Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Smartcard lijkt niet te werken

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Smartcard lijkt niet te werken

    LG televisie + smartcard is op 2 aug geleverd via een electronica/witgoed winkel.
    Zojuist televisie geinstalleerd. Netwerkcode (3000) en freq (402000) ingevuld, alles lijkt goed te werken, keurig beeld.
    Toen TV uit, smartcard er in. Wordt gedetecteerd door de TV maar daarna "geen signaal".
    Als de smartcard er weer uit is dan is er weer gewoon beeld.

  • #2
    Hallo nwvlt, welkom op het forum.

    Welke zenders ontvang je zonder smartcard? Het is normaal dat je dan alleen NPO1 t/m 3 en Omroep Zeeland kunt ontvangen.
    Weet je zeker dat de smartcard juist wordt geplaatst? (je zou niet de eerste zijn, die hem ondersteboven in de module stopt :8 )

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door nwvlt
      LG televisie + smartcard is op 2 aug geleverd via een electronica/witgoed winkel.
      Zojuist televisie geinstalleerd. Netwerkcode (3000) en freq (402000) ingevuld, alles lijkt goed te werken, keurig beeld.
      Toen TV uit, smartcard er in. Wordt gedetecteerd door de TV maar daarna "geen signaal".
      Als de smartcard er weer uit is dan is er weer gewoon beeld.
      Als niets werkt en alles is goed geinstalleerd, probeer dan eens een nieuwe CI+ module, ik geloofde er ook niet in maar een nieuwe module bleek wel de oplossing te zijn.
      ben hier achtergekomen door even naar de Mediamarkt te gaan, deze kwamen met deze oplossing en werkte dus, zoniet mocht ik de module terug geven (dat is nog eens service)

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door nwvlt
        LG televisie + smartcard is op 2 aug geleverd via een electronica/witgoed winkel.
        Zojuist televisie geinstalleerd. Netwerkcode (3000) en freq (402000) ingevuld, alles lijkt goed te werken, keurig beeld.
        Toen TV uit, smartcard er in. Wordt gedetecteerd door de TV maar daarna "geen signaal".
        Als de smartcard er weer uit is dan is er weer gewoon beeld.
        Bij Frequentie de nul ervoor ipv erachter was dus 402.000 en wordt 040.200
        werkte bij mij dus zo.

        Reageer


        • #5
          Soms word de kaart niet bij zeelandnet herkent als legaal en word dan genegeerd , kontakt met de provider geeft dan oplossing, succes engroeten piet

          Reageer


          • #6
            Probleem is inmiddels opgelost. Er zijn drie mogelijkheden waar het aan kan liggen:
            1. Geen of slecht signaal
            Kan bij de bron liggen, dus waar het signaal het huis in komt (kan alleen Delta wat aan doen), maar gebruik vooral ook een goede, gecertificeerde coaxkabel (min 7mm) met goede connectoren. Zeker als je een aantal meters moet overbruggen.

            2. De smartcard

            3. TV
            TV gecertificeerd? Zie https://www.delta.nl/service/televis...tv/installatie
            Check frequentie en netwerknummer, zie ook https://www.delta.nl/sites/default/f...andleiding.pdf

            Contact met Delta gezocht. De Delta monteur concludeerde na metingen dat er voldoende signaal was, ook de z.g. A++ kabel die hij meebracht bood geen soelaas.
            Het probleem moest liggen bij de TV of de smartcard. Om deze laatste uit te sluiten heeft de monteur met een eigen smartcard getest en daarmee werkte het ook niet.
            Eindconclusie: het probleem ligt bij de (nieuwe!) TV.

            Na contact met de leverancier stuurde deze ook een monteur die tot dezelfde conclusie kwam.
            De leverancier mocht uiteindelijk van LG de TV omruilen tegen een nieuwer type (oude type werd niet meer geleverd).
            Probleem opgelost!

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X