Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verlengen TV/internet kavel na AOP punt

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verlengen TV/internet kavel na AOP punt

    Vanwege een verbouwing in het huis moet de internet modem/tv aansluiting tijdelijk ergens anders komen. Voor de AOP mag ik uiteraard niks verlengen aan die groene kabel.
    Wat zijn mijn mogelijkheden om te verlengen na de AOP? Zoals zichtbaar op de foto hierbij zit er op de AOP een splitter(tv-pof-65-t6), 1 voor de internet modem en 1 voor de tv.
    Kan ik een coax kabel leggen tussen de AOP en de splitter? zodat ik de splitter en modem (eventueel tv) bij elkaar kan zetten op de tijdelijke nieuwe locatie? Het probleem is ook wel dat dit ongeveer een afstand is van 30 meter. Dus misschien moet er ook een versterker tussen.
    Andere mogelijkheid is dat ik de modem laat staan daar en 2 kabels leg naar de tijdelijke nieuwe plaats. 1 netwerkkabel uit de modem naar een eigen router en een coax die rechtstreeks in de tv gaat. (Ik maak zoiezo geen gebruik van digitale tv). Maar mijn voorkeur gaat uit naar 1 kabel. En dan ook een die buiten kan liggen. Ik kan hem ook altijd nog in een kabelbeschermbuis leggen.
    Alvast bedankt voor de reacties.

  • #2

    Reageer


    • #3
      Ok dan wordt dus 2 kabels trekken. 1 netwerk vanuit de modem en 1 coax met versterker uit de splitter. Bedankt voor reactie.

      Reageer


      • #4
        Het modem moet rechtstreeks op de aop zijn aangesloten zonder een verlengde kabel tussen aop en modem. Voor het tv signaal is verlengen wel mogelijk maar voor een afstand van meer dan 10 meter wordt wel een versterker geadviseerd.

        Reageer


        • #5
          Ten eerst wel duidelijk met de foto's, en opzich duidelijk verhaal .

          Dan lees ik in het stuk, dat het tijdelijk is ( wat is tijdelijk) en hoeveel waarde hecht je nu aan de kwaliteit van beeld en geluid ?

          Alles wat hier boven staat klopt, dus je modem moet kort op het punt zijn aan gesloten 30 / 60 cm, van uit je modem kun je dan een kabel trekken naar een eigen router of switch.

          Vergeet dan niet je je modem in bridge te zetten als je een eigen router gaat gebruiken !

          Maar goed je kan altijd 1 kabel trekken van je aansluiting om te kijken of het werkt naar je modem / nu zal ik wel commentaar krijg dat het niet mag en niet goed is , ja mensen ik weet het, maar als het tijdelijk is en het werkt na behoren en meneer is tevreden met de kwaliteit voor nu dan zie ik het probleem niet !?

          Wel als meneer gaat zeur over de kwaliteit ja dan wel, maar voor nu een tijdelijke oplossing, als je maar weet dat het niet gewenst is !

          Als het werkt dan werkt het

          En het zal ook werken, als je een goeide kabel neemt dan zal het ook werken , eventueel een verstrekker er tussen wel met retour optie er tussen dan zou je het signaal na het punt kunnen verlengen .
          Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Dominique Bekijk bericht
            Ten eerst wel duidelijk met de foto's, en opzich duidelijk verhaal .

            Dan lees ik in het stuk, dat het tijdelijk is ( wat is tijdelijk) en hoeveel waarde hecht je nu aan de kwaliteit van beeld en geluid ?

            Alles wat hier boven staat klopt, dus je modem moet kort op het punt zijn aan gesloten 30 / 60 cm, van uit je modem kun je dan een kabel trekken naar een eigen router of switch.

            Vergeet dan niet je je modem in bridge te zetten als je een eigen router gaat gebruiken !

            Maar goed je kan altijd 1 kabel trekken van je aansluiting om te kijken of het werkt naar je modem / nu zal ik wel commentaar krijg dat het niet mag en niet goed is , ja mensen ik weet het, maar als het tijdelijk is en het werkt na behoren en meneer is tevreden met de kwaliteit voor nu dan zie ik het probleem niet !?

            Wel als meneer gaat zeur over de kwaliteit ja dan wel, maar voor nu een tijdelijke oplossing, als je maar weet dat het niet gewenst is !

            Als het werkt dan werkt het

            En het zal ook werken, als je een goeide kabel neemt dan zal het ook werken , eventueel een verstrekker er tussen wel met retour optie er tussen dan zou je het signaal na het punt kunnen verlengen .
            Ja tijdelijk is 1 a 2 jaar dus het mag wel een beetje goed zijn natuurlijk.
            Ik heb nu ook al een aparte wifi router liggen dus voor internet is het alleen een kwestie van een langere kabel ertussen zetten.

            Over welke kabel heb je het dan? Die tussen de modem en splitter? Ik zal toch een rechtstreekse kabel van de splitter naar de tv moeten leggen? De modem heeft niks te maken met tv in mijn geval. Of zit er nog iets tussen wat ik gemist heb
            Nee kwaliteit is niet zo belangrijk, als het maar werkt.

            Reageer


            • #7
              Als je de coax kabel zou verlengen , maar tegenwoordig zijn bijna alle verstrekkers retour uitgevoerd.

              Maar denk inderdaad dat je het beste 2 kabels kan trekken, 1 coax en 1 utp naar een eigen router.
              Dan de modem in bridge zetten.

              Is de beste en de meest veilige manier
              Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X