Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Storing TravelChannel, alweer

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Storing TravelChannel, alweer

    Vorige weekend stoorde er 1 zender, namelijk TravelChannel. Maandag was het over. Sinds vanmorgen weer hetzelfde probleem met wegvallen verbinding, nog signal meldingen van de ci card en blikkerig beeld. Ook op andere televisies in huis trouwens.

    Zijn er meer mensen met dit probleem. Overigens valt het internet hier ook sinds gisterenavond constant weg, maar omdat de rest vanmdst tv zender het wel goed doen lijkt me dit geen verband met elkaar te hebben.

  • #2
    Hier hetzelfde probleem. Vaak niet fatsoenlijk naar te kijken.Geen problemen met internet hier.

    Reageer


    • #3
      Geen problemen met Travel Channel.

      Reageer


      • #4
        Ipv 'storting' bedoel ik uiteraard 'storing'. Ik weet niet hoe ik dit kan aanpassen. Ik woon overigens nabij Bruinisse? En u? Vorige wel zeiden ze in eerste instantie dat het wel aan mijn kabel zou liggen (terwijl het al goed gaat sinds Travel Chanel erbij is gekomen). Dinsdag, toen de storing al over was, belde de monteur en die zei dat het vast werkzaamheden of storing in een wijkkast was geweest. Omdat de storing over was heeft hij de melding als afgewerkt behandeld.

        Reageer


        • #5
          Dan maar van aanbod gebruik maken uit je eerdere topic hierover:
          Oorspronkelijk gepost door MatthijsL

          Reageer


          • #6
            Heb ik gedaan en monteur heeft gebeld, maar toen was de storing alweer over, zie mijn (misschien wat onduidelijk) bericht hierboven.

            Reageer


            • #7
              Overigens heeft het sturen van een monteur niet zoveel zin want ik weet 100% zeker dat het probleem zich buiten mijn woning afspeelt. Delta legt, zo is mijn ervaring, graag de bal eerst terug bij de melder. En er zullen best een hoop meldingen zijn die binnenshuis verholpen kunnen worden. Maar in mijn geval is er helemaal niets aan de opstelling verandert en doen alle zenders het prima, behalve TravelChanel(en dit op 3 tv's met 3 verschillende dingen cards).

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Edwinhendriks1971
                ...Delta legt, zo is mijn ervaring, graag de bal eerst terug bij de melder...
                Dat komt omdat de oorzaak van de verstoring ook meestal binnen in huis ligt en het snelste door de gebruiker is op te lossen. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je de monteur niet langs hebt laten komen. Wanneer je bekabeling goed is, dan kan een verouderde aansluiting ook een oorzaak zijn. Die had de monteur dan voor je vervangen. Als het probleem dan nog niet opgelost was, dan hadden we verder kunnen kijken. Maar we moeten wel de juiste volgorde aanhouden om het probleem op te sporen en te verhelpen.

                Als je dus nog steeds verstoring ondervind, dan kan ik de monteur opnieuw aanvragen voor je.
                A prudent question is one-half of wisdom

                Reageer


                • #9
                  Hallo Matthijs.

                  Dat heb ik hierboven al gezegd. De monteur belde dinsdag en toen was de storing over.
                  Ik heb toen in overleg met de monteur, die dus zei dat het waarschijnlijk in de wijkkast zat, de storingsmekding laten 'afsluiten'. Ik heb dus niet zomaar bepaald dat de monteur niet hoefde te komen.
                  Overigens heb ik hem, zoals ik jou vorige week ook al zei, ook verteld dat ik professionele bekabeling en splitter in huis heb liggen, aangezien een familielid zelf in de CAI werkzaam is en alles heeft kunnen aanleggen. Als de monteur zelf al zegt dat het waarschijnlijk in de wijkkast zit, wat moet ik dan? Hij zei overigens ook dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat, als er een probleem met slechts 1 zender is, dat dit dus aan de bekabeling binnenshuis ligt. En dat is ook mijn idee.
                  Mocht het toch aan mijn splitter liggen (want aangezien 3 tv's hetzelfde euvel hebben ga ik ervan uit dat het niet aan en enkele kabel ligt) dan zal ik dat hier natuurlijk direct melden.

                  Als je denkt dat een monteur laten langskomen helpt, dan mag je uiteraard een melding aanmaken, maar het lijkt me ook verstandig als Delta ook naar het interne systeem kijkt.

                  Reageer


                  • #10
                    Dat je goede kabels had liggen wist ik idd al, want dat hadden we vorige keer al doorlopen. Wanneer ik de melding bekeek stond daar dat de monteur geannuleerd zou zijn. Je heb dus wel een monteur gesproken, maar die is niet ter plaatste geweest? Ik vind het opmerkelijk dat een monteur op afstand kan bepalen dat de aansluiting in orde is en dan de aanname doet dat het wel buiten zal liggen, om vervolgens de melding af te sluiten en niet door te zetten naar de juiste afdeling. Want storing op 1 zender betekend niet automatisch dat het probleem buiten ligt. Maar goed, ik ga opnieuw een monteur aanvragen voor je. Deze zet ik dan door naar de collega's die de wijkkasten onder hun hoede hebben en zal er bij zetten wat de monteur jou aangegeven heeft. Dan laat ik de beslissing aan hun of zij ook denken dat het probleem buiten ligt, of dat er toch eerst een monteur binnen moet komen kijken.
                    A prudent question is one-half of wisdom

                    Reageer


                    • #11
                      Ik heb de monteur telefonisch gesproken en best nog wel een tijdje ook.

                      Ik heb nu overigens TravelChannel aan staan en al 2 uur heen storing gehad. Dus geen blokkerig beeld of foutmeldingen van de ci card.

                      Reageer


                      • #12
                        Goed om te horen dat het beeld nu goed is, maar dat wil nog niet altijd zeggen dat het probleem ook verholpen is. Dat is ook vaak het rare met dit soort storingen. Het ene moment gaat het goed en opeens is het slecht om vervolgens later weer goed beeld te geven. En het was ook niet de eerste keer dat het gebeurde, dus het lijkt mij beter dat er toch even naar gekeken wordt. Het is namelijk de bedoeling dat je altijd goed beeld hebt op alle zenders
                        A prudent question is one-half of wisdom

                        Reageer


                        • #13
                          Dat klopt. Deze zender heeft het van ma-do goed gedaan. Vrijdag de hele dag storing en nu weer prima. Maar zoals gezegd; toevallig of niet, vanaf donderdag avond was internet ook heel traag en viel de verbinding steeds weg. Internet werkt nu ook weer prima.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik heb een vermoeden wat het probleem is.

                            Mijn zoon heeft toetsweek en komt daardoor vroeger naar huis. Ik heb de hele ochtend TC al aanstaan en er zijn geen storingen. Mijn zoon komt binnen en de zender begint te storen en ik krijg weer een card foutmelding.
                            En als ik ero er nadenken dan is de storing meestal in het weekend of 's avonds....als mijn zoon thuis is. En in het begin was er nooit een storing, maar mijn zoon kocnt in juli een Galaxy S7. Ik vermoed nu dat het probleem in zijn 4g signaal zit.
                            Andere telefoons in huis, waaronder een S5 en S6 geven sowieso geen problemen.

                            Nu heb ik een professionele splitter en kabels. Hoe zou dit probleem, dat op alle tv's in huis voorkomt, nu te voorkomen zijn?..... Het telefoonabo is trouwens van Tele2. De andere abonnementen in huis zijn van KPN en Vodafone.

                            Reageer


                            • #15
                              Heb je overal hoogwaardige bekabeling?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X