Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Firewall Sagecom router .....

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Firewall Sagecom router .....

    Tot mijn verbazing staat de firewall standaard op LOW of zelfs uit op die dingen. Als ik hem dan vervolgens op HOOG (HIGH) zet doet mijn interactieve tv het niet meer. Navraag bij Delta geven ze aan dat dit zo hoort en hier niets aan kunnen doen. Zoveel onzin heb ik nog nooit gehoord. Nu ben ikzelf al een dikke 25 jaar werkzaam in de ICT, netwerken, telecommunicatie en dergelijke. Dus zo'n dooddoener zegt mij niet zoveel.

    Mijn vraag derhalve is daarom dan ook geef mij een of meerdere protocollen en poortnummers zodat ik interactie tv (is gewoon internet) door kan laten gaan.

    Vaak zit ik thuis te werken op mijn zeer veilige zakelijke laptop, welke voldoet aan verschillende beveiligingseisen. Mijn werkgever eist wel dat mijn internet verbinding veilig is, dat kan ik dus niet garanderen. Of wat denk je van internet bankieren ..... ? Wie kan mij garanderen dat ik dat veilig kan doen op mijn laptop?

    Krijg toch de indruk dat delta de klant schaart onder het kopje "lever je geld maar in en niet zeiken".

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door DeGraaf39 Bekijk bericht
    Nu ben ikzelf al een dikke 25 jaar werkzaam in de ICT, netwerken, telecommunicatie en dergelijke. Dus zo'n dooddoener zegt mij niet zoveel.
    als doorgewinterde ICT'er zou je kunnen weten, dat je van een modem/router geen wonderen moet verwachten.
    zet daarom het modem in bridge en hang er een eigen router achter.
    voor een tientje of 5 ben je helemaal klaar en kun je alles naar hartelust instellen.

    Reageer


    • #3
      Ben jij van Delta zelf "Expert"? Heb er al een Pfsense firewall tussen hangen ... Het gaat mij om de antwoorden welke ik krijg na het afnemen van een dienst. (waar ik overigens grof voor betaal)
      En dan dat soort bullshit antwoorden krijg. Omdat ze dat spul niet goed getest hebben en de klant zien als een nitwit en lastige vragen stellen. Het gaat mij om de standaard gebruiker die hier geen weet van heeft.

      Reageer


      • #4
        IPTV is niet gewoon internet. hoge poort bereik wordt hiervoor gebruikt. Standaard hoog instelling van modem zal daarom niet werken.
        Standaard internet gebruik wordt ondersteund. Geavanceerd internet gebruik wordt ook verwacht dat geavanceerde kennis aanwezig is en die toegepast wordt.
        Daarom is ons modem daarin wat flexibel.
        Dan als het dat stuk zelfs voorbij gaat is het mogelijk dat het modem in bridge gezet wordt en de klant zelf het internet adres op de router of dergelijke apparaat kan verkrijgen. Daarmee de volledige vrijheid van zelf instellen.

        Als je vanuit je werk bepaalde veiligheid benodigdheden hebt, dien je die zelf even na te lopen en verzorgen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door DeGraaf39 Bekijk bericht
          Ben jij van Delta zelf "Expert"?
          nee, ik ben een oud ICT'er en heb geen binding met Delta.

          Heb er al een Pfsense firewall tussen hangen ...
          nee, ik heb een Ubiquiti

          (waar ik overigens grof voor betaal)
          als je de prijzen met de concurrentie goed vergelijkt, dan is er van "grof betalen" zeker geen sprake

          Reageer


          • #6
            Informeer je klanten daar dan ook direct over dat die mogelijkheden er zijn. Want kan jij mij verzekeren dat op LOW of uit de vereiste veiligheid heeft? Ik maak hier zo'n issue van omdat, zoals ik al eerder vermelde niet iedereen die kennis heeft. Ik ga hem verder uitbreiden en dicht zetten, zover als mogelijk. Ik verlang gewoon een goed en veilig werkend product als ik dat aanschaf. En niet dat ik allerlei fratsen uit moet halen om de beveiliging op orde te brengen...... Wordt vervolgt..

            En Terster bedankt voor je feedback .. ik ga er mee aan de slag.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

              nee, ik ben een oud ICT'er en heb geen binding met Delta.
              Dan weet je waar het over gaat. De technische it-er of de functionele?


              nee, ik heb een Ubiquiti
              Helemaal goed .. ieder zijn meug.



              als je de prijzen met de concurrentie goed vergelijkt, dan is er van "grof betalen" zeker geen sprake
              Ik vind 77,50 per maand veel geld ..... voor een beetje internet en tv.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door DeGraaf39 Bekijk bericht
                Informeer je klanten daar dan ook direct over dat die mogelijkheden er zijn. Want kan jij mij verzekeren dat op LOW of uit de vereiste veiligheid heeft?
                hoe lang heb je nou al internet ??
                het probleem wat je nu aanhaalt, bestaat al zo lang als er modems zijn.
                er wordt een "goedkoop" apparaat gratis ter beschikking gesteld.
                de mogelijkheden daarin zijn beperkt en gedeeltelijk zelfs uitgeschakeld.
                dat was bij het vorige modem ook al zo en dat zal het ook wel zo blijven.
                en als je een internetverbinding wil, die goed beveiligd is, dan zul je dat niveau zelf moeten opschroeven.
                de huidige apparatuur voldoet zeker voor meer dan 95%
                en daar hoor jij kennelijk niet bij, dus moet je aan de slag

                Reageer


                • #9
                  Delta kan verzekeren dat de internet verbinding werkt. Zo niet komen ze hem maken.
                  Als je zelf met vragen over veilige verbindingen over de internet verbinding wilt gaan stellen. Is het aan jezelf, om daar alles "veilig " in te krijgen, en de nodige aanpassingen daarin te doen.

                  Vraag even aan je werkgever zijn ICT afdeling, welke beveiliging gewenst is (eisen / sw / instellingen / enzovoorts) dan voldoe die hoe mogelijk.

                  Mocht het zo zijn dat je dan iets tegen komt dat je niet kunt oplossen, meld dit hier weer even dan proberen en boel andere mensen je te helpen.
                  Van expert tot beginner. Op zijn minst meer paardenkracht om het euvel aan te pakken

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                    hoe lang heb je nou al internet ??
                    het probleem wat je nu aanhaalt, bestaat al zo lang als er modems zijn.
                    er wordt een "goedkoop" apparaat gratis ter beschikking gesteld.
                    de mogelijkheden daarin zijn beperkt en gedeeltelijk zelfs uitgeschakeld.
                    dat was bij het vorige modem ook al zo en dat zal het ook wel zo blijven.
                    en als je een internetverbinding wil, die goed beveiligd is, dan zul je dat niveau zelf moeten opschroeven.
                    de huidige apparatuur voldoet zeker voor meer dan 95%
                    en daar hoor jij kennelijk niet bij, dus moet je aan de slag
                    Nogmaals het gaat hier niet om mij of jou, het gaat om de "andere" klant die hier geen sjoege van heeft. Mijn zaakjes zijn op orde daar ben ik niet bang voor.
                    Voor zover zal ik er niets meer over roepen. Het een en ander is mij duidelijk.
                    Fijne dag iedereen.

                    Reageer


                    • #11
                      ja jij ook joh. tot de volgende keer
                      Laatst bewerkt door Terster; 8 Aug 2019, 10:42.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X