Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Minidecoder: Waarom legt Delta de rekening voor overgang naar digitaal bij de klant?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Minidecoder: Waarom legt Delta de rekening voor overgang naar digitaal bij de klant?

Gisteren kreeg ik bovenstaande vraag gesteld.
    Er werd aangevoerd dat zij als klant niet op digitaal zitten te wachten.
    Anders hadden ze allang een andere tv/decoder of smartcard aangeschaft.
    Delta zelf wil meer, sneller etc.

Digitaal wordt de norm, maar waarom ( ook al is het maar 39,95 en krijgt de Delta klant korting) krijgt de eenvoudige tv-kijker de rekening? Voor menigeen nog een aardig bedrag.

Ik kon deze vraag niet beantwoorden.
    Delta hopelijk wel.

Zie ook: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/...k-niet-correct

DELTA biedt klanten tegen kostprijs een oplossing in de vorm van een Minidecoder.
    Wij verdienen daar namelijk niets op (de retailprijs is EUR 79,95). De Minidecoder wordt dan ook eigendom van de klant.

Wij werken met de Minidecoder niet in een bruikleenvorm. Wij doen dit wel met de DELTA Interactieve TV Ontvanger. Als de klant liever iets bij ons wilt huren is DIT de oplossing, mits zij natuurlijk wel een geschikt internet abonnement bij ons afneemt.

Reageer

Allemaal leuk en aardig, dat Delta er niets aan verdient, maar Delta wijzigt het systeem en de klant zal toch op zijn minst de mini-decoder moeten aanschaffen om na de overgangsdatum nog te kunnen kijken.

Niet de klant kiest Digitaal. Nee die keuze wordt voor hen gemaakt maar de rekening gaat naar hen.

Er zijn best nog heel veel analoge kijkers en ik vermoed meer dan Delta aangeeft.
      Denk aan oudere 2de toestellen.
      Zij zijn tevreden met wat ze hebben, maar krijgen digitaal door de neus geboord.
      Dat alles voor sneller, internet en allerlei mogelijkheden waar ze soms niets eens abonnement op hebben. ZIJ krijgen daar wel de rekening voor gepresenteerd.

Delta had op zijn minst iedereen in bruikleen de mini-decoder ter beschikking kunnen stellen.
      Het is Delta die alles uitrolt en straks wel ( extra ) gaat verdienen aan de snellere abonnementen en andere mogelijkeden.
      Op het laatste zit die groep klanten dus helemaal niet te wachten, maar mag er wel voor betalen.

Dit-decoder lijkt een oplossing, maar is na 6 maanden ook NIET gratis meer.

Anette, je voert het nodige aan, maar geeft dus geen antwoord op de vraag: "Waarom legt Delta de rekening voor overgang naar digitaal bij de klant?".

Reageer

Reageer

Helpen? Daar twijfel ik niet aan, Anette, maar wel met de portemonnaie van de klant.

Velen zullen graag winkelen met de portemonnaie van een ander.

Reageer

Het verschijnsel heeft een naam: "Vooruitgang". Daarom is het al aardig dat DELTA de vooruitstrevende klant niet remt doordat een forse minderheid van klanten de bandbreedte opslorpt met afname van analoog en (helaas voor hen) ouderwets systeem.

Reageer

Daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen, hoor @kobuskuch.
              Maar leg de rekening ervoor niet bijdegenen die er geen gebruik van maken.

Delta zou alle klanten moeten compenseren met een bedrag ter hoogte van de minidecoder.Dan kan iedereen digitaal kijken.
              't Compenseert dan ook de kosten die anderen ervoor gemaakt hebben als decoder/smartcart/dit deels.
              Dat gaat flink wat kosten, maar die rekening kan dan mooi gelegd worden bij diegenen die WEL gebruik maken van wat je de vooruitgang noemt.

Ziggo gaat ook digitaal, maar voorziet iedereen wel van een basisdecoder.

