschillende CI modules geprobeerd. Conclusie:
                    1 kaart werkt op 2 verschillende modules en op de andere module niet, andere 2 kaarten werken op geen van de 3 modules.

                    Ik zal de 2 kaarten eens verversen. De ene module waar geen een kaart op werkt kan ik als verloren beschouwen ben ik bang.

                    Reageer


                    • #11
                      Smartcard resetten heeft niet het gewenste resultaat. TV geeft foutcode: E30-4.

                      Reageer


                      • #12
                        Meestal is dat een teken dat de kaart uit de roulatie is genomen dus dan je wel gaan bellen naar Delta hoe nu verder.

                        Reageer


                        • #13
                          Jurgen, probeer deze link eens om je kaart opnieuw te activeren: https://www.grevelingenpolder.nl/use...0smartcard.pdf

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door jurgen.nathalie Bekijk bericht
                            Smartcard resetten heeft niet het gewenste resultaat. TV geeft foutcode: E30-4.
                            Kan je mij via de e-mail je klantgegevens en de betreffende smartcardnummers doorgeven? Je mag de e-mail richten aan [email protected]

                            Je kan ook via de chatfunctie op www.delta.nl contact opnemen met mijn collega's. In de chat kunnen direct de smartcard gegevens worden nagezien.



                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X