Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

"Ouderwetse" scart DVD home cinemaset op smart TV aansluiten

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • "Ouderwetse" scart DVD home cinemaset op smart TV aansluiten

    Goedenavond. Kan iemand mij helpen om het volgende probleem op te lossen... Ik hen nog een ouderwetse DVD home cinema set met scart aansluiting. Om deze op mijn Samsung smart tv af te spelen (met HDMI aansluitingen) heb ik zo`n HDMI switch kastje gekocht waar je aan de ene kant je scart aansluiting in doet en vervolgens aan de andere kant via HDMI op je tv aansluiting kunt maken. Echter als je een dvd afspeelt springt het beeld iedere keer op zwart, (en steeds vaker naarmate de film vordert) waarna je vervolgens even de afstandsbediening op pauze moet zetten, waarna je weer verder kunt, of de HDMI kabel er even uit moet halen en vervolgens er weer in, dan doet hij het ook. Is dit op te lossen? Het is nl een prima dvd speler met een schitterende set boxen voor prachtig geluid, die ik eigenlijk niet weg wil doen... Wie, o wie helpt mij uit de brand..??!!

  • #2
    Geen ervaring mee, maar het lijkt veel op allerlei andere koelingsprblemen bij electronica. In dit geval dus in de scart-hdmi-switch.

    Reageer


    • #3
      Niks aan te doen dus Kobus... of misschien een andere HDMI switch kopen...? Er zit ook nog een knopje die je op 720 of 1080 kunt zetten, weet jij waar die op moet staan?
      Laatst bewerkt door gjderooij; 26 Jun 2019, 14:34.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door gjderooij Bekijk bericht
        Er zit ook nog een knopje die je op 720 of 1080 kunt zetten, weet jij waar die op moet staan?
        scart is 720
        misschien dat de hdmi-switch daar wel 1080 van kan maken, maar de vraag is of dat een goed beeld oplevert.
        daarbij komt, dat zoiets altijd meer moeite en dus ook meer vermogen kost en uiteraard meer warmte oplevert
        dus zou ik beginnen met 720

        Reageer


        • #5
          Wat voor merk/type converter heb je gekocht? Het omzetten van analoog naar digitaal is toch soms een probleem (bij sommige converters). Staat hij ingesteld op PAL ipv NTSC?
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 26 Jun 2019, 18:05.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X