Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Storende TEKST op de TV

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Storende TEKST op de TV

    Krijg vandaag ineens een storende tekst op de TV die ook niet meer weg gaat /zie afbeelding/. Geen idee of deze ook nog gevaarlijk.
    En opmerkelijk dat deze tekst ALLEEN VERSCHIJNT OP NPO 1,2 EN 3.
    Wie weet hier iets van. En vooral natuurlijk hoe krijg ik dit weg.

    Vr.g.r. Rob Gellman

  • #2
    Hallo ergee, welkom op het forum.

    Ik heb even gezocht en dit lijkt mij op Malware. Wat heel gek is, als je dit op televisie ziet.
    Scorecard is een bedrijf dat kijkgedrag inzichtelijk maakt, als ik het zo zie. Kan ook een ondersteunend stukje software zijn wat op Philips televisies gebruikt wordt. Heb je al geprobeerd om de firmware te updaten?

    Kan je aangeven om welk type Philips TV het gaat?

    Reageer


    • #3
      Wie zal het zeggen maar misschien heeft hier wel iets mee te maken.

      Reageer


      • #4
        Bedankt voor de aanvulling, Mapje. Ik zie dat dit enkel is voor de NPO app bij smart tv's. Ergee geeft aan dat dit is bij het kijken van televisie.

        Reageer


        • #5
          Ik hoor van m'n collega's dat er meerdere meldingen van binnenkomen. Ik denk dat er iets met Scorecard Research aan de hand is. We gaan het onderzoeken.

          Reageer


          • #6
            Het lijkt iets te maken te hebben met de HBB aanvoer. SBS6 heeft ook HBB aanvoer, krijg je de foutmelding ook op deze zender of niet?

            Kan je proberen om HBB uit te zetten in de instellingen? (de internetverbinding verbreken zou hetzelfde effect moeten hebben)

            Reageer


            • #7
              Via via gehoord dat de melding niet is als de verbinding met internet op televisie verbroken wordt. Dus mogelijk toch met HBB tv te maken.

              Reageer


              • #8
                Even een update:

                Voor nu hebben we ervoor gekozen om een bepaalde functionaliteit uit te schakelen op deze zenders. Dit om te voorkomen dat vanavond rond nieuwsuur er veel meldingen binnen komen en mensen gewoon ongestoord televisie kunnen kijken. Dit is echter wel echt iets TV gerelateerd. Leveranciers zullen hiermee verder aan de slag moeten, tot die tijd laten wij de functionaliteit uit

                edit:
                Zie net bericht dat aanvoerende partij (NPO) ook op de hoogte is van de storing en werkt aan een oplossing.
                waarschijnlijk in samenwerking met fabrikanten van de TV's

                Reageer


                • #9
                  Beste Tim H: Mijn tv is een Philips PFL 5008H/12

                  Reageer


                  • #10
                    Bedankt voor het doorgeven. Zie ook bovenstaand bericht, er wordt aan gewerkt door NPO en de televisie fabrikanten.

                    Reageer


                    • #11
                      Hoi Ergee, meer informatie over deze storing van NPO kun je hier vinden: http://help.npo.nl/vragen/16361

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door ergee
                        Beste Tim H: Mijn tv is een Philips PFL 5008H/12

                        Reageer


                        • #13
                          Aan Allemaal en dan vooral aan TIM. Het storende stuk tekst+plaat (zie mijn foto) is weg. Hoop dat het niet meer terug komt natuurlijk. Ben helemaal verbaasd door alle aandacht en de deskundige tips op dit forum.

                          Tim, werk jij bij Zeelandnet of wat? Heb ik niet helemaal begrepen. Maar in ieder geval zeer bedankt!
                          Vr.gr. Rob Gellman

                          Reageer


                          • #14
                            Graag gedaan!

                            We stonden even voor een raadsel met de foutmelding, maar we hebben de nodige belletjes gedaan om te achterhalen waar het vandaan komt. Ik ben blij dat het is opgelost.

                            (P.S.: medewerkers van DELTA zijn te herkennen aan het blauwe balletje in de profielfoto en de titel Moderator of Community Manager )

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X