Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Beeld laat tot wensen over.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Beeld laat tot wensen over.

    Het beeld op mijn TV is grijs en niet echt scherp. ik heb in het weekend mijn oude Samsung TV 65 inch beeld bij mijn zoon aangesloten. (Een UHD TV) Hij woont buiten het Delta gebied. Het beeld bij hem was scherp en de kleuren fantastisch. Vandaag mijn nieuw QLED TV thuis ingesteld. Beeld is niet echt scherp en er is een soort grijze waze over het beeld heen. Menu's zijn ook wazig. mijn oude TV had ook een slecht beeld.

    Heeft iemand een idee waaraan het probleem kan liggen? (Kabels in huis zijn ruim 2 jaar gelden door een installatie bedrijf vervangen)

    Alle tips zijn welkom.
    Laatst bewerkt door GIY; 9 Dec 2019, 20:20. Reden: Beeld

  • #2
    gebruik je coax-TV of het DIT-systeem van Delta ??

    Reageer


    • #3
      Coaxkabel met versterker vanuit meter kast na tv in kamer.

      Reageer


      • #4
        Gebruik je de ingebouwde digitale kabeltuner van je Samsung Qled televisie of gebruik je een losse digitale kabelontvanger?
        Welke beeldinstelling heb je gebruikt op je nieuwe televisie? ( sport, standaard, film etc)

        Reageer


        • #5
          Dank voor uw reactie. Ik heb een CI+ module in het doos dat bij het TV hoort. Coax kable loopt vanuit mijn meterkast naar Samsung doosje dat bij het toestel hoort QE65LS03RAS The Frame.

          Ik heb geprobeerd standaard beeld en heb vanavond "Dynamisch" ingesteld.

          Had zelfde problemen met mijn ode TV maar zag bij mijn zoon een prachtig helder beeld. Had gehoopt met QLED ook zo'n prachtig beeld in huis te halen. Helaas momenteel niet.

          Reageer


          • #6
            Als de menu's op de tv ook wazig zijn, dan ligt het niet aan het signaal. Kan je ook Netflix of iets dergelijks kijken? Probeer dat eens of het beeld dan wel in orde is.

            Reageer


            • #7
              zowel de oude als de nieuwe TV worden aangesloten op een coax-kabel met een versterker.
              is deze versterker instelbaar ??
              wellicht is de signaalsterkte, ondanks de versterker, toch nog te laag, maar misschien is het wel te hoog.
              in de menu's van de TV kun je de signaalsterkte uitlezen.

              om een probleem met de versterker uit te schakelen, kun je de TV wellicht dichtbij de aansluiting waar de kabel het huis binnenkomt.

              een nieuwe TV stel ik altijd in aan de hand van de testresultaten van de Consumentenbond.
              helaas heeft men precies dit type nit of nog niet getest.
              voor normaal gebruik wordt vrijwel altijd de instelling Dynamisch afgeraden.
              een dat geldt doorgaans ook voor instellingen zoals Dynamisch Contrast, Dynamisch Kleur.
              Led Local Dimming wordt vaak op laag of uit gezet.

              edit:
              de Consumentebond heeft wel een kleiner model getest:

              https://www.consumentenbond.nl/tv/pr...-qe49ls03-2019
              Laatst bewerkt door fred44nl; 9 Dec 2019, 21:09.

              Reageer


              • #8
                Bedankt voor de tip. Ik zal het artikel doornemen.

                Reageer


                • #9
                  De folie-laag wel van je tv afgetrokken?

                  Reageer


                  • #10
                    Natuurlijk. Ik ben geen Belg

                    Reageer


                    • #11
                      Wazig beeld heeft in ieder niks te maken met een slechte verbinding. Het is digitaal dus je krijgt blokken of haperingen .
                      Heb je wel de Netwerk ID gebruikt van het gewone pakket? Delta heeft toch ook een netwerk ID met bijna alleen maar SD zenders, of haal ik nu dingen door elkaar?

                      Reageer


                      • #12
                        Ik zou beginnen met de versterker er tussen uit te halen, zo'n ding is normaliter niet nodig.
                        Heb je zonder versterker slecht beeld dan zou ik Delta bellen om eens naar het straatkastje te komen kijken.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X