Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale TV coax en glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16


    Het kabelsignaal wordt uitgezet.

    De optie Internet over glasvezel en TV over coax is niet mogelijk.
    Met de keuze voor een Glasvezel abonnement ga je ook over naar interactieve tv.

    Reageer


    • #17
      TV via coax komt te vervallen zodra je een glasvezel abonnement kiest ongeacht met of zonder de tv-optie (interactieve tv ontvanger).

      Je bent natuurlijk vrij wanneer je voor glasvezel kiest om een eigen tv optie te nemen in de vorm van bv. NLZiet,
      Canal Digitaal Bomvol of Delta TV App met Chromecast/Apple TV.

      Reageer


      • #18
        driepinter Edwinb Dan heb ik alle scenario's kunnen bedenken en is er nu dus duidelijkheid voor iedereen aangaande deze vragen

        Reageer


        • #19
          20-08-2020 via Delta klantenservice: "Volgende vraag die ik heb is of de COAX ook nog functioneel blijft zodra glasvezel bij mij is geactiveerd".
          Antwoord Delta: "Coax is dan nog gewoon functioneel"

          Lekker als je dan hoort dat dit toch niet het geval is...Op zolder en overige kamers moet dan ook zo'n kastje komen. Daarnaast is het beeldkwaliteit van DIT kastje niet uitstekend, zit er 10 sec vertraging in t.o.v. COAX en regelmatig zenders met lipsync issues of storing.

          Reageer


          • #20
            preload Kan je je klantgegevens via de e-mail aan ons doorsturen tesamen met een link naar dit bericht? Dan zoek ik je gegevens er even bij.

            Je mag de e-mail richten aan [email protected]

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door preload Bekijk bericht
              20-08-2020 via Delta klantenservice: "Volgende vraag die ik heb is of de COAX ook nog functioneel blijft zodra glasvezel bij mij is geactiveerd".
              Antwoord Delta: "Coax is dan nog gewoon functioneel"

              Lekker als je dan hoort dat dit toch niet het geval is...Op zolder en overige kamers moet dan ook zo'n kastje komen. Daarnaast is het beeldkwaliteit van DIT kastje niet uitstekend, zit er 10 sec vertraging in t.o.v. COAX en regelmatig zenders met lipsync issues of storing.
              Volgens mij is er 1 uitzondering. Je kan er nog voor kiezen om alle tv-diensten via COAX van Delta af te nemen en glasvezel internet en bellen via een andere provider.
              Volgens mij kan Delta dan nooit jou COAX afsluiten. Je zult dan wel een optelsom moeten maken qua kosten, maar ik vermoed dat het niet veel duurder is dan een alles in 1 pakket via glasvezel van Delta.

              En nog even reageren op driepinter Wanneer je eenmaal op glasvezel zit kun je niet meer terug naar COAX.
              Ik weet haast zeker dat Delta de COAX-pakketten niet meer gaat aanbieden op het moment dat glasvezel beschikbaar is op jou postcode.
              Bij Caiway zijn er ook geen COAX=abonnementen meer te bestellen. Een weg terug is er sowieso niet meer wanneer je eenmaal op glasvezel zit.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                En nog even reageren op driepinter Wanneer je eenmaal op glasvezel zit kun je niet meer terug naar COAX.
                Ik weet haast zeker dat Delta de COAX-pakketten niet meer gaat aanbieden op het moment dat glasvezel beschikbaar is op jou postcode.
                Bij Caiway zijn er ook geen COAX=abonnementen meer te bestellen. Een weg terug is er sowieso niet meer wanneer je eenmaal op glasvezel zit.
                En als er nu een nieuwe bewoner in je huis komt te wonen die geen glasvezel wil en de coax ligt er nog ?

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                  En als er nu een nieuwe bewoner in je huis komt te wonen die geen glasvezel wil en de coax ligt er nog ?
                  Dan krijgt deze het erg moeilijk om nog COAX aan te vragen.
                  Caiway heeft het allemaal dicht gezet, kan kan alleen tv kijken via COAX vooralsnog, maar geen internet meer aanvragen.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door preload Bekijk bericht
                    20-08-2020 via Delta klantenservice: "Volgende vraag die ik heb is of de COAX ook nog functioneel blijft zodra glasvezel bij mij is geactiveerd".
                    Antwoord Delta: "Coax is dan nog gewoon functioneel"

                    Lekker als je dan hoort dat dit toch niet het geval is...Op zolder en overige kamers moet dan ook zo'n kastje komen. Daarnaast is het beeldkwaliteit van DIT kastje niet uitstekend, zit er 10 sec vertraging in t.o.v. COAX en regelmatig zenders met lipsync issues of storing.
                    Inmiddels bevestigd (helaas). Ik ga nu wel erg twijfelen om over te schakelen naar glasvezel. Ik heb nu een klein zwart DIT kastje ontvangen maar het TV kijken heeft naast enkele voordelen (terugkijken, pauzeren etc.) ook nadelen t.o.v. COAX:
                    - DIT kastje noodzakelijk voor elke TV + internetaansluitingen
                    - uitzendingen 'live' lopen ca. 10 sec achter op COAX signaal (leuk bij de voetbal....)
                    - geluid loopt ca. 0,2 sec te vroeg, dit kan je instellen maar bij Film1 is de vertraging weer net anders....
                    - instellen favorieten is niet zonder radio zenders te organiseren (?)
                    - twijfel over beeldkwaliteit qua bitrate, soms een enkele zender slecht gedecodeerd (blokkerig/digitale ruis)
                    - geen dolby geluid

                    Qua internetsnelheid ben ik nu nog wel tevreden op COAX (400 mbps).

