Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

SSL errors - Van de regen in de drup

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • SSL errors - Van de regen in de drup

    Afgelopen week kregen wij een nieuwe modum. De monteur heeft nadien alles netjes gecheckt, alles werkte prima. Diezelfde avond wilde ik TV kijken maar ooownee ho maar, dat gaat niet zomaar natuurlijk.
    Eerst verschijnt er een SSL error op het scherm met daarbij de vraag of ik die wil negeren ja of nee. Je zou dan dus met je afstandsbediening moeten kiezen middels de pijltjes en vervolgens op OK drukken, maar nee, de afstandsbediening doet helemaal niks.

    Na meerdere malen het stekkertje er in en er uit gedaan te hebben ben ik boos op de knopjes van de afstandsbediening gaan drukken tijdens het "delta verbindt" scherm, ow yes! Het error schermpje komt weer omhoog en zowaar zowaar kan ik kiezen en op OK drukken. Nog een errorscherm! OK. Nog een. OK. Nog eentje! OK. En nog een. OK...
    Uiteindelijk kom ik dan uit bij het inlogscherm, waar ik mijn delta account moet intypen (wat echt een crime is op zichzelf).
    Klikkerdeklik maar ow nee, dat gaat niet zomaar natuurlijk! De inloggegevens kloppen niet (wat dacht je dan?! Dat het simpel was?). Oke dan, nou, nieuw wachtwoord aanvragen etc etc etc, nu weet ik toch echt zeker dat ik de juiste gegevens heb.
    Weer dit gehele proces hierboven doorgaan want inmiddels reageerde de afstandsbediening weer niet. Weer aangekomen bij het inlogscherm, kloppen de inloggegeven wederom niet (ze kloppen dus echt wel he).
    Boos zet ik het kastje uit en meteen weer aan. Wauw! Ik krijg beeld! Joepiedepoepie, ik kan TV kijken zeg. Nu nog zappen naar een leuk programma, ow nee ho eens even, dat gaat zomaar niet! Wanneer ik op 1 druk loopt de TV volledig vast, zwart beeld.. Goh, zou ik nou weer van vooraf aan moeten beginnen? Jup, natuurlijk, je dacht toch niet dat het simpel was!

    Owjaa! Er zit een resetknop op (ofwel een mini klein gaatje waar je een punaise in moet douwen) Nou, 1 punaise, 2 paperclips en een veiligheidsspeld verder heb ik dat reset knopje gewoon dwars door het apparaat heen gedrukt, zonder enige reactie van het apparaat zelf. Goh, dit verloopt gladjes..

    Nou, dan maar eens bellen, het zou toch prettig zijn als ik een beetje TV kan kijken. De medewerkers (ja 3 stuks) aan de telefoon weten bij god niet wat er aan de hand is, ik krijg nog de tip om het resetknopje in te drukken. Punt.
    Dus, nu gaat er een monteur komen, na het weekend ja, en dan gaat blijken dat ik deze kastjes moet inleveren omdat ze nog op WIFI werken. Maargoed, ik wil dit op WIFI want met een kruipende baby ga ik geen draden door het huis spannen, logisch. Goed, dan is er een prachtige oplossing. Je kan namelijk een kastje KOPEN waarmee het internet door de stroomdraden in de muur gaat. Mag ik de oude modum terug alstublieft? Nee, dat mag niet. Je moet WEER iets KOPEN om dit belachelijke proces met Delta digitale televisie voort te zetten.

    Misschien plaats ik nog een vervolg op dit prachtige verhaal, misschien ook niet. Ik moet maar eens kijken wat mijn opties zijn, wantja voor 46,50+21 euro per maand kan ik vast en zeker wel wat beters krijgen dan dit. Ow wacht, ik vergeet de 4,50 die delta afgelopen maand random van mijn rekening af plukte (nee ik weet niet waarvoor, nee ik heb ook niet gevraagd waarvoor, intern ben ik al lang klaar met delta vragen hoe en wat).

    Thnx voor het luisterend oor of lezend oog

  • #2
    Wel zo een avond vullend programma, eens niet achter de computer gezetten of game of tv gekeken !?

    Maar eens lekker stressen !?

    Er is een andere oplossen voor de draadloze optie voor delta kastje, ja dat kost geld maar dat heeft wel zijn voordelen , delta heeft niet graag dat je deze toepast maar het werkt super !

    En ik denk dat je misschien gewoon een verkeerde kastje heb gehad , heel vervelende maar helaas kan dat gebeuren !?

    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

    Reageer

    Om te reageren, moet je eerst .

    verwerken...
    X