Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale televisie foutmelding E16-4 op decoder

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Digitale televisie foutmelding E16-4 op decoder

    Vandaag hebben we de Humax IRHD-5000c ingesteld om alle nieuwe digitale zenders te ontvangen. Deze worden ook allemaal gevonden. Echter, alleen Nederland 1, 2, 3 zijn beschikbaar. Bij alle overige zenders krijgen we de foutmelding: "E16-4 Dit programma maakt geen deel uit van uw abbonnement". We nemen echter sinds 26 januari 2017 het "Alles-in-1 Premium" pakket af.

    De smartcard is echter al 8 jaar oud (2009) toen er nog slechts 4 digitale zenders beschikbaar waren. Zou het kunnen dat we een niewe smartcard nodig hebben, of dat onze smartcard wel toegang krijgt tot alle zenders?

  • #2
    is de smartcard ook aangemeld in MijnDelta ??

    [img]47bfd2dd-1b33-4e26-9fdc-e7e4bb083476.jpg[/img]

    Reageer


    • #3
      Ja, de smartcard is gekoppeld aan het "standaardpakket", aldus de status in "https://mijn.delta.nl/smartcards".

      Reageer


      • #4
        herkent de Humax de smartcard ook ??

        Reageer


        • #5
          Ja, De Humax heeft meerdere MENU paginas met informatie. Het nummer wordt herkend (D00-4 Card in), type: 0606, version 5.3, build 54, variant 01, Patchlevel 000B, Owner ID 00B0 , nationality NL)signaalkwaliteit 39%, kwaliteit 100%. Dan is er ook nog een "Softcell Service Status" pagina met tal van parameters die me niets zeggen.

          De software van de Humax dateert uit 2007. Online update detecteert geen nieuwere software versie. Maar goed, ik weet niet welke URL wordt geraadpleeg en of de Humax wel een ip-adres heeft (is wel verbonden met LAN van router, nog niet gecontroleerd of er verkeer over die port heen gaat).

          Is er, t.b.v. het bekijken van digitale televisie interactie tussen de Humax en Zeelandnet / Delta? Zo ja, wordt daar iets van gelogd? Dat is wellicht een effectievere manier van troubleshooten.

          Reageer


          • #6
            Ga nog eens naar Mijn Delta en Refresh de smartcard eens.

            Reageer


            • #7
              Dat had ik al gedaan. Dit helpt echter niet. Zojuist nog een keer de Humax spanningsloos gemaakt, maar ook daarna nog hetzelfde resultaat.

              Reageer


              • #8
                Refresh uitgevoerd met tv aan?
                Smartcard zit er juist in en al eens schoongemaakt?

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Refresh uitgevoerd met tv aan?
                    Nee, maar is dit juist wel de bedoeling? De TV ontvangt het singnaal via HDMI van de decoder. Ik zie niet in hoe het wel / niet actief zijn van de HDMI op de TV (en dus decoder) van invloed kan zijn op de decoder, maar goed.

                    Smartcard zit er juist in en al eens schoongemaakt?

                    Ja, de kaart is smetteloos schoon. Ook na wrijven met een katoenen doek geen verbetering. De kaart wordt, zoals al aangegeven, herkend, dus daar zal het probleem hem niet inzitten.

                    @Jan: Heb je jouw decoder herstelt naar fabrieksinstellingen? Of werkte het "gewoon"?

                    @Jan: Offtopic: Waarom aansluiten via SPDIF? De geluidskwaliteit via HDMI is beter, en er worden meer audio formaten ondersteund.

                    Reageer


                    • #11
                      Nee ik heb hem er naar een half jaar er weer gewoon tussen gebouwd.
                      Aangezet en naar zenders laten zoeken,en alles was in 1 keer goed.

                      Decoder TV met HDMI,en naar mijn audio met SPDIF,dan hoef ik de TV niet aan te zetten als ik alleen naar de radio luister

                      Reageer


                      • #12
                        @Jan: bedankt voor de info. Het zou dus gewoon moeten werken. Zenders worden dus allemaal prima gevonden, alleen die melding als je er een wilt bekijken dus .

                        Wat betreft SPDIF: ik snap de keuze, scheelt ook weer stroom!

                        Reageer


                        • #13
                          @ wjkooiman

                          Ik heb wel software versie van januari 2011 erop staan.
                          Misschien eens proberen updaten,ik weet natuurlijk niet of dit nog gaat.

                          Reageer


                          • #14
                            Beste jan, is het probleem inmiddels verholpen voor jou? We zien je reactie graag tegemoet.

                            Reageer


                            • #15
                              [email protected].

                              Alle leden hartelijk bedankt voor het meedenken!

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X