Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Probleem met humax 5100c

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Probleem met humax 5100c

    edit: ik bedoel natuurlijk de humax 5100c, maar kan de topic titel niet meer aanpassen

    Gisteren avond zat ik op mijn 2e toestel tv te kijken via genoemde humax + smartcard toen midden in het programma plotseling de boodschap 'E37-32 Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw. Houdt het probleem aan? Neem contact op met de klantenservice.' in beeld verscheen en er geen enkel kanaal meer te bekijken was.

    Vandaag van alles geprobeerd:
    - nieuwe antennekabel
    - humax opnieuw laten zoeken naar kanalen, vind vaak niks maar soms opeens wel kanalen.
    - smartcards ververst op delta smartcard pagina.
    - humax factory reset.
    - smartcard uit tv1 gewisseld met de humax, beide smartcards werken in tv1.
    - humax smartcard menu laat bij beide kaarten het juiste nr. zien, dus het lijkt erop dat de kaarten daar ook werken.
    - humax naar beneden verplaast, zodat deze direct bij het signaal overname punt staat
    - opnieuw zoeken naar kanalen gedaan, iets van 257 gevonden, 5 seconden zie ik ned1 en dan weer die boodschap.
    - signaalsterkte 70%, kwaliteit 100%, ber=0

    weet iemand wat er aan de hand is? is de decoder kaduk?

    dank voor het antwoord en vr. groet,
    Vraagje

  • #2
    Ook al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen?

    Reageer


    • #3
      ja 'factory reset' gedaan ... daarna zoeken naar kanalen 402mhz, gebied 2000, rate 6875, qam: auto ... meestal vind hij niks, na een paar keer proberen de hele lijst maar na 5 seconden ned1 weer die boodschap.

      Reageer


      • #4
        Probeer dit stappenplan van Moderator Linda eens:
        Oorspronkelijk gepost door Linda van Giezen
        Wil je nog een keer dit stappenplan uitvoeren en mij laten weten of het daarna opgelost is?

        De digitale ontvanger kan een nieuwe opstart nodig hebben om alle gegevens weer correct in te laden.

        ##Haal de stekker van de digitale ontvanger uit het stopcontact
        ##Haal de smartcard uit de ontvanger en poets de chip schoon met een droge doek
        ##Steek na 10 seconden de stekker terug in het stopcontact
        ##Wacht tot de ontvanger helemaal is opgestart ##U krijgt nu waarschijnlijk melding E04 plaats smartcard te zien
        ##Plaats de smartcard terug met de chip naar beneden gericht
        ##Wacht 30 seconden en verwissel eventueel van zender

        Reageer


        • #5
          bovenstaande geprobeerd, werkt 1 minuut, vervolgens weer die boodschap

          Reageer


          • #6
            Het lijkt erop dat je decoder problemen ondervindt met het omzetten van het digitale signaal naar beeld toe. NPO 1 is ongecodeerd en zou dus zonder smartcard zichtbaar moeten zijn. Daarnaast heb je je smartcards in een ander toestel getest waarin ze beide werken. Je signaal lijkt ook inorde en je hebt het er verder ook niet over dat het beeld op je andere TV ook niet werkt. In de aannamemodus ga ik er dan maar even vanuit dat ontvangst daarop wel goed is.

            Laat de decoder ook eens een hele nacht van de stroom staan, als je dat nog niet gedaan had. Dat wil ook nog wel eens werken.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #7
              Het was inderdaad de decoder die kapot was. 2e handsje op de kop getikt, en alles werkt weer zoals voorheen. Iedereen bedankt voor het meedenken!

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X