Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale radio

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Digitale radio

    Om digitale radio te kunnen ontvangen heb ik mijn audio installatie aangesloten op de Humax decoder.
    Daar hoef ik de tv niet voor aan te zetten.
    Wat ik nou zo jammer vind t.o.v. ontvangst via de ether (fm) dat ik de naam van de zender niet kan aflezen op een display.
    Voor de fm-zenders gebruikt men RDS. Mooie uitvinding.
    Met digitale radio moet ik op de zenderlijst kijken wat welke zender is.
    Dat is geen vooruitgang.
    Is daar een oplossing voor?

  • #2
    op mijn Humax 5200c verschijnt keurig de naam van de radio zender op het display.
    welke decoder heb jij ??

    Reageer


    • #3
      ....je zal helemaal geen decoder hebben.....
      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

      Reageer


      • #4
        dan hoef je alleen de TV maar aan te zetten

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
          op mijn Humax 5200c verschijnt keurig de naam van de radio zender op het display.
          welke decoder heb jij ??
          De goedkoopste met een nummeriek display.

          Ik wil niet de tv aanzetten om naar de radio te luisteren.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Jeep
            De goedkoopste met een nummeriek display.
            weet je ook het juiste type-nummer ??

            Reageer


            • #7
              Hallo Fred,
              Humax irhd 5100c

              Reageer


              • #8
                dus op het display met Stand-by, TV, radio verschijnt alleen het kanaalnummer en geen naam, o.i.d. ??
                tja, dat heeft te maken met het type decoder.
                ik heb een 5200C en die heeft een groter display, met meer informatie.

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    De goedkoopste Humax ontvanger met een alfanumeriek display (= cijfers + letters)
                    is de IRHD-5300C

                    Reageer


                    • #11
                      Ik heb de samsung ct7140. Ik kan prima de zenders aflezen, maar das nog geen rds. Maar los daarvan vind ik het triest dat je gedwongen bent om 2 apparaten aan te zetten om normaal radiogeluid te luisteren. De speakers van een tv zijn doorgaans gewoon kortweg uitermate teleurstellend. De afkorting daarvan lijkt me duidelijk. Voorheen hoefde ik alleen de receiver aan te zetten waar goede speakers aan zitten. Gekocht in 2014...... Powerknop aan en radio staat aan.

                      De opstarttijd van de samsung (dankzij de hdd volgens mij) is om te janken.

                      Reageer


                      • #12
                        Wat ik me nou een beetje afvraag, mijn wekkerradio heeft geen coax maar prima radio ontvangst en ook in de auto heb ik echt geen kabel, nou luister ik amper radio, maar waar zit nou het grote voordeel tov een ordinaire antenne?

                        Reageer


                        • #13
                          Betrouwbaarheid. Je kan bijvoorbeeld nog een raamantenne aansluiten op je huidige receiver,
                          /radioset/etc. Aan je autoradio zit immers ook je antenne vast. Rijd een tunnel in, weersomstandigheden en je hebt ruis of het signaal kan niet ontvangen worden.

                          DAB is op zich mooi natuurlijk. Digital audio broadcasting zit in de ether en is stabieler dan ether. Maar een dab ontvanger voor thuis heb ik me niet in verdiept. Feit is dan dat je nieuwe apparatuur zou moeten kopen. En dan denk ik zomaar dat je die dab ontvanger weer op een receiver aan moet sluiten. Alsnog 2 apparaten aan om radio te kunnen luisteren.

                          Momenteel heb ik mn chromecast in gebruik om de app tune in aan te sturen. Een chromecast heeft zeer laag verbruik en wordt gevoed door bijv. usb. Die usb zit ook op mn receiver. Zodra ik mn receiver dus aan zet, staat de chromecast ook aan. Op je telefoon of tablet het juiste radiokanaal opzoeken en streamen naar de chomecast. Maar praktisch is het niet.

                          Reageer


                          • #14
                            Najah dan heb ik weinig te vrezen, rij zelden met mijn wekkerradio door een tunnel

                            Reageer


                            • #15
                              Je wekkerradio is ook niet op de kabel aangesloten..... die ontvangt via de ether.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X