Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

HD en UltraHD

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • HD en UltraHD

    KPN komt op 1 juli met nieuwe abonnementen, waaronder abonnementen waarbij klanten twee 4K Ultra HD-ontvangers krijgen. De klant krijgt twee 4K Ultra HD settopboxen.

    Is dit een (te vroeg gelanceerd) marketing lokkertje? Voor zover ik weet kun je met een dergelijk abonnement alleen maar UHD FashionTV (tvpakket) en UHD Netflix (los streaming abonnement - op settopbox?) kijken.

    Wat zijn de plannen van Delta mbt beschikbaarheid UltraHD? Of is het daar nog te vroeg voor?
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Hoi Webkabouter. Zag dat je nog geen reactie had gekregen op je bericht.

    De meeste zenders zijn nog maar recent overstapt naar HD. De overstap naar UHD zal niet binnen afzienbare tijd gemaakt worden omdat er dan door de zenders weer nieuwe dure apparatuur aangeschaft moet worden om deze UHD uitzendingen mogelijk te maken. Voor Ultra HD content ben je momenteel echt afhankelijk van eigen werk opgenomen via bijvoorbeeld een GoPro of YouTube en andere online diensten.

    Of het een marketing lokkertje is van KPN kan ik niet aangeven. Ik weet niet wat zij in hun schil voeren

    Wat de plannen van DELTA zijn betreffende UHD kan ik niet aangeven. Wij zitten iig ook niet stil en kijken altijd naar mogelijkheden om nieuwe technieken toe te passen.
    A prudent question is one-half of wisdom

    Reageer


    • #3
      Beste Matthijs,

      Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
      Wat de plannen van DELTA zijn betreffende UHD kan ik niet aangeven. Wij zitten iig ook niet stil en kijken altijd naar mogelijkheden om nieuwe technieken toe te passen.
      Ik las al ergens dat Ziggo Ultra HD kan aanbieden zonder een nieuwe geschikte decoder te leveren. Via de DVB-C techniek kan Ziggo ongecodeerd of gecodeerd Ultra HD-zenders verspreiden. Alle Ultra HD-televisies beschikken over een ingebouwde digitale kabeltuner. Daarnaast beschikken de meeste modellen over een CI+ gecertificeerde CI-slot. Dit maakt het voor Ziggo mogelijk Ultra HD-kanalen ook gecodeerd in abonnementsvorm aan te bieden, en via een geschikte CI+ module beeld uit te zenden. Omdat aanbieders van Ultra HD-content in de meeste gevallen beveiliging van de uitgezonden content eisen, klinkt ongecodeerde verspreiding als een utopie.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Als je echt interesse hebt in deze materie dan lees je maar eens meer over
        ziggo eos box .

        Reageer


        • #5
          4K/UHD over ethernet en het overige over coax.
          klinkt als hbbtv

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
            Ik las al ergens dat Ziggo Ultra HD kan aanbieden ...
            Het kunnen aanbieden is niet zo zeer het probleem, al zullen er wel wat systemen aangepast moeten worden, maar een UHD kanaal neemt ongeveer de ruimte in van 4 HD zenders. Even afhankelijk van de gebruikte bitrate en codex. De beschikbare bandbreedte is momenteel ook een flessenhals. Daarnaast is er ook nog niet heel erg veel UHD content om uit te zenden. Via de satelliet zie ik mondjesmaat testkanalen komen die in 4K uitzenden, maar het aanbod is nog zeer beperkt.

            Maar zoals al gezegd, wij zitten niet stil. Dus wellicht kan er in de toekomst via DELTA UHD aangeboden worden. Als dat gebeurt, dan zal dat zeker met een codering zijn.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #7
              Het is natuurlijk allemaal nog verre toekomst muziek maar die codering is er
              dus blijkbaar wel : DVB-C2

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X