Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale TV coax en glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31

    Ik lees wel diverse klachten over een slechte beeldkwaliteit via glasvezel t.o.v van coax op de televisie, zoals het bevriezen en stilstaande beelden.

    Dus als het voordeel alleen bestaat uit een hogere uploadsnelheid zou glasvezel voor de gemiddelde gebruiker wel eens tegen kunnen vallen.

    Reageer


    • #32
      Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
      Ik lees wel diverse klachten over een slechte beeldkwaliteit via glasvezel t.o.v van coax op de televisie, zoals het bevriezen en stilstaande beelden.

      Klopt, maar deze zelfde problemen heb je ook via Interactieve TV via de kabel dus dit is inherent aan ITV en NIET aan glasvezel.

      Reageer


      • #33
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht


        Klopt, maar deze zelfde problemen heb je ook via Interactieve TV via de kabel dus dit is inherent aan ITV en NIET aan glasvezel.

        Ik durf het bijna niet te zeggen, maar sorry ik heb eigenlijk zelden problemen met interactieve tv .Ik gebruik geen DIT kastje. Gebruik ITV dagelijks.

        Reageer


        • #34
          Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht


          Ik durf het bijna niet te zeggen, maar sorry ik heb eigenlijk zelden problemen met interactieve tv .Ik gebruik geen DIT kastje. Gebruik ITV dagelijks.
          Laatst bewerkt door driepinter; 15 Apr 2021, 10:22.

          Reageer


          • #35

            Ik ben zeer tevreden over wat ik nu heb en wil geen DIT kastje, ik zie geen voordelen, sorry hoor.

            Alles werkt hier prima en extra kastjes betekent extra verbindingen die weer kunnen leiden tot storingen.

            Ik lees dat ook jij Chromecast gebruikt dus dan zal ook jij weinig storingen ondervinden met ITV.

            Verder gebruik ik ook Chromecast audio, prachtig spul en mooi geluid uit een gedateerde stereo installatie.

            Reageer


            • #36
              Het blikkerige stereogeluid is zo jaren 80!

              Waar blijft Dolby DD51 en Atmos?

              Reageer


              • #37
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                Het blikkerige stereogeluid is zo jaren 80!

                Waar blijft Dolby DD51 en Atmos?

                Van de TV wel. Dat klopt.

                Reageer


                • #38
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                  Het blikkerige stereogeluid is zo jaren 80!
                  Het blikkerige geluid is vooral te wijten aan de gebruikte 96kbps aac audiocodering, die is bv. gelijk aan die van NPO Radio op DAB+
                  Laatst bewerkt door driepinter; 15 Apr 2021, 14:29.

                  Reageer


                  • #39
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                    Het blikkerige geluid is vooral te wijten aan de gebruikte 96kbps aac audiocodering, die is bv. gelijk aan die van NPO Radio op DAB+
                    Het MP3 geluid dus? Ik stream alleen muziek naar mijn stereo installatie met Tidal hifi .

                    TIDAL HiFi biedt ongecomprimeerde geluidskwaliteit zonder verlies, streaming met 1411 kbps of 16-bit / 44,1 kHz. Master Quality-audio weerspiegelt de originele bron en kan tot 9216 kbps of 24-bit / 192 kHz (typisch 96 kHz / 24 bit) streamen.

                    Reageer


                    • #40
                      Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                      TIDAL HiFi biedt ongecomprimeerde geluidskwaliteit zonder verlies, streaming met 1411 kbps of 16-bit / 44,1 kHz. Master Quality-audio weerspiegelt de originele bron en kan tot 9216 kbps of 24-bit / 192 kHz (typisch 96 kHz / 24 bit) streamen.
                      Chromecast Audio komt niet verder dan 24-bits/96 KHz, dus volledige MQA ga je hier niet mee bereiken.

                      Maar dit is meer dan genoeg voor de normale mens.

                      https://support.google.com/chromecas.../6279377?hl=nl



                      Reageer


                      • #41
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                        Chromecast Audio komt niet verder dan 24-bits/96 KHz, dus volledige MQA ga je hier niet mee bereiken.

                        Maar dit is meer dan genoeg voor de normale mens.

                        https://support.google.com/chromecas.../6279377?hl=nl


                        Laatst bewerkt door Guest01; 15 Apr 2021, 18:52.

                        Reageer


                        • #42
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                          Het blikkerige geluid is vooral te wijten aan de gebruikte 96kbps aac audiocodering, die is bv. gelijk aan die van NPO Radio op DAB+
                          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                          Het blikkerige stereogeluid is zo jaren 80!

                          Waar blijft Dolby DD51 en Atmos?
                          Dit dus, zodra je tv kijkt en het op een goed setje hebt aangesloten hoor je de tekortkomingen van de stream. Het zou delta sieren dit op te schroeven, het is gewoon inferieur aan de coax.

                          Reageer


                          • #43
                            Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht



                            Dit dus, zodra je tv kijkt en het op een goed setje hebt aangesloten hoor je de tekortkomingen van de stream. Het zou delta sieren dit op te schroeven, het is gewoon inferieur aan de coax.

                            Reageer


                            • #44
                              Dus met glasvezel is je geluid minder dan met coax als ik dat goed begrijp? Als dat zo is dan is dat wel erg zuur, dat moet beter kunnen.

                              Reageer


                              • #45
                                Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                                Dus met glasvezel is je geluid minder dan met coax als ik dat goed begrijp? Als dat zo is dan is dat wel erg zuur, dat moet beter kunnen.
                                Klopt helemaal, via COAX krijg ik het geluid door zoals het bedoelt is. Surround geluid is bedoelt om je een een betere beleving te geven van een film of Docu.
                                Denk aan overvliegende heli's, voorbij rijdende voertuigen en zo kan ik nog veel meer opnoemen.
                                Mijn surround opstelling doet via glasvezel niks. Ik krijg uit de voorste twee boxen een (overigens ook inferieur) stereogeluid en that's is.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X