Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

ivm overname (her)activeren smartcard

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • ivm overname (her)activeren smartcard

    Al sinds woensdagavond ben ik bezig met het (her)activeren van een smartcard, die ik tweedehands hebt aangekocht voor mijn ouders, die nog geen digitale zenders tot hun beschikking hadden. Toegezegd dat deze smartcard binnen max 24 uur geactiveerd zou worden. Donderdagavond (de 24 uur waren reeds verstreken) geprobeerd, niet geactiveerd. Gebeld met de helpdesk, zou nog even geduld moeten hebben. Vrijdag middag (dus 36 uur later) nog steeds niet geactiveerd. Helpdesk heeft nogmaals het smartcardnummer opgevoerd tot activatie. Dus nog een keer 24 uur wachten. Ben eigenlijk wel klaar met Delta Nuts ! Wij, mijn ouders en ik, overwegen serieus over te stappen naar een andere provider, die het wel voor elkaar krijgt om op een redelijk korte termijn een smartcard te activeren ! Niet meer van deze tijd, 24 uur wachten op het activeren van een smartcard (en dan het nog steeds niet doen !)

  • #2
    Heb je de kaart ook toegevoegd bij je andere kaart dan zou ie gelijk moeten werken.


    Dat kan je hier doen: https://www.delta.nl/service/televis...tcard-koppelen

    Meestal is de kaart na een paar minuten actief !

    Reageer


    • #3
      Beste rd1osb, het betreft een kaart specifiek bedoeld voor mijn ouders. Zij maken (nog) geen gebruik van digitale TV. Dus toevoegen bij een andere kaart is dus geen optie.

      Reageer


      • #4
        Hoi ronwau,

        Welkom op het forum!

        Officieel gezien zijn smartcards persoonsgebonden en kunnen alleen bij overlijden of scheiden van tenaamstelling gewijzigd worden. Wanneer de kaart echter helemaal uit het systeem is verwijderd, dan is het vaak wel mogelijk om de smartcard opnieuw aan te melden. Omdat er onlangs wat wijzigingen zijn geweest in het systeem waarop de smartcards worden aangemeld kan het helaas voorkomen dat er meer tijd nodig is om de kaart te (her)activeren. Er kan overigens ook een deel van de zenders bekeken worden zonder dat daarvoor een smartcard nodig is. NPO 1, 2 en 3 zijn in HD vrij te ontvangen. Omroep Zeeland is vrij te ontvangen op kanaal 11 en vanaf kanaal 74 zijn de Nederlandse commerciele omroepen te ontvangen zonder smartcard. Deze zijn danwel niet in HD, maar het is wel betere kwaliteit dan analoog.
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #5
          Er leuk om te vermelden dat met zonder smartcard ook digitaal TV kunt kijken, daar heb ik echter niets aan ! Indien er wordt aangegeven dat de kaart max 24 uur weer is geactiveerd, dan vind ik het zeer vreemd dat er na 36 uur nog steeds geen signaal voor alle overige zenders beschikbaar is. Anno 2017 klinkt me dit uiterst vreemd in de oren.

          Reageer


          • #6
            Kun je een berichtje sturen naar [email protected] met hierin het smartcardnummer en het klantnummer van je ouders? Dan ga ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.

            Reageer


            • #7
              persoonlijk bericht verzonden naar uw email adres

              Reageer


              • #8
                Bedankt! Ik heb dit even voor je nagekeken en dit is wel op de juiste manier aangemeld.
                Ik durf dus niet precies te zeggen wat er nu mis gaat!

                Ik heb aan mijn collega MatthijsL gevraagt of hij maandag even wilt bellen met de desbetreffende afdeling,
                zodat hun dit voor jou kunnen controleren. Als dit gedaan is zal je per e-mail worden geinformeerd.

                Reageer


                • #9
                  Ben je er nog uitgekomen met mijn collega?

                  Reageer


                  • #10
                    Nee, niet het geval. Gisteren gevraagd hoelang het duurt voordat de smartcard is geheractiveerd. Krijg van uw collega mw Cetin de reactie: Uit onze gegevens blijkt dat wij hiermee bezig zijn. Helaas kunnen wij niet aangeven hoe lang dit duurt. Onze excuses voor het ongemak.

                    Wij hebben nogmaals een verzoek verstuurd naar de betreffende afdeling.

                    Vraag me werkelijk af of Delta in staat is om zoiets simpels op te kunnen lossen.......
                    :@

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer


                      • #12

                        Reageer


                        • #13
                          Nu lees ik deze topic anderhalf jaar later maar heb zo'n zelfde probleem, ik heb een decoder overgenomen inclusief smartcard. Nu ben ik al bijna 2 weken bezig deze kaart te heractiveren of over te laten zetten op onze naam/ adres maar dit is heel omslachtig.. allemaal volgens regeltjes en formulieren.
                          De oude eigenaren van deze kaart hebben een formulier toegestuurd gekregen met blijkbaar dat ze toestemming moeten geven voor overname van contract... en word er geopperd dat wij (nieuwe eigenaren) maar een nieuwe kaart moeten kopen.
                          Ik word hier best boos over dat het zo onduidelijk en moeilijk moet.
                          Kan dit niet snel opgelost worden ipv dat wij steeds over en weer moeten bellen?

                          Reageer


                          • #14
                            Beste jwoele, Om de smartcard over te zetten is toestemming nodig van de contractant. Wij kunnen zonder toestemming geen naamswijziging uitvoeren.

                            Het formulier kan je hier downloaden.

                            Reageer


                            • #15
                              Waarom is er dan geen optie om enkel de kaart over te zetten op naam ipv dat je je tv basis aan moet vinken? Ik zie het al gebeuren dat het fout gaat en de betreffende zijn hele abonnement weg is. Hoe kun je dat garanderen dan?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X