                    Reageer


                    • #25
                      preload Heb je nog iets gehoord van de klantenservice inzake de coax aansluiting? Ben benieuwd.

                      Verder is Delta de weg ingeslagen om coax uit te gaan faseren, zo werd mij verteld dat in de wijken waar nu glasvezel wordt aangelegd met de doelstelling heeft daar binnen twee jaar coax uitgefaseerd te hebben. Daarom denk ik ook dat de upgrade naar docsis 3.1 de laatste upgrade gaat zjin in het coax netwerk.
                      In nieuwbouwwijken wordt al jaren geen coax meer aangelegd, daar doet men coax via glas dus daar zal de omschakeling ook veel sneller kunnen.

                      Het zou mij inziens fijn zijn en Delta sieren hier duidelijkheid in te verschaffen

                      Reageer


                      • #26
                        Ik verwacht niet dat de coax er binnen een paar jaar uitgaat, temeer omdat er dan toch eerst een grote inhaalslag op DIT gebied zal moeten plaatsvinden.

                        Reageer


                        • #27
                          Zowel internet via glasvezel als internet via de coax verbinding hebben beide hun voordelen.

                          Zie hiervoor ook deze link.

                          De mogelijkheid voor internet via de coax blijft gewoon mogelijk.
                          Zie hiervoor ook het onderhoud aan ons next generation netwerk.

                          Reageer


                          • #28
                            Ik snap niet waarom dit gedaan word. Het coax netwerk ligt er al. Glasvezel word aangelegd omdat het huidige netwerk niet genoeg capaciteit heeft. Waarom dan het nieuwe netwerk gelijk belasten met iets wat toch al op het oude netwerk word uitgezonden. En iedereen met een CI module kan dan lekker normaal verder kijken zonder extra kastjes en afstandsbediening.

                            Mij lijkt dat interactieve tv alleen maar voor extra belasting zorgt omdat ipv 50 streams (normale pakket) alleen die zenders al duizenden streams kunnen zijn omdat deze op verschillende momenten worden gestart. Dus als je dit kan voorkomen door zoveel mogelijk mensen, als ze dat liever willen, nog via de coax laten kijken lijkt mij dat een win-win.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door JReinhoud Bekijk bericht
                              Ik snap niet waarom dit gedaan word. Het coax netwerk ligt er al. Glasvezel word aangelegd omdat het huidige netwerk niet genoeg capaciteit heeft. Waarom dan het nieuwe netwerk gelijk belasten met iets wat toch al op het oude netwerk word uitgezonden. En iedereen met een CI module kan dan lekker normaal verder kijken zonder extra kastjes en afstandsbediening.

                              Mij lijkt dat interactieve tv alleen maar voor extra belasting zorgt omdat ipv 50 streams (normale pakket) alleen die zenders al duizenden streams kunnen zijn omdat deze op verschillende momenten worden gestart. Dus als je dit kan voorkomen door zoveel mogelijk mensen, als ze dat liever willen, nog via de coax laten kijken lijkt mij dat een win-win.

                              Ik kijk ook gewoon via coax tv en interactief via de pc ,iPhone of iPad dus zonder DIT kastje , stream dat naar de tv maar via Google Chromecast.

                              Ook audio stream ik via Google Chromecast audio naar mijn stereo installatie. Heb een abonnement op TIDAL hifi en een prachtig geluid.

                              Ik zit dus niet echt op een glasvezelaansluiting te wachten, ben best tevreden met coax en blij om te lezen dat het blijft bestaan.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door JReinhoud Bekijk bericht
                                Ik snap niet waarom dit gedaan word. Het coax netwerk ligt er al. Glasvezel word aangelegd omdat het huidige netwerk niet genoeg capaciteit heeft. Waarom dan het nieuwe netwerk gelijk belasten met iets wat toch al op het oude netwerk word uitgezonden. En iedereen met een CI module kan dan lekker normaal verder kijken zonder extra kastjes en afstandsbediening.

                                Mij lijkt dat interactieve tv alleen maar voor extra belasting zorgt omdat ipv 50 streams (normale pakket) alleen die zenders al duizenden streams kunnen zijn omdat deze op verschillende momenten worden gestart. Dus als je dit kan voorkomen door zoveel mogelijk mensen, als ze dat liever willen, nog via de coax laten kijken lijkt mij dat een win-win.
                                Laatst bewerkt door driepinter; 15 Apr 2021, 09:11.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X