Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Werkt een Duitse DVB-C receiver in Nederland?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Werkt een Duitse DVB-C receiver in Nederland?

    Beste mensen,

    wij hebben een stacaravan in Zeeland en van de parkbeheerder de informatie ontvangen dat in loop van voorjaar 2018 analoge kabel-tv wordt omgeschakeld naar digitaal. Via de Delta-website heb ik begrepen, dat men een basispakket van zenders ook zonder smartcard kan ontvangen. Wij hebben een vrijwel oude televisie, dus hebben wij een digitale kabel-receiver nodig. Heelaas konde mij de klantenservice van Delta niet helpen met mijn vraag, of een in Duitsland gekochte DVB-C-receiver ook in Nederland werkt. Wij hebben hier thuis namelijk nog een over (deze: https://www.amazon.de/Xoro-HRK-7659-...rds=xoro+dvb-c ). Als deze in Nederland ook werkt, hoeven wij namelijk geen nieuwe receiver van Delta te kopen.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

  • #2
    ik zou zeggen: ja dat kan.
    hier is een link naar de instructies om een digitale ontvanger in te stellen:
    https://www.delta.nl/service/televis...nder-smartcard

    Reageer


    • #3
      Hopelijk lukt dat.
      Zo niet is er de goedkopere minidecoder: https://www.delta.nl/minidecoder

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Klaus
        Beste mensen,

        wij hebben een stacaravan in Zeeland en van de parkbeheerder de informatie ontvangen dat in loop van voorjaar 2018 analoge kabel-tv wordt omgeschakeld naar digitaal. Via de Delta-website heb ik begrepen, dat men een basispakket van zenders ook zonder smartcard kan ontvangen. Wij hebben een vrijwel oude televisie, dus hebben wij een digitale kabel-receiver nodig. Heelaas konde mij de klantenservice van Delta niet helpen met mijn vraag, of een in Duitsland gekochte DVB-C-receiver ook in Nederland werkt. Wij hebben hier thuis namelijk nog een over (deze: https://www.amazon.de/Xoro-HRK-7659-...rds=xoro+dvb-c ). Als deze in Nederland ook werkt, hoeven wij namelijk geen nieuwe receiver van Delta te kopen.

        Alvast bedankt voor jullie hulp!
        Hoi Klaus, en welkom op het forum

        Ik zou er niet op rekenen dat die decoder gaat werken. Ik heb even een korte blik geworpen in de handleiding en de technische parameters zijn volledig anders dan bij ons (en Ziggo).

        Bovendien kunnen wij sowieso geen ondersteuning bieden op decoders die niet door ons zijn gecertificeerd. Een overzicht daarvan kun je hier vinden.

        Reageer


        • #5
          Bedankt voor jullie reacties!
          Omdat het maar een stacaravan is en wij op vakantie sowieso niet veel tv kijken, willen wij graag een oplossing zo goedkoop als mogelijk. Heb ik het juist begrepen, dat digitaal signaal nu al samen met analoog via de kabel komt? Dan kunnen wij het met onze receiver ten minste proberen. Kan ik ergens nalezen, welke technieke parameters een receiver voor het Delta-net moet hebben?
          Ik snap wel, dat Delta graag de decoders op eigen rekening wil verkopen, maar hier in Duitsland kennen wij het eenmal niet anders, als dat men een receiver overal op de vrije markt mag kopen, dus ben ik verrast dat dat in NL blijkbaar niet zo werkt.
          Dus: Wij zullen het proberen!

          Reageer


          • #6
            Kijk ook eens op het Prikbord: http://www.zeelandnet.nl/prikbord/

            Reageer


            • #7
              hier is een link naar de instructies om een digitale ontvanger in te stellen:
              https://www.delta.nl/service/televis...nder-smartcard

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Klaus
                Bedankt voor jullie reacties!
                Omdat het maar een stacaravan is en wij op vakantie sowieso niet veel tv kijken, willen wij graag een oplossing zo goedkoop als mogelijk. Heb ik het juist begrepen, dat digitaal signaal nu al samen met analoog via de kabel komt? Dan kunnen wij het met onze receiver ten minste proberen. Kan ik ergens nalezen, welke technieke parameters een receiver voor het Delta-net moet hebben?
                Ik snap wel, dat Delta graag de decoders op eigen rekening wil verkopen, maar hier in Duitsland kennen wij het eenmal niet anders, als dat men een receiver overal op de vrije markt mag kopen, dus ben ik verrast dat dat in NL blijkbaar niet zo werkt.
                Dus: Wij zullen het proberen!
                Je mag hier ook zelf weten waar je een receiver/decoder aanschaft, alleen moet je er rekening mee houden dat hij aan de specificaties voldoet om op het netwerk van Zeelandnet te werken :8 Elke electronicazaak kan je hiermee helpen!

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Klaus
                  Bedankt voor jullie reacties!
                  Omdat het maar een stacaravan is en wij op vakantie sowieso niet veel tv kijken, willen wij graag een oplossing zo goedkoop als mogelijk. Heb ik het juist begrepen, dat digitaal signaal nu al samen met analoog via de kabel komt? Dan kunnen wij het met onze receiver ten minste proberen. Kan ik ergens nalezen, welke technieke parameters een receiver voor het Delta-net moet hebben?
                  Zoals ik al heb gezegd heeft die decoder hele andere parameters, die niet corresponderen met het netwerk van ons (en van bv. Ziggo).

                  Ik snap wel, dat Delta graag de decoders op eigen rekening wil verkopen, maar hier in Duitsland kennen wij het eenmal niet anders, als dat men een receiver overal op de vrije markt mag kopen, dus ben ik verrast dat dat in NL blijkbaar niet zo werkt.
                  Dus: Wij zullen het proberen!
                  Delta wil geen "decoders op eigen rekening verkopen". De decoders kun je kopen in de winkel, bijvoorbeeld bij de BCC. Daar verdient Delta helemaal niets aan. Het is nu eenmaal een feit, dat als je wil dat iets werkt, je je aan standaarden zult moeten conformeren, anders zou Delta (en Ziggo) een heel arsenaal aan allerlei exotische decoders moeten gaan ondersteunen, en dat is niet te doen. Maar zoals Ptrol al aangeeft, kijk eens op het prikbord, daar worden gebruikte decoders voor zachte prijsjes aangeboden, en ook daar verdient Delta niets aan. :8

                  Reageer


                  • #10
                    Een Duitse decoder werkt wel op het Delta kabelnet. Alleen kan het zijn dat de volgorde van de zenders niet volgens het eigen lijstje van Delta verschijnt. Je moet dan zelf de zenders daarna in een eigen volgorde zetten. Dat kan juist weer prima met een Duitse ontvanger, omdat het veranderen van zendernummer niet is dichtgetimmer zoals in Nederland. Ik vraag me trouwens wel af of dit straks nog mag in Nederland, met de nieuwe wet. Met televisies met ingebouwde digitale tuners kan je ook bij praktisch alle landinstellingen de zendernummering veranderen, alleen als je de landinstelling op Nederland zet is dit opeens geblokkeerd. Dat is erg raar en klantonvriendelijk en ik hoop dat de nieuwe wet voor vrije apparatuur keuze hier een einde aanmaakt.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X