Het een sluit het ander HELEMAAL niet uit.
              Solidariteit noemen we dat, maar niet vooruitgang willen over de rug van een ander.

Reageer

Een groot deel van de analoge klanten zal mensen op leeftijd betreffen, die geen internetaansluiting hebben. Die zijn dus ook niet geholpen met DIT, of wil je ze ook nog verplicht een internetabonnement laten afsluiten.
                Overigens voer je deze discussie al een tijdje en ik denk niet dat Delta op een genomen besluit gaat terugkomen
                Misschien is het tijd om maar te berusten in de keuzes die zijn gemaakt..., dat je het er niet mee eens bent is inmiddels wel duidelijk!

Reageer

Jos, ik voer deze discussie inderdaad al een hele tijd!
                  Als je goed gelezen hebt, doe ik dit niet voor mezelf, maar juist voor een groep klanten die zelf niet eens internetnet afneemt, oudere tv's hebben en ook nog heel graag naar de radio luisteren.

Zij krijgen nu de rekening, omdat ze tv afnemen.
                  Zij hebben geen Internet, dus kunnen hier ook niet eens protesteren!

DELTA is niet alleen doof, maar is blind gefocust op de vooruitgang.
                  Gaat voorbij kan een hele grote groep aow-ers die jarewnlang trouw zijn aan DELTA en nu zo de rekening mogen betalen.

Delta vergelijkt graag met andere Providers.
                  Dat het ook anders kan, laat Ziggo zien.
                  Maar de kabelmonopolie van DELTA zorgt ervoor dat ze dit zo in Zeeland uitvoeren.
                  Was er maar concurrentie op de kabel, dan ging Delta misschien wat zorgvuldiger met de klanten om! Zeeuwen zijn trouw aan hun Provider, energiemaatschappij en stappen niet snel op.
                  Maar wat kan je ook verwachten van een Provider, die opgekocht is door een investeringsmaatschappij?
                  Winst moet er gemaakt worden over de ruggen van..... en straks mooi in de uitverkoop.

Overigens is er nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                    Zij krijgen nu de rekening, omdat ze tv afnemen.
                    Zij hebben geen Internet, dus kunnen hier ook niet eens protesteren!
                    Gaat voorbij kan een hele grote groep aow-ers die jarewnlang trouw zijn aan DELTA en nu zo de rekening mogen betalen.
                    Maar er bestaan een heleboel bijdehande kinderen, kleinkinderen, neefjes en nichtjes die opa en oma wel willen helpen en uitleggen wat de vooruitgang inhoudt.
                    Als ook jij nu je energie stopt in het VOORUIT helpen van deze groep, in plaats van hier te blijven vechten tegen de bierkaai (of heet het 'zeuren'?), dan hebben al die oudjes (ook zoals ik) begin augustus hun spulletjes puik op orde.

Groet
                    Rinus
                    [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Dat het ook anders kan, laat Ziggo zien.
                      Maar de kabelmonopolie van DELTA zorgt ervoor dat ze dit zo uitvoeren..
                      Je blijft je berichten ook veranderen.....
                      Overstappen dus naar KPN of zo......tot kiekus

Rinus
                      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Rinus, daar ben ik overigens volop mee bezig!
                        Het gaat niet om het helpen.
                        Dat wil Delta ook wel.

Het gaat om de rekening van de vooruitgang die bij anderen gelegd wordt.

Voor de zoveelste keer, schrijf ik maar, dat IK dit probleem niet heb.
                        Ik ben er klaar voor, maar degenen voor wie ik dit schrijf en die dit zelf niet kunnen (nog) niet!
                        Dan slaat weglopen nergens op, als je gelezen hebt wat ik eerder schreef over trouw.

Met het antwoord van Jos als Beste Antwoord geselecteerd, wil ik deze topic dan maar sluiten.
                        Voorstanders van de vooruitgang hebben de blik blijkbaar alleen op de toekomst gericht zonder te zien hoe het momenteel met anderen gesteld is.

