Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

2e Humax decoder voor televisie boven

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • 2e Humax decoder voor televisie boven

    Allen,

    Delta stopt met de analoge televisie. Nu heb ik een coax kabel van beneden waar de verbinding binnen komt, via zolder naar boven naar een slaapkamer liggen.
    Als ik nu een 2 Humax decoder aanschaf en een kaartje via Delta voor hierin, kan ik dan gewoon boven digitale tv kijken? Of zou dit via mijn gewone Coax kabel niet werken? (ongeveer kabel van 25 meter).

    Zo wel, het kaartje eenmalig aanschaffen en koppelen zou dan werken zodat ik bijvoorbeeld mijn Fox Sports abonnement ook zou kunnen kijken boven?
    Alvast bedank,

    Groeten Dominique

  • #2
    Ik neem aan dat je nu beneden ook digitaal kijkt en dat gaat ook via een coaxkabel, dus dat zou boven gewoon moeten werken. Ik heb geen ervaring met een kabellengte van 25 meter, maar zonodig zou je nog een versterker kunnen gebruiken (en uiteraard goede kwaliteit kabel)
    Je kunt een extra pakket op max. 3 smartcards bekijken. Een tweede kaart kan dus gekoppeld worden met je anderre kaart.

    Reageer


    • #3
      Jos weet je toevallig ook wat de minimum % voor signaalsterkte moet zijn voor beeld te krijgen. Heb even getest met de humax van beneden en op bijvoorbeeld NPO1 heb ik maar 8% sterkte en kwaliteit 50% en op NPO2 heb ik 18% sterkte en 100% kwaliteit..

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door dolaura
        Jos weet je toevallig ook wat de minimum % voor signaalsterkte moet zijn voor beeld te krijgen. Heb even getest met de humax van beneden en op bijvoorbeeld NPO1 heb ik maar 8% sterkte en kwaliteit 50% en op NPO2 heb ik 18% sterkte en 100% kwaliteit..
        Dat weet ik niet, ik weet wel dat die waardes inderdaad heel erg kunnen verschillen waarbij er toch een goed beeld is. Via onderstaande link een topic dat hier ook over gaat:
        https://forum.zeelandnet.nl/televisi...kte-in-huis-11

        Ik zou me geen zorgen maken, zolang het beeld goed is.

        Reageer


        • #5
          Ik denk dat ik de oorzaak weet.
          Voor we hier kwamen wonen hing er een schotel aan de zijkant van het huis en deze had via zolder een kabel naar beneden (dunne coax). Nu hebben we die schotel weggehaald toen we hier gingen wonen en hebben we de kabel van de schotel met een dikke coax doorgelust (met een metalen kabelverbinder) naar de kamer.. dus van waar het signaal binnen komt tot de zolder ligt een oude kabel.. Tevens heb ik hier een splitter tussengezet beneden dus dat zal ook nog wat signaalverlies veroorzaken neem ik aan..
          Aangezien ik beneden op 46% sterkte zit (wel na de splitter, ik ga vanmiddag proberen zonder de splitter er tussen)

          Vind het alleen vreemd dat Kanaal 1 (NPO1) niet werkt en tot en met Fox ze het wel allemaal doen, Fox niet, Fox sports wel, National Geographic ook niet en de rest weer wel.. Is dit omdat deze dan op een andere frequentie zitten?

          Reageer


          • #6
            Je signaalkwaliteit moet 100% zijn. De signaalsterkte kan een beetje wisselen. Zelf zit ik thuis op +- 55%. Rond de 50% moet ook nog goed zijn. Het is wel even belangrijk om te testen met een goede kabelkeurmerkkabel die rechtsreeks is aangesloten op het punt waar het signaal binnenkomt. Zonder splitters en/of versterkers.

            Het kan dat losse kanalen niet werken wanneer de kabel verouderd of beschadigd is, terwijl andere zenders nog wel goed beeld geven. Dit komt omdat de zenderpakketten zijn ingedeeld in verschillende frequentiegroepen. Goede kans dat National Geographic Channel HD (op kanaal 15) ook stoort of niet werkt (*edit* Ah.. Je had al aangegeven dat NGC HD niet werkt*). Deze zit in dezelfde frequentiegroep als NPO 1 HD. Het is dan aan te raden om de coax te vervangen voor een keurmerkkabel. Blijf je dan storing hebben? Laat het ons weten, dan sturen we een monteur langs

            25 meter coax is wel lang om een digitaal signaal over te leveren, maar het kan werken. Zelf ondersteunen wij tot 10 meter. Ik zou het in eerste instantie proberen en als het niet voldoende signaal geeft er een versterker tussen plaatsten. De plek waar de versterker geplaatst wordt is wel erg belangrijk. Zet deze op een punt waar het signaal nog goed is. Anders gaat de versterker een slecht signaal versterken en wordt het signaal alleen maar slechter. Uiteraard moet ook hier de kabel van goede kwaliteit zijn.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #7
              Bedankt voor de informatie.
              Ja ik ga na het weekend de kabel die naar boven loopt vervangen. Zal niet anders gaan dan een kabel van +-20 meter omdat ik via zolder naar de slaapkamer ga. Maar ik ga er een versterker tussen zetten. Hoe kan ik dan checken waar het signaal nog wel goed is en waar niet als het een kabel uit 1 geheel is?

              Een splitter ertussen zal wel nodig zijn aangezien de kabel die binnenkomt via delta niet naar en mijn humax beneden en terug de muur in naar boven gaat. Maar hiervoor ga ik kijken of ik een splitter kan plaatsen met minimaal signaalverlies.

              Reageer


              • #8
                Hoe kan ik dan checken waar het signaal nog wel goed is en waar niet als het een kabel uit 1 geheel is?
                Dat is idd lastig. Meestal zet je de versterker aan het begin van de kabel. Sommige versterkers hebben een instelknop waarmee je kan aangeven hoeveel het signaal versterkt moet worden. Ook zijn er versterkers beschikbaar met ingebouwde splitter.
                A prudent question is one-half of wisdom

                Reageer


                • #9
                  Dat is wat ik inderdaad ook ga proberen.
                  Heb een andere splitter getest en hetzelfde probleem.
                  Dus ik ga een splitter met versterker er tussen zetten die ik kan lenen van iemand om te testen.
                  Als dat het niet is ga ik de kabel naar zolder vervangen.

                  Reageer


                  • #10
                    Update:

                    Heb van de week getest boven met een versterker net voor de tv. Ging van tussen de 12-18% signaalsterkte naar 38-40 % dus het is opgelost. Heb een versterker besteld en heb 2e humax en delta smartcard aangeschaft.
                    Bedankt voor het meedenken allen!

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door dolaura
                      Heb van de week getest boven met een versterker net voor de tv. Ging van tussen de 12-18% signaalsterkte naar 38-40 % dus het is opgelost.
                      dat is niet echt de beste plaats voor een versterker, want je versterkt nu ook de ruis en andere storingen van die lange kabel. een vesterker hoort aan het begin en niet aan het eind van een lange kabel.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                        Oorspronkelijk gepost door dolaura
                        Heb van de week getest boven met een versterker net voor de tv. Ging van tussen de 12-18% signaalsterkte naar 38-40 % dus het is opgelost.
                        dat is niet echt de beste plaats voor een versterker, want je versterkt nu ook de ruis en andere storingen van die lange kabel. een vesterker hoort aan het begin en niet aan het eind van een lange kabel.
                        Oke, dan zal ik hem beneden waar de kabel binnenkomt plaatsen. De versterker die ik heb gekocht is tevens ook een splitter.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X