Wij hebben 2 Tv's met smart card. 1 beneden (direct in TV geen losse decoder) en 1 op de slaapkamer met humax decoder. Sinds een paar dagen werkt de TV boven nauwelijks nog, continue haperen en vastlopen. Het vreemde is dat als ik de kaart uit de humax haal, dan verbetert het ietsje. Het beeld blijft dan niet helemaal vasthangen. De TV beneden werkt prima. Iemand ervaringen?
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Digitale tv
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Inmiddels weer 10 dagen verder en weer is er niet naar te kijken. het beeld staat meer stil dan dat er iets beweegt.
En dat terwijl het al zeer lange tijd probleemloos werkte. Vreemd is wel dat het ietsje verbetert als ik de kaart er gewoon helemaal uit haal. Ik kan dan ook nog (HD) overschakelen op een andere zender. Met ietsje verbeteren bedoel ik dat het nog steeds helemaal niks is maar het beeld lijkt iets meer te bewegen. Zou het aan de (oude licht grijze) humax kunnen liggen. De TV is goed.
Reageer
-
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Aangezien jij aangeeft dat je na de reset van de HUMAX een poosje wel goed tv hebt kunnen kijken, denk ik dat het daar aan ligt.
Dit is natuurlijk gewoon te testen als je 2 tv's hebt. Je kunt de decoder beneden aansluiten (en de CI+ module + smartcard er uithalen). En dan gewoon kijken wat de decoder beneden doet?
Ook kun je de decoder loshalen van de tv en kijken hoe het analoge signaal er uit ziet, want het kan ook liggen aan de COAX kabel die naar boven gaat.
Reageer
-
Welke precies want bijv. van de Humax IR-Fox C hebt (zie plaatje) is bekend dat deze al vrij oude decoder na verloop van tijd soms problemen krijgt met lekkende condensatoren.
Zie reactie bijv. van Moderator Frans in deze topic: https://forum.zeelandnet.nl/televisi...x-decoder-2692
Reageer
-
'k Zou in ieder geval de oude decoder nog eens beneden aansluiten ( zoals Anette ook aangaf). Kijk zeker nog eens naar haar andere adviezen ( coaxkabel /analoog).
Geeft het daar ook problemen, dan weet je dat je deze decoder als oorzaak aan kan wijzen.
Een andere aanschaffen en zo ja welke?
Dat hangt heel erg af van je wensen zoals kunnen opnemen, tegelijk naar een ander programma kunnen kijken, interactief willen, budget etc.
Op https://www.delta.nl/tv-internet-tel...tale-ontvanger staan alle decoders die gecertificeerd zijn.
Wil je ook gebruik maken van Interactieve TVop kanaal 12, Portaal van Zeeland, dan kan je dit alleen maar met de HD Fox C.
Maar dit kan je ook met een moderne hbbtv met smartcard.
Heb je werkelijk nieuwe decoder nodig?
Heb je boven ook al een moderne tv, dan kan je daar met of zonder smartcard wellicht ook al digitaal kijken.
Met de mogelijkheden die dan bijv. een Chromecast biedt kan je daar dan ook opgenomen programma's bekijken.
Reageer
-
Inmiddels ook wat problemen met de TV beneden (geluid is niet synchroon met beeld) en wat haperingen. De TV beneden is vrij nieuw en zonder decoder. Het lijkt dus toch dat het te maken heeft met het signaal. Ik ga dus nog geen nieuwe decoder aanschaffen maar wacht het even af.
Reageer
-
Test dan eens rechtstreeks aangesloten op het punt waar de kabel binnenkomt.
Dus zonder splitters.
De coax-kabels zijn van hoge kwaliteit?
( https://www.youtube.com/watch?v=yREh...ature=youtu.be ).
Reageer
-
Coax kabels zijn van hoge kwaliteit ivm eerdere problemen met 4G.
"Heb je boven ook al een moderne tv, dan kan je daar met of zonder smartcard wellicht ook al digitaal kijken".
De Tv boven is een vrij moderne, betekend dit dan dat ik gewoon de coax kabel kan aansluiten zonder kaart en decoder? C+ module is overigens boven niet mogelijk
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer