Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ondertiteling Digitale TV

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ondertiteling Digitale TV

    We hebben sinds een paar dagen een nieuwe televisie nl Philips 43PUS7202/12 en het probleem is nu dat de knop op mijn afstandsbediening voor subtitle (ondertiteling) van de programma's wel de melding activeert dat ondertiteling ingeschakeld is, alleen verschijnt de ondertiteling niet op het beeld. Herkent iemand dat probleem en hoe kan ik dat oplossen?
    Kees

  • #2
    Hoi Kees,

    Welkom op ons Serviceforum!

    Gebruik je een CI+ module in de tv of heb je een decoder aangesloten op je tv?

    Reageer


    • #3
      Heb je op alle kanalen last daarvan? Er zijn nl. verschillende manieren waarop ondertiteld wordt. Op NPO bijv. zijn de ondertitels bij bijv. een film "ingebakken", die zie je dus altijd. Daarnaast kun je voor bijv. Nederlandse programma's de (teletekst)ondertiteling inschakelen, dat gaat dan (meestal) via de knop op de afstandsbediening (als die aanwezig is). Deze laatst genoemde ondertiteling is niet op alle kanalen aanwezig.
      In bij/welke kanalen/gevallen gaat het mis bij je?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Joeri1991
        Hoi Kees,

        Welkom op ons Serviceforum!

        Gebruik je een CI+ module in de tv of heb je een decoder aangesloten op je tv?
        Ik gebruik een CI+ module

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Jos
          Heb je op alle kanalen last daarvan? Er zijn nl. verschillende manieren waarop ondertiteld wordt. Op NPO bijv. zijn de ondertitels bij bijv. een film "ingebakken", die zie je dus altijd. Daarnaast kun je voor bijv. Nederlandse programma's de (teletekst)ondertiteling inschakelen, dat gaat dan (meestal) via de knop op de afstandsbediening (als die aanwezig is). Deze laatst genoemde ondertiteling is niet op alle kanalen aanwezig.
          In bij/welke kanalen/gevallen gaat het mis bij je?
          Het is bij NPO 1, 2 en 3

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door KeesL
            Herkent iemand dat probleem en hoe kan ik dat oplossen?
            Kees
            Ik herken het, in dat geval ga ik naar teletekst 888, dit is niet echt de oplossing die je zoekt waarschijnlijk maar het werkt bij mij altijd

            Reageer


            • #7
              In de handleiding op blz 9 staat over de subtitletoets: Hiermee schakelt u ondertitels in of uit tijdens mute:
              https://www.download.p4c.philips.com...12_dfu_nld.pdf
              Heb je al eens geprobeerd of het wel werkt met het geluid uitgeschakeld?

              Vanaf blz staat er iets vermeld over ondertiteling instellen via het menu. Heb je die opties uitgeprobeerd, zoals instellen op automatisch en de voorkeurtaal?

              Reageer


              • #8
                Als ik het geluid uitzet en ondertiteling aan doet hij het ook niet.

                Reageer


                • #9
                  Hoi Kees,

                  Op welke zender wil je de ondertiteling graag bekijken?
                  Niet iedere zender stuurt deze mee naar ons namelijk.

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11
                      Bij oudere Philips TV's werkt het iig als volgt :

                      Options > Taal ondertit. > Nederlands1

                      Options > Ondertiteling > ondertitels aan

                      Maar geen idee of het bij het de moderne Android versie ook (nog) zo werkt.

                      Reageer


                      • #12
                        Mocht het niet lukken dan kun je altijd nog contact opnemen met Philips support

                        Reageer


                        • #13
                          Beste KeesL,

                          Is het inmiddels gelukt om de ondertiteling aan te zetten op NPO 1, 2 & 3?
                          Zo ja, welk antwoord heeft jou dan het beste geholpen?

                          Reageer


                          • #14
                            [email protected].

                            Alle leden hartelijk bedankt voor het meedenken!

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X