Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Plots geen signaal meer op de tv.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Voor de zekerheid ook nog even beneden aangesloten op de plaats en kabel van de TV aldaar, helaas geen effect. Kortom: denk dat de tuner is overleden.

    Reageer


    • #17

      Reageer


      • #18
        de signaal-sterkte en -kwaliteit moet je in de instellingen van de TV terug kunnen vinden.

        Reageer


        • #19
          ik zou mijn kabeltjes eerst proberen

          Reageer


          • #20
            Ja Roof, laat ik lukraak kabels gaan vervangen in mn huis!

            Fred

            Reageer


            • #21
              en dan aan de ene kant van de splitter een erg lange kabel naar de andere kant van het huis ??

              signaalsterkte hoog en signaalkwaliteit variabel.
              dan zou ik toch denken dat er iets met een kabel is
              heb je overal metalen eindkapjes op de kabel ??

              Reageer


              • #22
                Als ik het goed begrijp gaat een versterker in deze niets helpen omdat de sterkte gewoon goed is? Dan zit het idd in de kabel of de kapjes, dit zijn nog ouderwetse (met witte plastic wat je eraf kunt halen).

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door axzel
                  Als ik het goed begrijp gaat een versterker in deze niets helpen omdat de sterkte gewoon goed is? Dan zit het idd in de kabel of de kapjes, dit zijn nog ouderwetse (met witte plastic wat je eraf kunt halen).
                  of je nu uiteindelijk een versterker nodig zult of niet, die plastic kapjes moeten echt weg.
                  koop een goeie kwaliteit metalen eindkapjes, bijv. van het merk Hirschmann, maar er zijn ongetwijfeld ook andere.

                  Reageer


                  • #24
                    Ga is kijken of dat gaat helpen en de aansluitingen vervangen. Maar omdat mijn signaal sterkte goed is ligt het volgensmij dus aan de aansluitingen of kabel zelf.

                    Kan een versterker ook de kwaliteit verbeteren of alleen de signaalsterkte?

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door axzel
                      Ga is kijken of dat gaat helpen en de aansluitingen vervangen. Maar omdat mijn signaal sterkte goed is ligt het volgensmij dus aan de aansluitingen of kabel zelf.

                      Kan een versterker ook de kwaliteit verbeteren of alleen de signaalsterkte?
                      een versterker kan alleen de signaalsterkte verbeteren.
                      maar alle ongewenste signalen worden ook versterkt.
                      je moet echt beginnen met een volledige afscherming en dat kan alleen als je de correcte eindstukjes hebt.

                      Reageer


                      • #26
                        OK, even ter verificatie.
                        Afbeelding 1 is de huidige situatie (goedkope splitter, goedkope aansluitingen), afbeelding 2 is de situatie bij de hoofdaansluiting onder het witte kapje.
                        De groene kabel komt in de meterkast binnen, daar zit een Technetix tris 210-een SOP waarbij het signaal verdeeld wordt naar internet (modem) en tv, daarbovenop zat dan de goedkope splitter.

                        Ik kan die SOP toch wel laten zitten en alleen de splitter/aansluitingen daarna vervangen? Of moet die SOP ook vervangen worden?

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door axzel
                          Ik kan die SOP toch wel laten zitten en alleen de splitter/aansluitingen daarna vervangen? Of moet die SOP ook vervangen worden?
                          wat jij SOP noemt is volgens mij AOP
                          en daar mag je helemaal niet aankomen.
                          het enige wat je mag doen, is controleren of de zwarte kabel (naar het modem) goed vast zit.
                          en daar hoeft het deksel er niet voor afgehaald te worden

                          Reageer


                          • #28
                            Thanks Fred, dan ga ik nu de juiste spulletjes bestellen en vervangen. Wordt vervolgd.

                            Reageer


                            • #29
                              Dankzij de vele reacties hier, vind ik een terugkoppeling wel zo netjes. Alles werkt weer inmiddels!
                              De nieuwe stekkers en splitter (kabelkeur Hirschman) hadden geen effect, probleem bleef bestaan. Vervolgens een goedkoop versterkertje geprobeerd.... en alles deed het ineens!! Wel was de kabelkwaliteit instabiel (versprong tussen de 70 en 99%), dus alsnog besloten de kabel naar boven te vervangen voor een kabelkeur.

                              Nu doet alles het prima en stabiel, zonder versterker. Nogmaals dank!

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door axzel
                                Nu doet alles het prima en stabiel, zonder versterker. Nogmaals dank!
                                bedankt voor de reactie.
                                eind goed, al goed

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X