Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale radio

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Digitale radio

    Er is voor zover ik begrijp geen manier om via mijn stereo installatie naar radio te luisteren die ook nog een fatsoenlijke klankkleur oplevert, zoals het analoge signaal want onlangs nog via coax binnen kwam.
    Een losse fm antenne levert een kleurloos en vlak geluid op, zijn er kwalitatieve verschillen?
    Ook een verbinding tussen stereo installatie en setttop bos of tv levert geen mooie klankkleur, iig niet de mooi diepe klank die wij gewend waren.
    We overwegen in de toekomst onze stereo installatie misschien te vervangen, is dat nog zinvol? En wat zou dan de beste radio optie zijn? Geeft Dab+ dan het gewenste?

  • #2
    Indien je de klankkleur van een Humax aangesloten op een stereo installatie (al) onvoldoende vind, moet je zeker niet beginnen aan Dab+ want die is nog minder.

    Blijft over streamen over een optische ingang met minimaal een audiokwaliteit van 320kbps.

    Een optische (sdpif) ingang geeft altijd een wat beter geluid.

    Maar soms kun je een TV ook aansluiten via : digital audio out coaxiaal
    dan is het geluid ook weer beter.

    In feite kan sdpif dus zowel optisch als coaxiaal, dus kies een toekomstige versterker
    bij voorkeur met alle twee deze type ingangen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fralali
      Er is voor zover ik begrijp geen manier om via mijn stereo installatie naar radio te luisteren die ook nog een fatsoenlijke klankkleur oplevert, zoals het analoge signaal want onlangs nog via coax binnen kwam.
      Een losse fm antenne levert een kleurloos en vlak geluid op, zijn er kwalitatieve verschillen?
      Ook een verbinding tussen stereo installatie en setttop bos of tv levert geen mooie klankkleur, iig niet de mooi diepe klank die wij gewend waren.
      We overwegen in de toekomst onze stereo installatie misschien te vervangen, is dat nog zinvol? En wat zou dan de beste radio optie zijn? Geeft Dab+ dan het gewenste?
      DAB is zeker niet beter als je al ontvangst hebt dat ligt aan de plaats waar je woont.
      Radio kun je ook via je tv ontvangen maar dan moet je wel goed zoeken naar een tv met wel een goed geluid en indien wenselijk dat je het beeld uit kan zetten als je de radio wil horen een hele dag een beeld aan zou ik vreselijk vinden.

      Reageer


      • #4
        Nu optische audio kabel/ toslink tussen Settopbox en versterker. Toch duidelijk een andere geluidskwaliteit als met Coax rechtstreeks op stereo installatie. Dus het binnenkomende geluid lijkt toch echt anders. Nu maar eens gaan spelen met de geluidsinstellingen van de versterker.

        Iemand die goede raad kan geven over wat de toekomst wordt van radio? Is het nog zinvol een nieuwe audioinstallatie met tuner/ reveiver aan te schaffen?

        Reageer


        • #5
          Uiteindelijk gaat FM helemaal verdwijnen en zal het opgevolgd gaan worden door DAB+. Dit is al een paar keer uitgesteld en voorlopig zal FM radio nog wel via de ether verkrijgbaar blijven.

          Persoonlijk gebruik ik een receiver met een internet aansluiting zodat ik internetradio kan luisteren. Je hebt dan letterlijk duizenden zenders van over de hele wereld die in verschillende bitstreams (meestal 128 tot 320 bit) te beluisteren zijn.
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fralali
            Er is voor zover ik begrijp geen manier om via mijn stereo installatie naar radio te luisteren die ook nog een fatsoenlijke klankkleur oplevert, zoals het analoge signaal want onlangs nog via coax binnen kwam.
            Een losse fm antenne levert een kleurloos en vlak geluid op, zijn er kwalitatieve verschillen?
            Ook een verbinding tussen stereo installatie en setttop bos of tv levert geen mooie klankkleur, iig niet de mooi diepe klank die wij gewend waren.
            We overwegen in de toekomst onze stereo installatie misschien te vervangen, is dat nog zinvol? En wat zou dan de beste radio optie zijn? Geeft Dab+ dan het gewenste?

            Ik zou zeker niet overschakelen naar DAB+ want de klankkleur is niet optimaal en als je een stereo-installatie gewend bent valt it tegen ik merk dit omdat ik een DAB+ radio in de auto heb. Wel is het zo als je een goede ontvangst heb je geen last heb van storingen van andere zenders alleen als de sterkte wegvalt dan schakelt hij automatisch naar FM.
            Zelf heb ik naar aanleiding van het verdwijnen van het analoge signaal van de kabel een goede soundbar met losse subwoofer aangeschaft die internetradio heeft en dan merk je het verschil niet. Ik weet niet of je een compleet systeem hebt maar als het losse componenten zijn zou ik overwegen om de tuner/versterker te vervangen door een met een internetaansluiting en dan heb je de rijke en volle klank weer terug.

            Reageer


            • #7
              https://www.conrad.nl/p/dual-ir-3a-r...zilver-1373414

              Probeer deze eens.
              Geluid via onze analoge Bose installatie doet nauwelijks onder voor wat we via de kabel binnenkregen.
              We luisteren het meest naar internetradio (en we streamen af enj toe 'eigen' muziek van pc/tablet/smartphone_
              [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Rinus
                https://www.conrad.nl/p/dual-ir-3a-radio-adapter-met-internet-en-bluetooth-zwart-zilver-1373414

                Probeer deze eens.
                Geluid via onze analoge Bose installatie doet nauwelijks onder voor wat we via de kabel binnenkregen.
                We luisteren het meest naar internetradio (en we streamen af enj toe 'eigen' muziek van pc/tablet/smartphone_
                Bedankt voor de tip!

                Reageer


                • #9

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X