Reageer

Gisteren kreeg ik bovenstaande vraag gesteld.
                          Er werd aangevoerd dat zij als klant niet op digitaal zitten te wachten.
                          Anders hadden ze allang een andere tv/decoder of smartcard aangeschaft.
                          Delta zelf wil meer, sneller etc.

Digitaal wordt de norm, maar waarom ( ook al is het maar 39,95 en krijgt de Delta klant korting) krijgt de eenvoudige tv-kijker de rekening? Voor menigeen nog een aardig bedrag.

Ik kon deze vraag niet beantwoorden.
                          Delta hopelijk wel.

Zie ook: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/...k-niet-correct
                          Beste,

Laten we voorop stellen dat Delta niet uniek is in zijn positie om het analoge signaal uit te faseren danwel af te schakelen. Analoge televisieontvangst is immers al jaren niet meer mogelijk via de ether omdat het een te duur systeem was om te handhaven en er relatief te weinig mensen naar keken. Ditzelfde gegeven zien we ook al jaren bij de satellietontvangst. Dat deze "boze klant" nu Delta op de korrel neemt is in mijn optiek dan ook niet terecht, want Delta is immers al jarenlang de analoge kijker tegemoet gekomen door analoog te blijven leveren. Echter is uiteindelijk de koek eens op.

Nee, niet voor iedereen is de overstap zo eenvoudig en voornamelijk ouderen hebben hier nogal wat problemen mee. Echter ook voor deze groep mensen probeert Delta alles te doen om het zo goedkoop en simpel mogelijk op te lossen. Monteurs worden massaal ingezet om deze mensen te bedienen en dat onder de kostprijs want laten we wel wezen: een monteur naar de klant laten gaan, een installatie laten uitvoeren en een uitgebreide uitleg geven kost wel een stukje meer dan menig persoon verwacht. Nu ook de mini decoder uitgeleverd wordt tegen kostprijs en deze door een monteur wordt geinstalleerd kost dit Delta netto dus gewoon geld - dus nee de klant pikt de rekening niet op: dat doet Delta.

We kunnen de situatie ook omdraaien: er zijn zoveel mensen in Zeeland die een digitale tv hebben en die willen meer zenders - sneller internet en digitale radio: moeten al die mensen met hun duurverdiende tv dan maar lijdzaam toezien dat hun diensten beperkt blijven omdat er een klein percentage mensen geen nieuwe tv willen of kunnen kopen en zelfs 39 euro teveel vinden om mee te gaan met de vooruitgang? Nee natuurlijk niet. Bij iedere soort van vooruitgang zijn er mensen die niet mee willen gaan, maar laten we vooruitgang daardoor inperken? Als dat het geval zou zijn dan gebruikten we nog allemaal stookolie, energiemeters met muntjes en tankten we benzine met enorm veel lood erin... nee dat moet je niet willen. Dus aan die "boze klant" zou ik willen zeggen : " Slik je trots in - neem zo'n decoder van 39 euro en geniet nog jarenlang van je televise ook al vebruikt die op een jaar tijd het veelvuldige meer dan een moderne energiezuinige tv"

Reageer

Het gaat om de rekening van de vooruitgang die bij anderen gelegd wordt.

Voorstanders van de vooruitgang hebben de blik blijkbaar alleen op de toekomst gericht zonder te zien hoe het momenteel met anderen gesteld is.

Reageer

Caiway gaf al zijn klanten kosteloos een digitale ontvanger bij uitschakeling analoge televisie op 10-10-10. En dat was praktisch iedere klant toen.
                              Ziggo geeft kosteloos een digitale ontvanger in bruikleen.

Dus Delta is wel de eerste kabelaar die geld durft te vragen bij zoiets. Ik vind het zeer klantonvriendelijk van Delta en het valt ook op ten opzichte van wat andere kabelaars deden of doen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X