Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bestanden en ook fotos backuppen op een sticker van ca. 4-10 Gbites

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Bestanden en ook fotos backuppen op een sticker van ca. 4-10 Gbites

    Tot heden deed ik het backuppen van beide op een cd,maar de hoeveelheid fotos met tekstbestanden is dermate groot geworden (ik vermoed tussen de 6 a 10 Gb!),dat ik dit op een Sticker wil uitvoeren maar krijg op internet gevarieerde sites te lezen,met het downloaden op gratis bergingen van derden en daar begin ik niet aan.Dat gratis interessseert me niet,maar ik wil mijn zaken binnen mijn eigen ruimte houden,net als eerder op cd's met te weinig capaciteit.

    Aangezien er nu stickers met veel G-bites-vermogen in de handel zijn,zou ik dus graag de te bewandelen opslagroute vernemen van
    Uw deskundologen.

  • #2
    Als je niet in de cloud wilt opslaan, Oktagon, dan zijn er mogelijkheden als externe harde schijf of usb-stick.

    Ik gebruik regelmatig een usb3-stick van 50 gb, maar ook externe schijven van 500 gb, 1 of 2 tb. Het ligt er maar aan welke grootte je nodig hebt en wat je ervoor uit wilt geven.

    De laatste ( externe harde schijf) heeft mijn voorkeur.
    Een externe 2,,5 inch harde schijf met formaat is vergeleken met een 3,5 inch dan veel compacter en handzamer.
    Een usb-stick is natuurlijk wel het makkelijkst mee te nemen, maar raak je ook makkelijker kwijt.

    Zie: https://www.plusonline.nl/digitaal/c...-mogelijkheden
    In dit artikel kan je ea nog eens op het gemak doorlezen.

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor je snelle reactie,Ptrol,

      Kan die ext.harde schijf in een van de sleuven van mijn comp. HPPro Desk met Windows 7-prof. worden geschoven?

      Ik bestudeer je verslag nog verder!

      Reageer


      • #4
        Bedoel je usb-poorten?
        Een externe harde schijf is een harde schijf in een behuizing, die je via ia een usb-kabel aansluit op je computer net als een usb-stick.
        Heeft je pc usb2 of usb3-poorten?
        De snellere USB 3.0 poort op een pc is te herkennen aan de blauwe connectoren, ook aan de kabeluiteinde is deze blauw.

        Reageer


        • #5
          Met name bij grotere bestanden is USB3 erg fijn in combinatie met een snelle harde schijf. Bij USB2 (om over USB1 maar niet te beginnen) wordt het geduld vaak op de proef gesteld. :P

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door TimH
            wordt het geduld vaak op de proef gesteld. :P
            Geduld is een schone zaak, In computer land TimH

            Reageer


            • #7
              Ik zou een 2tb hdd kopen plus minus 90 euro en daar kun je wel even mee vooruit. ik heb er hier 3 liggen, Past in de borstzak van mijn overhemd en word door usb van stroom voorzien

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Roof
                Oorspronkelijk gepost door TimH
                wordt het geduld vaak op de proef gesteld. :P
                Geduld is een schone zaak, In computer land TimH
                Helaas maar al te waar

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door oktagon
                  Bedankt voor je snelle reactie,Ptrol,

                  Kan die ext.harde schijf in een van de sleuven van mijn comp. HPPro Desk met Windows 7-prof. worden geschoven?

                  Ik bestudeer je verslag nog verder!
                  Info van mijn computerdokter: de harde schijf wordt gekoppeld via een sticker op de blauwzwarte stekker in het computerfront (bij mijn Hp 2 zwarte en 2 blauwzwarte,deze laatse werken sneller!)

                  Reageer


                  • #10
                    Dus je hebt een USB3 stick aangeschaft ( blauwe usb-poort), Oktagon?

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X