Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Humax mini-decoder

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Humax mini-decoder

    Ik heb de Humax mini decoder aangeschaft. Hoe kan ik deze aansluiten op m'n tv en HD-recorder zodat ik digitaal kan kijken en opnemen. De HD-recorder heeft 2 scart-aansluitingen. De TV een HDMi-aansluiting en 2 scart-aansluitingen, waarvan 1 gekenmerkt is als smart-link.

  • #2
    welk merk en type HD-recorder heb je ??

    Reageer


    • #3
      Sony RDR-HX750

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door EdwinW
        Sony RDR-HX750
        deze recorder kan alleen met analoge signalen overweg.
        na augustus zijn die signalen niet meer op de kabel aanwezig.
        alles is dan digitaal, waardoor deze recorder niet meer bruikbaar is.

        Reageer


        • #5

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door EdwinW
            Sony RDR-HX750
            Je kunt de Humax mini decoder via Scart aansluiten op de Sony recorder via LINE1: SCART (Decoder ingang), als je daarna via input select naar Line 1 navigeert op de Sony kun je het digitale signaal van je Humax mini decoder direct opnemen via het record knopje (of via tijdsinschakeling)

            Functies als EPG Analoog (Guide+) werken al een tijdje niet meer, dus direct opnemen ben je al gewend :8

            Reageer


            • #7
              Opnemen deed ik via handmatige instellingen.Ging prima. Dus ik kan nu alleen nog direct opnemen. Betekent dus dat je op het moment van opnemen niet naar een andere zender kan kijken.
              Zijn er HD recorders op de markt die wel met digitale signalen overweg kunnen of is er een andere optie?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door EdwinW
                Zijn er HD recorders op de markt die wel met digitale signalen overweg kunnen of is er een andere optie?
                die zijn er zeker.
                kijk maar es bij Humax
                https://myhumax.info

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door EdwinW
                  Betekent dus dat je op het moment van opnemen niet naar een andere zender kan kijken.
                  Zijn er HD recorders op de markt die wel met digitale signalen overweg kunnen of is er een andere optie?

                  Reageer


                  • #10
                    Is in mijn geval (net een Humax minidecoder aangeschaft) dan het beste om een DIT ontvanger aan te schaffen? Heb al premium abonnement van Delta. Hoe werkt het opnemen met zo'n DIT ontvanger. Kon ik uit de info niet opmaken.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door EdwinW
                      Is in mijn geval (net een Humax minidecoder aangeschaft) dan het beste om een DIT ontvanger aan te schaffen? Heb al premium abonnement van Delta. Hoe werkt het opnemen met zo'n DIT ontvanger. Kon ik uit de info niet opmaken.
                      Ligt eraan wat je ervoor over hebt , voor 3,50 per maand (1e 6 maanden gratis) krijg je wel een gebruiksvriendelijk product, helaas met hier en daar nog wat bugs maar daar wordt aan gewerkt, hier vind je meer informatie:
                      https://www.delta.nl/tv-internet-tel...nteractieve-tv

                      Het opnemen gebeurt als het ware op de cloud (via internet), er zit geen harddisk in de DIT ontvanger, je neemt gewoon op met de rode knop of via het programmagids (EPG), eigenlijk op dezelfde manier als je HDD recoder

                      In dit geval zou ik dan wel de Humax mini decoder retour sturen

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Niggo
                        - HUMAX HD-FOX-C (met externe harddisk)
                        https://myhumax.info/faq-items/kan-i...ma-bekijken-2/

                        Reageer


                        • #13
                          Las wel op forum.zeelandnet dat de beeldkwaliteit van DIT minder is dan van de koax-kabel. Wat op zich verrassend is. Dus dan ga ik weer twijfelen waar ik verstandig aan doe.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door EdwinW
                            Dus dan ga ik weer twijfelen waar ik verstandig aan doe.
                            Humax 5200C, eventueel van Prikbord of Marktplaats

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X