Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Humax iHDR-5200C

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Humax iHDR-5200C

    Goedemiddag,

    Ik loop tegen twee vraagstukken aan over mijn decoder, een Humax iHDR-5200C.

    Graag zou ik de software van de Humax updaten omdat deze inmiddels erg verouderd is (de software komt uit 2015). Er is nieuwere software voor dit apparaat beschikbaar volgens het internet. Helaas kan ik deze alleen nergens vinden/downloaden. Ook niet via het instellingen menu, de optie software bijwerken is niet beschikbaar (wel zichtbaar).

    Ook zou ik graag via DLNA opnames op een ander apparaat bekijken. De DLNA service is ingeschakeld en de Humax is zichtbaar als een media server. Alleen wanneer ik de media op de Humax wil browsen dan zie ik alleen de mappen structuur en geen opnamen.

    Wie kan mij verder op weg helpen?


    Groet,
    NifTec

  • #2
    Een Humax wordt ge-update door de provider via de kabel, als de optie software bijwerken niet beschikbaar is betekent dit dat er geen (firmware) update voor beschikbaar is.

    Opnames kun je eventueel bekijken met VLC

    Opnames eraf halen

    Reageer


    • #3
      953 handleiding: https://www.gebruikershandleiding.co...ng-229089.html

      Mapje, volgens mij moet je dit altijd zelf doen.

      Zie;
      [img]0b4c4e79-5630-4b65-8696-2d8d2595d184.jpg[/img]

      Odf zet de software op usb stick ( opgehaald bij fabrikannt) en installeer zo.

      Reageer


      • #4
        Ptrol, wat Mapje zegt is inderdaad wat ik op internet terug vind. Ik zou het zelf met alle liefde via een USB stick doen, maar ik kan nergens bij Humax een update bestand vinden. Uiteraard kan dat ook aan mijn zoek kunsten liggen :P
        De optie waar je naar verwijst in de handleiding kan ik niet selecteren.

        Reageer


        • #5
          Zie: https://myhumax.info/software-update-humax-ontvangers/

          Reageer


          • #6
            Precies, die zou ik wel willen hebben, versie 1.00.60. Alleen Delta bied deze niet aan via OTA (Ziggo blijkbaar wel sinds eind maart). Dus ik hem niet via het menu van de decoder downloaden. Ook zie ik daar nergens een download link om hem op een USB stick te zetten en het via die weg te doen.

            Reageer


            • #7
              waarom zou je de versie 1.00.60 zo graag willen hebben ??
              vanwege de On-Demand functie misschien ??
              die werkt bij Ziggo heel anders dan bij Zeelandnet.
              bij Zeelandnet gaat dat via hbbtv en die functie zit niet in een 5200C

              bestanden van opgenomen programma's kun je het beste downloaden en daarna bekijken, precies zoals Mapje al aangaf. de beste en betrouwbaarste communicatie met een Humax is via FTP, en dan met name met FileZilla.

              Reageer


              • #8
                Een duur product, maar firmware op de eigen site plaatsen voor alle providers is er niet bij. Er wordt naar Ziggo verwezen.

                Kan jij dan de link van de firmware van de FTP site plukken en plaatsen.

                Reageer


                • #9
                  de firmware van PVR's wordt beheert door de provider.
                  dat is altijd zo geweest en zal ook wel zo blijven, want ze willen echt niet dat er "gerommeld" wordt met instellingen, functies, e.d.

                  Reageer


                  • #10
                    Kan fabrikant ook zelf aanleveren. Dat doe je toch met je tv.

                    En als dit automatisch is ingesteld komt het volgens mij dus niet van de Provider, maar van de fabrikant zelf.

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door NifTec
                        Ik vraag specifiek voor DLNA en niet om FTP omdat mijn wens is om de opnamen van de PVR te kunnen bekijken op een Smart BDP met DLNA client in een andere ruimte. De BDP heeft geen interne opslag om de bestanden op te slaan, laat staan een FTP client.
                        om een DLNA-client in een apparaat te kunnen gebruiken moet de "andere kant" een DLNA-server hebben.
                        en die heeft een Humax niet.

                        wat bedoel je met een Smart BDP ??

                        Reageer


                        • #13
                          Het volgende staat op: https://myhumax.info/ihdr-5200c/

                          "DLNA (Digital Living Network Alliance) is een nieuwe technologie die het mogelijk maakt om allerlei digitale mediabestanden uit te wisselen. De HUMAX IHDR-5200C is voorbereid om samen te kunnen werken met andere DNLA-gecertificeerde apparaten waardoor de HUMAX IHDR-5200C als netwerk mediaspeler te gebruiken is."

                          Los daarvan had ik al de DLNA server aan gezet en kan ik hem dus ook daadwerkelijk vinden met de DLNA client.

                          BDP, Bluray Disk Player. Hier heb ik een Smart variant van, zoals je ook Smart TV's kunt hebben. Deze apparaten hebben vergelijkbare functionaliteit. Je kunt ze beide met internet verbinden en apps installeren.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door NifTec
                            Los daarvan had ik al de DLNA server aan gezet en kan ik hem dus ook daadwerkelijk vinden met de DLNA client.

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X