Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mini-Decoder

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Dat zal ik dit antwoord in een andere toipic maar als Beste Antwoord beschouwen:
    Oorspronkelijk gepost door Anette
    Heb je informatie aangevraagd via deze website?

    Dan zal je deze maand nog nieuwe informatie over de Mini decoder ontvangen.

    Reageer


    • #17
      Voor allen die de Delta Minidecoder wil gaan gebruiken ter vervanging van de
      FM kabel radio.

      De 9-pins Mini DIN aansluiting is direct niet een makkelijk verkrijgbare stekker.

      Dan kun je eventueel denken aan de onderstaande twee mogelijkheden :

      Met bijvoorbeeld deze verloopstekker kan hij toch op een (ouderwetse)
      stereotoren worden aangesloten.

      Uiteraard kan het ook anders met deze Digitaal naar analoog audio converter (DAC).

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door driepinter
        Voor allen die de Delta Minidecoder wil gaan gebruiken ter vervanging van de
        FM kabel radio.

        Reageer


        • #19
          De nieuwe (nog te leveren) Humax mini decoder.

          Die wil ik graag aanschaffen als alternatief voor de FM kabel radio, maar heb een versterker met alleen tulp ingangen.

          Reageer


          • #20
            https://files.delta.nl/2018/Handleid...AL_D180130.pdf

            De Humax IRHD-5550C is eindelijk te koop, blijkbaar was het al bekend bij Delta op 30 januari dit jaar :P

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Niggo
              blijkbaar was het al bekend bij Delta op 30 januari dit jaar :P
              op die datum is de handleiding vertaald

              Reageer


              • #22
                De verloopstekker voor digitale radio via de Mini decoder (zonder de tv aan)
                aan te sluiten op een versterker met tulp.

                Reageer


                • #23
                  Gelukkig werk de praktijktest ook (dus radio zonder de tv aan).

                  Hoe installeer ik de Minidecoder?

                  Hoe kan ik de Minidecoder aansluiten op mijn bestaande geluidsinstallatie?

                  Al met al geen slechte vervanger voor de FM kabel radio

                  Reageer


                  • #24
                    Bedankt, maar heb geen Humax. Wel een Smart TV. Is jouw oplossing dan ook goed?

                    Reageer


                    • #25

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter
                        De verloopstekker voor digitale radio via de Mini decoder (zonder de tv aan)
                        aan te sluiten op een versterker met tulp.
                        driepinter, op basis van jouw tekst hier, kocht ik die verloopstekker en ik meende dan met tulpkabeltjes van die verloopstekker naar de versterker van de stereo-installatie radio-ontvangst te hebben. Niet dus, weggegooid geld, dat werkt niet !! Die verloopstekker is geen omvormer (converter) van digitaal naar analoog, en die laatste heb je nodig !

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door Albert1
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter
                          De verloopstekker voor digitale radio via de Mini decoder (zonder de tv aan)
                          aan te sluiten op een versterker met tulp.
                          driepinter, op basis van jouw tekst hier, kocht ik die verloopstekker en ik meende dan met tulpkabeltjes van die verloopstekker naar de versterker van de stereo-installatie radio-ontvangst te hebben. Niet dus, weggegooid geld, dat werkt niet !! Die verloopstekker is geen omvormer (converter) van digitaal naar analoog, en die laatste heb je nodig !


                          Let op: op de Minidecoder moet niet de radio-coaxkabel (vrouwtje) worden aangesloten, maar de tv-coaxkabel (mannetje) vanaf de kabelaansluiting. Dit is op te lossen met een coax-verloopstekker en een coax-splitter.

                          Let op: er zit geen display op de Minidecoder, dus je kunt niet zien naar welk radiostation je luistert.

                          Dit is zelfs een standaard oplossing die inmiddels in de Delta kennisbank van de klanten service zelf staat :

                          https://kbank.delta.nl/srvs/iq.exe?e=35234288502016,k=7898,case=guid({741286A9-D8B6-4D26-A779-C41CED550CF2}),TS=DELTANL_2016

                          zie ook het filmpje en stappenplan radio

                          Reageer


                          • #28
                            Dat er een minidecoder nodig is en dat daarop de tv-coaxkabel moet worden aangesloten, dat weet ik uiteraard wel. De verbinding van minidecoder naar de tv verloopt met een HDMI-kabel en dat geeft prima beeld. Voor verbinding van minidecoder naar de versterker gebruikte ik enerzijds de kabel die in de verpakking van de minidecoder zat (mini-din 9 pins - Scart), sloot die aan op de verloopstekker, en verbond de verloopstekker m.b.v. tulpkabels met de AUX-ingang van de versterker (zie bijlage 1). De versterker is een Denon PMA-1500AE (zie bijlage 2). Resultaat: geen geluid.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door Albert1
                              Dat er een minidecoder nodig is en dat daarop de tv-coaxkabel moet worden aangesloten, dat weet ik uiteraard wel. De verbinding van minidecoder naar de tv verloopt met een HDMI-kabel en dat geeft prima beeld. Voor verbinding van minidecoder naar de versterker gebruikte ik enerzijds de kabel die in de verpakking van de minidecoder zat (mini-din 9 pins - Scart), sloot die aan op de verloopstekker, en verbond de verloopstekker m.b.v. tulpkabels met de AUX-ingang van de versterker (zie bijlage 1). De versterker is een Denon PMA-1500AE (zie bijlage 2). Resultaat: geen geluid.
                              Heb je nu al eens geprobeerd het schuifje te verzetten op de verloopstekker ?

                              Sowieso moet je geluid horen al was het maar van een TV kanaal.

                              Desnoods kun je nog eens een andere input op de Denon proberen en kijken of het
                              daar wel lukt.

                              Dus bv: CD,Tuner,Tape-1 of Tape-2 ipv DVD/AUX het zijn allemaal analoge
                              ingangen dus die zouden moeten werken.

                              Reageer


                              • #30
                                Alles wat je schrijft (schuifje verzetten op verloopstekker, andere ingangen op de versterker) heb ik (uiteraard) al geprobeerd voordat ik hier een bericht postte. De versterker is in orde, alle analoge ingangen werken prima.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X