Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta gaat digitaal

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta gaat digitaal

    Delta gaat begin 2018 volledig digitaal met een digitaal TV en radiosignaal. Ik bezit 4 analoge radio.s die op de kabel zijn aangesloten.
    Er bestaan audio converters die een digitaal signaal omzetten naar een analoog signaal. Kan ik vanaf 2018 volstaan om tussen de kabelaansluiting en de radio antenne aansluiting een converter te plaatsen, zodat de radio een analoog signaal krijgt.?
    Kan ik daardoor weer naar de radio luisteren?
    Graag uw antwoord. Met vriendelijke groet W. kamoen

  • #2
    welke audio converters bedoel je ??

    Reageer


    • #3
      Hoi wkamoen, welkom op het forum!

      Momenteel kan ik nog niet bevestigen dat dit gaat werken. Er wordt wel gekeken naar dit soort oplossingen.
      A prudent question is one-half of wisdom

      Reageer


      • #4
        De D2A van het merk Evertech. Of die van Radiobeurs-Tilburg

        Reageer


        • #5
          De Humax kastjes hebben een audio-uitgang, misschien een Humax kastje combineren met een TV?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door wkamoen
            De D2A van het merk Evertech. Of die van Radiobeurs-Tilburg
            De dingen die jij bedoelt zijn gemaakt om digitaal (S/PDIF ) geluidssignaal om te zetten naar een analoog geluidssignaal (tulp/RCA) om te kunnen aansluiten op je versterker.

            Dit heeft dus helaas niets met analoge (FM) radio ontvangst te maken.

            Reageer


            • #7
              Dit zal helaas niet gaan werken, zodra Delta het analoge signaal laat vervallen heeft de huidige radio aansluiting op de wand contact doos in de muur geen functie meer, er zijn meerdere (oplossingen) mogelijk zodra Delta volledig digitaal gaat, de audio uit gebruiken van tv of dvb-c ontvanger en aansluiten via spdif of tulp op een aux ingang van versterker of geluids systeem, op deze manier functioneert de tv of dvb-c ontvanger als (radio ontvanger) om de zenders te kunnen ontvangen, uiteraard kan je met deze oplossing niet radio luisteren en tv kijken tergelijkertijd en moet de tv of dvb-c ontvanger aanstaan, om de zenders direct te kunnen ontvangen op een radio zal de aansluiting van de radio aangesloten moeten worden op een antenne hetzij een binnen of buiten antenne.

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X