Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slecht beeld op Nederland 1, 2 en 3

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Slecht beeld op Nederland 1, 2 en 3

    Sinds de nieuwe zenderindeling hebben we op 1 van de 2 digitale tv's het volgende probleem. Nederland 2 en 3 digitaal geven slecht beeld met veel blokjes, maar Nederland 1 is goed. Nederland 1 en 2 analoog (kan. 71 en 72) geven geen beeld, maar Nederland 3 (kan. 73) is goed. Het komt er dus op neer dat we op geen enkele manier nog naar Nederland 2 kunnen kijken. Wat kunnen we daaraan doen?

  • #2
    Heb je al eens opnieuw naar de zenders laten zoeken?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door HdV
      Sinds de nieuwe zenderindeling hebben we op 1 van de 2 digitale tv's het volgende probleem. Nederland 2 en 3 digitaal geven slecht beeld met veel blokjes, maar Nederland 1 is goed. Nederland 1 en 2 analoog (kan. 71 en 72) geven geen beeld, maar Nederland 3 (kan. 73) is goed. Het komt er dus op neer dat we op geen enkele manier nog naar Nederland 2 kunnen kijken. Wat kunnen we daaraan doen?

      hier het zelfde alleen maar storing en storing en oja nog eens storing

      Reageer


      • #4
        Ook al opnieuw naar de zenders laten zoeken?
        Kanalen instellen

        De kanaalverhuizingen worden in de meeste gevallen automatisch gewijzigd door je televisie. In een aantal gevallen, afhankelijk van je apparatuur, dien je dit handmatig te doen. Je doet dit door met behulp van het installatiemenu van je digitale ontvanger of televisie opnieuw naar kanalen te zoeken. Zowel bij de nieuwe kanaalnummering als bij het toevoegen/verwijderen van zenders kan het nodig zijn om opnieuw te zoeken naar zenders. Bij het zoeken naar zender is het belangrijk dat de juiste gegevens zijn ingevoerd voor kanaalbron (kabel), frequentie (40200(0)), netwerk-id (1000 Schouwen-Duiveland, Tholen, Noord- en Zuid-Beveland, 2000 Walcheren en 3000 Zeeuws-Vlaanderen), Symbol rate (6875) en QAM Modulatie (QAM64).

        Zie: https://www.delta.nl/over-delta/nieu...-kanaalnummers

        Storing/blokjes: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...6f626a2098d%7d)

        Reageer


        • #5
          Ook al opnieuw naar de zenders laten zoeken?
          Kanalen instellen

          De kanaalverhuizingen worden in de meeste gevallen automatisch gewijzigd door je televisie. In een aantal gevallen, afhankelijk van je apparatuur, dien je dit handmatig te doen. Je doet dit door met behulp van het installatiemenu van je digitale ontvanger of televisie opnieuw naar kanalen te zoeken. Zowel bij de nieuwe kanaalnummering als bij het toevoegen/verwijderen van zenders kan het nodig zijn om opnieuw te zoeken naar zenders. Bij het zoeken naar zender is het belangrijk dat de juiste gegevens zijn ingevoerd voor kanaalbron (kabel), frequentie (40200(0)), netwerk-id (1000 Schouwen-Duiveland, Tholen, Noord- en Zuid-Beveland, 2000 Walcheren en 3000 Zeeuws-Vlaanderen), Symbol rate (6875) en QAM Modulatie (QAM64).

          Zie: https://www.delta.nl/over-delta/nieu...-kanaalnummers

          Reageer


          • #6
            allemaal gedaan,blijft het zelfde,soms dan wil hij helemaal geen signaal doorgeven blijft ff op zwart en gaat dan wel naar zender,ik heb het geld niet om over te stappen naar een ander,anders was ik al weggeweest

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door senator
              allemaal gedaan,blijft het zelfde,soms dan wil hij helemaal geen signaal doorgeven blijft ff op zwart en gaat dan wel naar zender,ik heb het geld niet om over te stappen naar een ander,anders was ik al weggeweest

              Je zou natuurlijk ook de klantenservice kunnen bellen.
              Wellicht dat die een oplossing weten of een monteur sturen.

              Reageer


              • #8
                Geen nieuwe software voor je tv?
                Ga eens helemaal terug naar de fabrieksinstellingen.

                @adje, dit Forum maakt toch deel uit van de Klantenservice.
                Er zou ook wat aktiever door Delta gereageerd kunnen worden op het Forum.

                Reageer


                • #9
                  Voor zover ik kan zien zitten alleen de volgende zenders nu in het frequentieblok
                  794-842Mhz wat eventueel gevoelig zou kunnen zijn voor 4G storing.


                  Ned 1 HD
                  NPO 101
                  NPO Cultura
                  Omroep Brabant
                  Moto TV

                  Reageer


                  • #10
                    Hoi senator & HdV,

                    Hebben jullie nog steeds storing bij de zenders na de tip van Ptrol om opnieuw naar de zenders te laten zoeken?
                    Kunnen juliie mij je klantgegevens doorsturen met een verhaal van het probleem via [email protected] zodat ik kan kijken wat er aan de hand is.

                    Reageer


                    • #11
                      De signalen van Nederland 1, 2 en 3 zijn gewoon zwak. Vandaag eens geprobeerd zonder kabelsplitter en met een andere kabel van de muur naar de tv, en nu is het digitale beeld goed (eigenlijk het belangrijkste), maar het analoge beeld is nu weg. Dus je begint met een zwak signaal in je meterkast, dan komt er een splitter, een kabel, een doos, nog een kabel, een harddisk-recorder, en nog een kabel, en dan is het signaal te zwak. Hoewel dit voorheen geen probleem was. Maar we krijgen van Delta nog een nieuw kabeltje waarmee we de tv direkt in de meterkast kunnen aansluiten. Ik ben benieuwd.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door HdV
                        Sinds de nieuwe zenderindeling hebben we op 1 van de 2 digitale tv's het volgende probleem. Nederland 2 en 3 digitaal geven slecht beeld met veel blokjes, maar Nederland 1 is goed. Nederland 1 en 2 analoog (kan. 71 en 72) geven geen beeld
                        Even voor de duidelijkheid, kanalen 71,72,73 zijn niet analoog, maar digitaal in non-HD.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Mapje
                          Voor zover ik kan zien zitten alleen de volgende zenders nu in het frequentieblok
                          794-842Mhz wat eventueel gevoelig zou kunnen zijn voor 4G storing.
                          TV is toch niet draadloos?
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            TV is toch niet draadloos? Dat zit nog...
                            Aan mijn televisie hangen twee kabels: de netvoeding, die ongevoelig is voor dit soort storing en de antennekabel, gevoed door de signalen van Zeelandnet. Als die antennekabel van mindere kwaliteit is, is zaak al storinggevoelig (geworden)

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
                              Oorspronkelijk gepost door Mapje
                              Voor zover ik kan zien zitten alleen de volgende zenders nu in het frequentieblok
                              794-842Mhz wat eventueel gevoelig zou kunnen zijn voor 4G storing.
                              TV is toch niet draadloos?
                              Hoi Webkabouter, dat heeft helemaal niets te maken met draadloos. Die 4G frequenties kunnen storen binnenin de coaxkabel omdat daar de TV zenders op dezelfde frequenties zitten. Een 4G geisoleerde coaxkabel heeft daar geen last van maar een niet geisoleerde wel. Dus, de 4G verstoort het signaal van buitenaf binnen in de kabel.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X