Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Radio signaal

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Radio signaal

    Kan ik met een omzetter digitaal naar analoog het radiosignaal op mijn bestaande radio aansluiten (coax in en coax uit)

  • #2
    welke omzetter had je in gedachten ??

    Reageer


    • #3
      digitale audio converter marnitek TC22

      Reageer


      • #4
        en wat moet dan het ingangssignaal zijn ??
        en waar moet dat signaal vervolgens naar toe ??
        vertel es wat je eigenlijk van plan bent

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
          en wat moet dan het ingangssignaal zijn ??
          en waar moet dat signaal vervolgens naar toe ??
          vertel es wat je eigenlijk van plan bent
          het ingangssignaal is digitaal en ik wil via een convertor het signaal analoog maken en via een coax aansluiting op mijn radio zetten. Zoals ik nu nog een analoog signaal heb maar straks niet meer.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door mvkerkvoort
            het ingangssignaal is digitaal en ik wil via een convertor het signaal analoog maken en via een coax aansluiting op mijn radio zetten. Zoals ik nu nog een analoog signaal heb maar straks niet meer.
            Ik begrijp wat je wilt doen. Maar omdat de analoge frequenties ook eruit gaan. Kan er niks worden omgezet naar digitaal. Dus gaat het apparaatje niet werken.
            We gaan je hier over nog verdere informatie toesturen hoe je wel gewoon radio kan blijven luisteren.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Ferry
              Oorspronkelijk gepost door mvkerkvoort
              het ingangssignaal is digitaal en ik wil via een convertor het signaal analoog maken en via een coax aansluiting op mijn radio zetten. Zoals ik nu nog een analoog signaal heb maar straks niet meer.
              Ik begrijp wat je wilt doen. Maar omdat de analoge frequenties ook eruit gaan. Kan er niks worden omgezet naar digitaal. Dus gaat het apparaatje niet werken.
              We gaan je hier over nog verdere informatie toesturen hoe je wel gewoon radio kan blijven luisteren.
              IK wil niet van analoog naar digitaal, want ik weet ook wel dat het analogesignaal verdwijnt.
              Maar ik wil juist van Digitaal naar Analoog via een convertor.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door mvkerkvoort
                IK wil niet van analoog naar digitaal, want ik weet ook wel dat het analogesignaal verdwijnt.
                Maar ik wil juist van Digitaal naar Analoog via een convertor.
                Je kunt digitaal signaal naar analoog omzetten. Maar je krijgt daar geen coax-signaal mee waar je weer een tuner op kunt aansluiten.

                Vergelijk het met het digitale geluid dat bijvoorbeeld uit een cd-speler komt. Dat kun je omzetten naar analoog. Dan komt het uit je luidsprekers of een hoofdtelefoon. Maar dan kun je geen andere cd kiezen via je luidsprekers. Daar heb je een apparaat voor nodig dat meerdere bronnen kan weergeven. Bij radio heet dat een tuner, en je hebt dan ook een digitale tuner nodig. Daar kun je vervolgens wel analoge signalen uit halen om ernaar te kunnen luisteren.

                De enige manier waarop het zou kunnen werken zoals jij vermoedelijk wil, is als DELTA een converter levert die hun digitale signaal omzet naar een FM-compatible coax-signaal. Die converters bestaan wel maar dan moet het signaal wel op de kabel staan

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X