Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Koper versus glas

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Koper versus glas

    Met de actuele discussies over het verdwijnen van analoge (tv en radio)zender aanbod vraag ik me af of het uitmaakt een provider glasvezel (fiber) of koper (coax) bij de abonnee heeft liggen? Zou het behouden van een (beperkte) hoeveelheid analoge zenders geen discussie zijn als wij een glasvezelaansluiting zouden hebben (en er geen DOCSIS 3.x actief zou zijn)?
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    of er glas of coax ligt, maakt nu nog niet uit.
    maar de maximum snelheid over glas is hoger dan die van coax.
    coax met docsis 3.1 is nu 1 Gb/s
    via glasvezel kunnen met gemak hogere snelheden worden gehaald.

    het handhaven van analoge radio kan helaas niet, vooral omdat het frequentie bereik van docsis 3.1 voor upload begint bij 5 MHz en ononderbroken moet doorlopen tot uiteindelijk 400 MHz.
    en "ergens" tussen 5 - 400 MHz zit de FM-band.
    de FM band kun je niet verplaatsen, want dan werkt er geen enkele radio meer.
    ook kun je niks veranderen aan de frequenties van up- en downstream, want dan werkt er geen enkel modem meer.
    [img]14427dcf-9fa8-421c-948f-df509e50de6f.jpg[/img]

    Reageer


    • #3
      Een mooi en helder verhaal, maar hoe goed het idee van DAB-C ook klinkt
      het zal niet samen gaan met Docsis 3.1 want de frequenties (175-245Mhz)
      liggen dus ook in dit gebied.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
        het handhaven van analoge radio kan helaas niet, vooral omdat het frequentie bereik van docsis 3.1 voor upload begint bij 5 MHz en ononderbroken moet doorlopen tot uiteindelijk 400 MHz.
        Werkt Ziggo ook met Docsis, ook al gaat dat over fiber ipv koper? Ik dacht altijd dat Docsis een geavanceerde 'truuk' was om de bandbreedte te verhogen op non-fiber medium. Schijnt dat Ziggo ook met Docsis werkt (maar dan over glas). Allemaal redelijk verwarrend :?
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          voor zover ik weet werkt Ziggo over coax.
          d.w.z. net zoals Delta wordt het grote netwerk steeds verder verglaasd, maar het laatste stukje is en blijft coax.
          en Ziggo gebruikt op dit moment overwegend Docsis 3.0 en is ook bezig met de overgang naar Docsis 3.1

          Reageer


          • #6
            Is dit topic beantwoord of kan ik nog iets voor jullie navragen hierover?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door TimH
              Is dit topic beantwoord of kan ik nog iets voor jullie navragen hierover?
              Tim, is beantwoord, bedankt voor de reminder.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X